Gå til innhold

Jenter- hvor mange kalorier ligger dere på??


Minni M

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor vil du gå ned? Du har jo perfekt vekt ift høyde:) Du kan nok med fordel spise mer og heller bygge muskler av styrketreningen om målet er å bli mer ''fit'' og du ikke har noe imot å spise mer:D

Åh, ville elsket å spise mer! :hungry: Målet er definitivt å bli "fit", men er usikker på hvordan jeg skal gå frem; gå ned i fettprosent først og så bygge muskler, bygge muskler og så gå ned i fettprosent eller prøve å gjøre begge deler samtidig? Nybegynner-problems. Har hatt vektnedgang som mål så lenge (helt siden for 25 kilo siden) at det føles rart å skulle spise mer igjen. Jeg er derfor litt usikker på hvor mange kalorier jeg kan legge meg på uten å gå opp i fettprosent (igjen). Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ville elsket å spise mer! :hungry: Målet er definitivt å bli "fit", men er usikker på hvordan jeg skal gå frem; gå ned i fettprosent først og så bygge muskler, bygge muskler og så gå ned i fettprosent eller prøve å gjøre begge deler samtidig? Nybegynner-problems. Har hatt vektnedgang som mål så lenge (helt siden for 25 kilo siden) at det føles rart å skulle spise mer igjen. Jeg er derfor litt usikker på hvor mange kalorier jeg kan legge meg på uten å gå opp i fettprosent (igjen). Noen tips? :)

Du som trener så mye styrke trenger kalorier for å bygge - det er svært vanskelig å gjøre det på underskudd:P Jo mer muskler jo mer fit blir du, kroppen strammes opp:-) Det er stor forskjell på fit og ripped da (I)

Jeg ville siktet på å spise vedlikehold (etter mengden du trener) og se ann derfra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ville elsket å spise mer! :hungry: Målet er definitivt å bli "fit", men er usikker på hvordan jeg skal gå frem; gå ned i fettprosent først og så bygge muskler, bygge muskler og så gå ned i fettprosent eller prøve å gjøre begge deler samtidig? Nybegynner-problems. Har hatt vektnedgang som mål så lenge (helt siden for 25 kilo siden) at det føles rart å skulle spise mer igjen. Jeg er derfor litt usikker på hvor mange kalorier jeg kan legge meg på uten å gå opp i fettprosent (igjen). Noen tips? :)

Finn ut omtrent hva du forbruker iløpet av en dag, ved å ikke gjøre noe, så plusser du på ca. det du "trener for" så regnestykket går høvelig i 0. Men som Lena Ludvigsen sier så bør du vel komme deg litt på overskuddssida for å bygge.

Uansett, når du har gått ned 25kilo allerede vil det vel være bedre å bare bruke tida på å bygge for så å deffe vekk den lille rest%en du har etterpå, om den fortsatt er der, og ikke har gått med som brensel under styrketreninga ? :cat:

I teorien skal de jo "slippe" lettere også når du har mer muskelmasse, pga. mer muskelmasse = høyere basalmetabolisme. aka. forbrenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du som trener så mye styrke trenger kalorier for å bygge - det er svært vanskelig å gjøre det på underskudd:p Jo mer muskler jo mer fit blir du, kroppen strammes opp:) Det er stor forskjell på fit og ripped da (I)

Jeg ville siktet på å spise vedlikehold (etter mengden du trener) og se ann derfra:)

Finn ut omtrent hva du forbruker iløpet av en dag, ved å ikke gjøre noe, så plusser du på ca. det du "trener for" så regnestykket går høvelig i 0. Men som Lena Ludvigsen sier så bør du vel komme deg litt på overskuddssida for å bygge.

Uansett, når du har gått ned 25kilo allerede vil det vel være bedre å bare bruke tida på å bygge for så å deffe vekk den lille rest%en du har etterpå, om den fortsatt er der, og ikke har gått med som brensel under styrketreninga ? :cat:

I teorien skal de jo "slippe" lettere også når du har mer muskelmasse, pga. mer muskelmasse = høyere basalmetabolisme. aka. forbrenning

Takk for gode svar, det gir definitivt mening. :) Vedlikehold blir da på rundt 2000 kcal, så jeg prøver å legge meg der en stund for å se om det funker bedre. Skjønner plutselig hvorfor jeg har kan ha hatt lite energi den siste uka. Lærer så lenge man lever. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingenting som heter lav eller høy forbrenning

Heller feil signaler til kroppen, fra både trening og kosthold :)

Men hvordan er det da mulig at noen, som LeanMachine, kan innta så mye og likevel holde vekta, mens andre ikke klarer det?

Jeg vet at det er mange faktorer, som hvor mye og hvor tung trening, hverdagaaktivitet osv.. Men likevel er det så vanskelig å innse/tro at det er så enormt stor forskjell på kaloriinntak og vedlikehold?

Det du sier med signaler, tenker du da på stress, kortisol og liknende? Har det virkelig så mye å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til meg er det ikke noen forskjell i vekt nå når jeg spiser 2500-2800isj kontra da jeg lå på 1800...men kommer an på om du binder mye vann f.eks. Og om du sover bra. Så er det muligens individuelle forskjeller på hvordan en reagerer på karbo f.eks. Jeg legger lett på meg av det, mens jeg ser jeg ikke gjør det om jeg i stedet fyller opp med sunt fett i kosten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...