Gå til innhold

Jenter- hvor mange kalorier ligger dere på??


Minni M

Anbefalte innlegg

Trener styrke annenhver dag. Er 169cm, og veier akkuratt nå 83 kg *grøsser* Falt litt tilbake til overspisingen jeg slet med for noen år siden i midten av oktober, og la på meg 16 kg frem til nyttår :facepalm: Er ikke så flink til å takle dårlige nyheter tydeligvis… Har gått ned 4 kg siden nyttår allerede da :)

Aner ikke hvor mye jeg ligger på, blir nemlig tullete i hodet av å telle kalorier. Been there done that, og det var ikke mye sunt...

Fokuserer på å spise skikkelig og sunn mat, og ser heller det litt an. Har litt å gå ned, så jeg passer på å ligge litt i underskudd selv om jeg spiser en god del. Spiser mer på treningsdager enn hviledager selvsagt. Veier meg en gang i uken, og tilpasser meg ut i fra det. Men når jeg har gått ned det jeg skal ned kan det hende jeg begynner å telle for å passe på å få i meg nok til å bygge muskler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes litt lite ut med den mengden trening! Hvordan er energien din og overskuddsfølelse ellers? :) Har du ligget på det antallet lenge? 1500-1600 er vel omtrent din basalforbrenning, så ville økt til 2000 minst? Du vil fremdeles være godt i underskudd!

Føler jo jeg har mer overskudd enn før når jeg fikk lagt inn styrketrening fast :-) Samtidig spiser jeg jo litt år jeg føler meg sulten, men især i ukedagene velger jeg heller kalorifattig/proteinholdig mat. På lørdager treffer jeg nok fint 2000 riktignok. Får vel bare prøve meg litt frem og se muligens. Kroppen blir strammere, samtidig som jeg føler jeg har mye overskudd, men jeg vil jo ikke kjøre kroppen i grøfta heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

175cm og ca 66kg.

1400kcal treningsfrie dager og 1600 på treningsdager. Spiser litt mer hvis jeg blir veldig sulten (lytter til kroppen). Fett og proteiner tidlig på dagen, litt mer karboer etter trening og på kvelden.

Trener styrke 3-5 dager uken pluss rolige turer. Jeg har gått ned jevnt og trutt de siste ukene (eller, vekten har sluttet å funke, så bruker målebånd) o-o:happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 173 cm, veier 68-69 kg.

Frem til nå har fettreduksjon vært mitt hovedfokus. Har da ligget på rundt 1800 kcal om dagen. (Gikk ned 18 kg på det over en periode på 5 måneder).

Nå er jeg ikke så langt i fra der jeg vil være i fett%, så nå er muskelbygging og oppstramning målet. Ligger nå på 2300 om dagen og passer på å få et minimum av 1,5 g protein pr kg kroppsvekt om dagen. Helst 2 g.

Jeg trener fullkropps styrkeprogram 3 ganger i uka. Går turer på 1-1,5 timer, minimum 3 ganger i uka. Ellers er jeg ikke så veldig aktiv.

Har ikke ligget på dette kcalnivået så lenge, så vet ikke om det er ideelt for meg..

Er redd for både å ligge for høyt og for lavt.. Vil jo ikke ha tilbake fettet jeg har jobbet for å bli kvitt, men vil heller ikke ligge for lavt til å bygge muskler! Prøver dette ut en stund og sjekker målene etterhvert. Så får jeg bare justere om det viser seg at jeg ligger på feil nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ligger på 1500-2000 kcal om dagen, sjelden opp mot 2000. Vekten er stabil på 55-56 kg. 160 cm. Trener styrke 4 ganger uken og et par økter cardio i tillegg. Øker greit i styrken med dette så siden vekten er stabil må vel fett% krype nedover:) heldig dere som kan spise så mye uten å gå opp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg er 168 cm, veier 59-60 og trener 4-5 ganger i uken, mest styrke og litt cardio. Jeg lurer på hvor mange kalorier jeg burde ligge på om dagen? Jeg vil også egentlig bare bli kvitt magefettet, men vet ikke helt hvordan det skal gjøres.. Noen tips?

Du har en fin høyde og vekt nå, og for å stramme opp kan du spise på vedlikehold og fortsette med styrketreninga. Regnet ut med http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp at du kan legge deg på ca 2200 kcal om dagen, men det beste er jo å lytte til kroppen. Sørg for å ikke spise for lite, for da vil fremgangen stagnere. Trener du etter et program?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger på 1800, men lurer på om det er litt mye når jeg prøver å gå ned i vekt :( Har så lite peiling på sånt...

Har revurdert litt her :) ligger på 1700-1800 på treningsdager, og 1500-1600 på treningsfri. Trener styrke 4-5 ganger i uka, og er sofasliter resten av tiden. Skal ned mellom 11,5 og 16,5 kg. Hater cardio, så det driver jeg ikke med atm… Selv om jeg burde :whistle: Skal prøve å gå litt turer eller noe kanskje...

(Er 169cm høy, og veier per dags dato 83,5 :oops:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger på ca 1800 kcals om dagen, tilbringer mye tid på sofaen siden jeg er sykemeldt for tiden, så da kan jeg ikke spise like mye som ellers :p

Kroppen begynner å sammarbeide mer med meg, så jeg bruker mere energi, så nå spiser man ca 2000-2300 kcal om dagen. Og ja, dette går jeg ned på, selv om jeg sitter nesten like mye på sofaen som før(enda sykemeldt) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

170 høy og veier 65 kg, ligger på rundt 14-1500 på treningsfri dager og 17-1800 på treningsdager. Trener tung styrke 4 ganger i uka, ikke så veldig aktiv utenom dette. Kanskje én intervalløkt per uke hvis jeg virkelig slår til. Skal ned et par-tre kg og generelt stramme opp. Litt usikker på om jeg ligger for lavt, men alskens kalorikalkulatorer mener jeg trenger såpass lite for å gå ned noe særlig. Synd, for jeg kunne også glatt spist 4000 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

170 høy og veier 65 kg, ligger på rundt 14-1500 på treningsfri dager og 17-1800 på treningsdager. Trener tung styrke 4 ganger i uka, ikke så veldig aktiv utenom dette. Kanskje én intervalløkt per uke hvis jeg virkelig slår til. Skal ned et par-tre kg og generelt stramme opp. Litt usikker på om jeg ligger for lavt, men alskens kalorikalkulatorer mener jeg trenger såpass lite for å gå ned noe særlig. Synd, for jeg kunne også glatt spist 4000 :D

Hvorfor vil du gå ned? Du har jo perfekt vekt ift høyde:) Du kan nok med fordel spise mer og heller bygge muskler av styrketreningen om målet er å bli mer ''fit'' og du ikke har noe imot å spise mer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...