Gå til innhold

Jenter- hvor mange kalorier ligger dere på??


Minni M

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

En annen ting bare... De dagene man trener, bør man legge øke kaloriinntaket med tilsvarende kalorier man har forbrent?

Jeg synes ikke det. Anslag for hva man har forbrent er veldig upresise. Dessuten er kroppen veldig tilpasningsdyktig og vil gjerne skru ned NEAT (google it) resten av dagen hvis man har forbrent mye på en økt. Derfor kan mange finne på å overkompensere ved å spise for mye de dagene de trener cardio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg har loggført ligger jeg på 1500-1800kcal pr. dag. Noen som kan fortelle meg om dette er nok egentlig? Jeg føler jeg har nada peiling nemlig.

Trener 1t styrke annenhver dag (da snakker vi effektivt, skal ikke ha på meg kukerundtsyndrom), og kardio annenhver dag, hvor det blir enten 30-60 min jogging (8,5km/t gjennomsnittsfart) eller 40min svømming.

Tyner innpå en proteinshake på styrkedagene, ellers prøver jeg være litt moderat.

172cm, 85kg. Målet er vektreduksjon, derfor jeg prøver 'forsvare' inntak på det nivået, for det ser jo lavere ut enn en del andre her inne. Spørsmålet er jo bare om det er -for- lavt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har loggført ligger jeg på 1500-1800kcal pr. dag. Noen som kan fortelle meg om dette er nok egentlig? Jeg føler jeg har nada peiling nemlig.

Trener 1t styrke annenhver dag (da snakker vi effektivt, skal ikke ha på meg kukerundtsyndrom), og kardio annenhver dag, hvor det blir enten 30-60 min jogging (8,5km/t gjennomsnittsfart) eller 40min svømming.

Tyner innpå en proteinshake på styrkedagene, ellers prøver jeg være litt moderat.

172cm, 85kg. Målet er vektreduksjon, derfor jeg prøver 'forsvare' inntak på det nivået, for det ser jo lavere ut enn en del andre her inne. Spørsmålet er jo bare om det er -for- lavt?

Hørtes litt lite ut med den mengden trening! Hvordan er energien din og overskuddsfølelse ellers? :) Har du ligget på det antallet lenge? 1500-1600 er vel omtrent din basalforbrenning, så ville økt til 2000 minst? Du vil fremdeles være godt i underskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...