Gå til innhold

Jenter- hvor mange kalorier ligger dere på??


Minni M

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Tung styrke 2 ganger/uke, intensiv styrke 2/uke og intervall 1 gang/uke. Sluker glatt 3500-4000kcal om dagen. Er 173cm høy og veier 65 kg. Gått ned fra størrelse 40 til 36 på det kaloriinntaket (6mnd).

Oi! imponerende! (y) jeg mer ker at jeg begynner å legge på meg av å spise mer en 2400 kcal :( Lurer på om jeg har redusert forbrenningen etter åresvis med slankeforsøk (lavkarbo, lavkalori etc). Hvordan spiste du før du gikk ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har økt fra å spise omtrent ingenting til å spise rundt 2300 kcal daglig. Trener ganske mye (3 styrkeøkter + 2 kondisjonsøkter i uka), men har ikke lagt på meg noe særlig og trente MYE mer da jeg spiste omtrent ingenting :p Tror trikset er å øke sakte (100 kcal mer pr. dag i uka) slik at kroppen blir vant til det nye energiintaket :) Føler faktisk at jeg kan spise enormt mye nå uten å legge på meg. Har aldri følt det slik før, så tror kroppen min har økt forbrenningen en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! imponerende! (y) jeg mer ker at jeg begynner å legge på meg av å spise mer en 2400 kcal :( Lurer på om jeg har redusert forbrenningen etter åresvis med slankeforsøk (lavkarbo, lavkalori etc). Hvordan spiste du før du gikk ned?

Altfor mye sukker og ferdigprodukter. Les: en sjokolade i farten, en Fjordland middag her, en ferdigpizza der, en pakke kjeks når jeg ikke rakk frokost. Og, slik gikk det i åresvis. Nå er jeg påpasselig med å få i meg nok sunt fett (avocado, olivenolje, oliven etc), mye mer protein, og karbohydratene er stort sett fra grønnskaker. Men, jeg har ikke kuttet ut lørdagsgodteriet, altså:joyful:

Det er klart at om man går på svært kalorirestriktive dietter, så vil kroppen innstille seg på det forbrenningsnivået. Funker som fy sålenge man slanker seg, men når dietten er over, farer man opp i til utgangsvekten pluss litt til. Jeg spiser i grunn bare til jeg er mett. Teller ikke kalorier, den eneste grunnen til at jeg vet hvor mye jeg spiser, er fordi PT'en min fikk meg til å føre dagbok for 1 uke over alle måltider.

Jeg håper du finner ut av dette. Generelt vil jeg råde deg til balanserte måltider, og ikke å gå sulten. Da klarer du å yte mer på trening, og da forbrenner du mer også. Håper dette var til hjelp. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...