Gå til innhold

Kyani, vidundermiddelet?


Westby

Anbefalte innlegg

Ingen kunnskaper om virkningsmekanismen du vil dele altså? Du innrømmer at dette ikke er tall vanlige forbrukere går rundt å husker på. Betyr det at du er en selger eller at du googlet tallene?

Dette argumentet med at "mange tror på det = derfor bra" er et såkalt argumentum ad populum. Det er en ganske vanlig logisk feilslutning. Dersom det hadde hatt noe hold ville vi fortsatt i stor grad brukt igler i medisinen (noe som ikke er tilfelle). Det vil også si at absolutt alle religioner er sanne samtidig(iom. at mange tror på dem). Det vil si at regndans fungerer, at snåsamannen virkelig kan kurere sykdom, at homeopati har noe for seg og at alle statsledere fra Hitler til George Washington til Erna Solberg og Jens Stoltenberg hadde/har rett (fordi på et tidspunkt i historien var/er det mange mennesker i mange land som trodde dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen kunnskaper om virkningsmekanismen du vil dele altså? Du innrømmer at dette ikke er tall vanlige forbrukere går rundt å husker på. Betyr det at du er en selger eller at du googlet tallene?

Dette argumentet med at "mange tror på det = derfor bra" er et såkalt argumentum ad populum. Det er en ganske vanlig logisk feilslutning. Dersom det hadde hatt noe hold ville vi fortsatt i stor grad brukt igler i medisinen (noe som ikke er tilfelle). Det vil også si at absolutt alle religioner er sanne samtidig(iom. at mange tror på dem). Det vil si at regndans fungerer, at snåsamannen virkelig kan kurere sykdom, at homeopati har noe for seg og at alle statsledere fra Hitler til George Washington til Erna Solberg og Jens Stoltenberg hadde/har rett (fordi på et tidspunkt i historien var/er det mange mennesker i mange land som trodde dette).

For å sitere en smart kyaniselger: "Hvorfor støtte seg til andres meninger, når man har all den visdom man trenger selv?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey, ikke snakk om noe du ikke har greie på nå, igler blir brukt den dag i dag. De blir brukt til å behandle kreftpasienter. Bla blærekreft, dessuten så bruker vi tuberkulose bakterier også ved behandling av kreft.

Det er korrekt at blodtapping blir brukt innenfor kreftbehandling/sympombehandling (derfor jeg presiserte at vi ville brukt det i STOR GRAD) av kreftpasienter, da spesielt enkelte typer blodkreft som gir polycytemi. Jeg kan ikke huske å ha lest om bruk av tub. i dette tilfellet, men jeg skal sjekke bøkene mine når jeg kommer hjem.

Poenget mitt står fortsatt og jeg er fremdeles MEGET interessert i å lese om den virkningsmekanismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir meg ende over av argumentasjonen som blir brukt av deg her, lessis.

Forventer du virkelig at folk bare skal ta deg, eller andre, på ordet om hvor bra Kyani er? Sånn helt uten videre?

Om jeg påstår at bilen min kan fly, så vil du jo øyeblikkelig be meg om å demonstrere dette, vil du ikke?

Hadde du bare akseptert dette utsagnet helt automatisk som sannhet hadde jeg begynt å lure på om du var helt tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er korrekt at blodtapping blir brukt innenfor kreftbehandling/sympombehandling (derfor jeg presiserte at vi ville brukt det i STOR GRAD) av kreftpasienter, da spesielt enkelte typer blodkreft som gir polycytemi. Jeg kan ikke huske å ha lest om bruk av tub. i dette tilfellet, men jeg skal sjekke bøkene mine når jeg kommer hjem.

Poenget mitt står fortsatt og jeg er fremdeles MEGET interessert i å lese om den virkningsmekanismen.

Ja det bør du virkelig sjekke opp, tub bakterier blir brukt i mindre grad, men det blir brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke å engasjere meg. Synes hva dere vil, med mange som dere skeptikere hadde verden stått stille.

Uten skeptikere hadde vi alle fortsatt også i Norge lidd under kirkens mørke dogmer for hvordan jorden er og livet skal leves.

Skeptikere undersøker der andre tror blindt og drar verden forover.

hallelujah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig få spa besøk og få leger. Derfor jeg spør deg da din bedreviter.

Er jeg bedreviter fordi jeg ber deg dokumentere påstandene dine eller vise til dokumentasjonen du bruker som argument? Siterer jeg deg ikke rett når jeg siterer deg ordrett hva du skrev? Jeg innrømmer at jeg til tider har vært på grensen til ufin her, men i det siste innlegget prøvde jeg å være litt imøtekommende med å spørre om du syns det var en urimelig tolkning av det du skrev direkte. I retur kaller du meg bedreviter og sier at jeg lever i en boble.

Stråmannsargumentene og personangrepene kler deg ikke Sissel ;). Jeg har aldri generalisert over innbyggerne i noen land. Du generaliserer forøvrig over "utlendinger".

Du tar alt så fordømt personlig, det må du slutte med. Jeg er veldig bereist, og det bilde mange utlendinger har av oss nordmenn, er at vi er harde og kalde mennesker, med fokus på oss selv. Har ikke snakket om at du har generalisert over noen. Alle kan vi bli ufine, men ikke ta over deg ting som ikke har blitt sagt om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vult decipi ergo decipiatur.

Jeg ser meg trøtt av MLM og produktene som skal ha påståtte helseeffekter, ofte uten dokumentasjon. Min erfaring med MLM er rett frem:

- De kan snakke for seg

- De har ikke peiling hva de egentlig snakker om

- Produktene er så utrolig fantastiske, men blir ikke solgt i butikken/erkjent som et godt produkt pga unnskyldning A som skyldes person/firma/stat B

Nylig var det et omega-3 produkt som var så fantastisk at alle dine problemer skulle forsvinne! Du kan selge det, du får ikke fortjeneste de første 3 månedene ("selg til familie perioden") men når jobben faktisk begynner, da kan du få en liten slant (som oftest når folk dropper ut, fordi de ikke har noe salgserfaring)!

Gull og grønne skoger, men man ser ikke skogen for bare trær.

Det er slitsomt å leve i et samfunn hvor så mange skal ha sin fortjeneste på andre sin "lidelse" eller forvirring. Jeg sier heller takk til Vegard L som bidrar med solid kunnskap som gjør at mange mennesker lærer å ta valg basert på fundamental teori, og ikke svada.

Denne tråden gjør meg bare mer og mer sliten, og det som verre er, at slike tråder popper opp både her og der.

Om det er så fantastiske flotte produkter, hvorfor kan man bare ikke svare på det enkle spørsmål:

- Dokumentasjon (er det rart å spørre om dette? Hvorfor er dette et vanskelig spørsmål å svare på, om dette er et så fantastisk produkt?)

- Har produktet sin effekt rot i virkeligheten/teori slik vi kjenner det i dag? Vet vi hva som er virkestoffet? (om du ikke har dokumentasjon - kan peke, delvis, mot en mulig effekt)

- Blir det solgt på en forsvarlig måte og ikke gjennom det som, rett frem, er et pyramidespill?

Avsluttende

Er det bare jeg som reagerer på den ekstreme fantatisme man ser igjen, gang på gang, blant disse bedriftene?

- Eqology

- Herbalife

- Hva enn dette er

- Hva enn alt annet er

- Crossfit

Når man har en veldig begrenset måte å tenke på, vil man aldri oppnå det fulle potensialet man kunne gjort. Man unngår risken for at man tar feil. Egoet er altfor sterkt, i altfor mange mennesker som ikke burde ha det. Jeg forstår det er ekkelt å ta feil, men det er faktisk helt OK og mest gunstig for de fleste på sikt!

Man kan hate slike selskap/ideer som eqology, men man bør likevel ta en titt på hva de faktisk gjør (børsnotert.. med elendige tall.. synkende..dårlige produkter, uten spesiell dokumentasjon og med lave nivåer av virkestoffer). Da kan man ta en rimelig enkel objektiv konklusjon, uten å være farget av store ord og menn i dresser som har tjent millioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar alt så fordømt personlig, det må du slutte med. Jeg er veldig bereist, og det bilde mange utlendinger har av oss nordmenn, er at vi er harde og kalde mennesker, med fokus på oss selv. Har ikke snakket om at du har generalisert over noen. Alle kan vi bli ufine, men ikke ta over deg ting som ikke har blitt sagt om deg.

Og til tross for at du er bereist, så er du jævla utrivelig! :D Det er vel ikke en her i tråden som ikke har blitt æreskjelt for å være et hinder for samfunnets utvikling, totalt kunnskapsløs, umoden og har ikke peiling. Eller i det minste blitt kalt for lille venn.

Du sier igjen og igjen at all denne informasjonen er så lett tilgjengelig, men du klarer ikke finne noen ting annet enn at du finner noen leger som liker det. Jeg kjenner leger som røyker. Først er vi skeptiske til Kyani fordi det er nytt, så er det plutselig urmedisin. I tillegg lyver du så du tror det selv, kanskje den morsomste var når du snakket om at du hadde vært medlem lenge, og det står svart på hvitt i brukerkontoen din at du registrerte deg i dag :D

Vanligvis synes jeg det er gøy når folk kaster seg over tastaturet etter en flaske rødvin, men dette er bare trist.

Og siden hersketeknikker tydeligvis er temaet for denne tråden; Du er veldig søt når du er sint :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til tross for at du er bereist, så er du jævla utrivelig! :D Det er vel ikke en her i tråden som ikke har blitt æreskjelt for å være et hinder for samfunnets utvikling, totalt kunnskapsløs, umoden og har ikke peiling. Eller i det minste blitt kalt for lille venn.

Du sier igjen og igjen at all denne informasjonen er så lett tilgjengelig, men du klarer ikke finne noen ting annet enn at du finner noen leger som liker det. Jeg kjenner leger som røyker. Først er vi skeptiske til Kyani fordi det er nytt, så er det plutselig urmedisin. I tillegg lyver du så du tror det selv, kanskje den morsomste var når du snakket om at du hadde vært medlem lenge, og det står svart på hvitt i brukerkontoen din at du registrerte deg i dag :D

Vanligvis synes jeg det er gøy når folk kaster seg over tastaturet etter en flaske rødvin, men dette er bare trist.

Og siden hersketeknikker tydeligvis er temaet for denne tråden; Du er veldig søt når du er sint :love:

Hvem som har kalt Kyani urmedisin er iallefall ikke meg. Du må lese det jeg har skrevet, dette er kosttilskudd, men det har hjulpet på min migrene. Dette har jeg sagt flere ganger. Jeg har vært medlem lenge, hva vet du om den bruerkontoen jeg skriver fra? Er den min eller er den ikke? Hvordan kan du si at jeg lyver, når du ikke vet om jeg eier denne brukerkontoen. Å den aggresjonen du viser i dine uttalelser, den er tragisk. Har ikke uttalt totalt kunnskapløs eller umoden. Lykke til videre med diskusjonen. Men du, hvem er det du prøver å forsvare her inne? resten av panelet. De klarer å ytre sine meninger selv de. Så hvis jeg ikke har kalt deg lille venn, umoden eller totalt kunnskapløs. så spar deg bryderiet med å skriv til meg. Det var mine siste ord her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...