Gå til innhold

Er det noen jenter her som spiser over 2000 kcal?


Helowny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2000 kcal er nok de som vil gå ned i vekt. Det er mange som ikke vil det inne her, som har mest fokus på å øke i styrke, prestasjoner og muskelmasse, deriblant meg selv.

Spiser ca 500 kcal frokost, 500 lunsj, 600 middag, MM 200 x 2, kveldsmat 500. Pluss småspising, dvs. 2500 + :) Veldig cirka da ;)

EDIT:

Jeg er 18 år, 159-160 høy, veier ca 50 kg, vekta er stabil. Trener ca 3 ganger i uka.

I helgene blir det helt anna kost, da ligger jeg på rundt 3000 kcal. Litt sunt snacks, endel usunt, endel ganske vanlig mat. Men jeg synes det er digg :) Jeg fråtser ikke i godteri, men spiser veldig bra til måltidene, og ofte mer næringstette ting enn vanligvis.

Snart er det hælj! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel litt relevant hva man veier og hvor gammel man er. Jeg prøver å spise vedlikehold, og det er under 2000. Jeg er 51/161 og 39 år. Jeg skal jo ha endel mindre enn ei på 20 som er 175 høy og 68 kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke tenke meg at det eksisterer mange kvinnelige idrettsutøvere som klarer seg under 2 000 kcal. Mat er drivstoff. :)

Hallo, vi fleste her inne er ikke idrettsutøvere! Vi kan ikke sammenligne oss med idrettsutøvere som trener hardt flere timer hver dag, hele uka. Men i såfall har du selvsagt rett i at man trenger adskillig mer enn 2000 kcal for å vedlikeholde vekta.

Når man derimot har stillesittende jobb, og trener 4 timer per uke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Info: jente, 33 år, 165 cm høy og 80 kg. Skal ned ca 10 kg til (startet på 105 kg for to år siden). Godt vant med trening; 3 dg styrke og 2-3 dg sykkel/el. annen trening (bootcamp/intervall/mv). Kontorjobb, jobber med å øke generell hverdagsaktivitet utenom treningen...

Vektnedgangen har stoppa opp, og jeg er omtrent der jeg var i mai... Er jeg da heeelt på villspor som følger PT'ns anbefaling om et inntak på 1600 kcal + et lite "kosemåltid" en dag i uka (= maks +300 kcal). På treningsdager klarer jeg rett og slett ikke å komme ned på 1600, men mer borti 1750 kcal... men går ikke ned i vekt... Føler for å følge egen magefølelse her, og komme meg opp mot 1900 kcal og slippe å drikke meg ihjel på vann for å holde sultfølelsen i sjakk! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke så mye peiling men etter å ha lest her inne en stund så har jeg skjønt såpass at man noen ganger trenger mer mat for å gå ned i vekt. Så om du føler at det blir mer riktig for deg å spise mer så synes jeg du skal prøve deg frem med det...uansett så er det nok andre her inne som har mer peiling en meg som sikkert kan gi deg et bedre svar. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...