Gå til innhold

Er det noen jenter her som spiser over 2000 kcal?


Helowny

Anbefalte innlegg

Hallo, vi fleste her inne er ikke idrettsutøvere! Vi kan ikke sammenligne oss med idrettsutøvere som trener hardt flere timer hver dag, hele uka. Men i såfall har du selvsagt rett i at man trenger adskillig mer enn 2000 kcal for å vedlikeholde vekta.

Når man derimot har stillesittende jobb, og trener 4 timer per uke.....

Så du mener at når man sitter mer i løpet av dagen og trener rundt 4-5 ganger i uka at man ikke trenger så mye mer enn 2000 kcal?

For jeg går på skole, og det er en del sitting, men jeg trener 4-5 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du mener at når man sitter mer i løpet av dagen og trener rundt 4-5 ganger i uka at man ikke trenger så mye mer enn 2000 kcal?

For jeg går på skole, og det er en del sitting, men jeg trener 4-5 ganger i uken.

Vel, kroppen bruker jo energi på annen aktivitet enn den som strengt talt kan kalles "trening". Og jeg mener å huske at du skrev i en annen tråd at du er veldig "urolig" av deg? Går/sykler man til fra jobb/skole/matbutikken, har en hund man lufter, går man ut i friminuttene el.l. må dette også inn i budsjettet. Basert på info du har skrevet tidligere har du vel en basalforbrenning på rundt 1500, og med 5 treninger i uka+en del hverdagsaktivitet ryker du fort opp i rundt 2600. Om målet fremdeles er å gå opp noen kg er det med andre ord bare å spise på, 2000 er nok i minste laget om treningen skal føre deg dit du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

signerer Synan her, jeg =) Enig!

OG - tror egentlig alle ville hatt det utrolig mye bedre med eg selv dersom de sluttet å sammenlikne seg selv med andre - både hva anngår mat, trening og utseende. Ingen er like, noen kan spise dritt og se bra ut, andre ikke, noen legger kjapt på seg, andre ikke... det som fungerer for Lise virker ikke nødvendigvis for Louise...osv... (y)

Det er alltid noen som gjør noe annerledes fra deg (periodisk faste f.eks), og som får resulatater av det. Det betyr ikke at du vil få de samme virkningene av å gjøre det samme. Og - om du så hopper på periodisk faste du også, så oppdager du plutselig noen andre som sverger til å spise hver tredje time og som har fått supre resulater av det... så ja.. poenget er; lfolk gjør mye forskjellig, fordi vi er så forskjellige.

Ofte må du bare stole på at du selv vet hva som er best for deg. Så drit litt i hvor mye / hvor ofte / hva andre spiser og finn DIN egen vei =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig det er litt bekymringsverdig for forumet generelt at noen er nødt til å spørre om dette.

Åpenbart, men det er fort sånn det blir om man befinner seg mye på internett, leser ørtenhundre "fitnessblogger" og har et over gjennomsnittet stort fokus på hva man får i seg. Innimellom får jeg for eksempel inntrykk av at jeg er den eneste personen på hele kloden som ikke følger en kostholdsplan. Eller som ikke har planer om å stille i fitness i løpet av de neste fem årene. Selvfølgelig er ikke det reellt, men x antall timer på fitnessbloggen, og det kan nesten virke sånn.

19år, 170cm, 60kg+, spiser mellom 2000-3500kcal daglig, etter lyst og behov. Dermed varierer dagsinntaket stort fra dag til dag, uke til uke. Slik jeg personlig tenker det burde være. Vedlikeholder vekten helt fint. Kroppen vil regulere seg selv - dersom du tillater den det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns egentlig det er litt bekymringsverdig for forumet generelt at noen er nødt til å spørre om dette.

jau... men om du ser på "rate my diet" - så syntes hvertfall jeg det er skremmende å se hvordan enkelte spiser. Ser ut som om veldig mange leser og suger til seg diverse fitnessbloggeres eggehvite-pulver-fettforbrennere-sukrin-grønnsaker - "rent"kjøtt - dietter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å telle kalorier for noen år siden fordi det ble mer en obsession å følge loggboka enn å følge kroppens signaler. JEg har konkludert med at hvis man spiser sunn mat som gir god metthetsfølelse og uten for mange tomme energikilder, i greie porsjoner, vil kroppen styre sulthetsfølelsen selv slik at du får i deg akkurat det du trenger. Per dags dato ANER jeg jeg ikke hvor mye jeg spiser, men tipper det er over 2000 kcal, både dager jeg trener og og dager jeg ikke trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener at når man sitter mer i løpet av dagen og trener rundt 4-5 ganger i uka at man ikke trenger så mye mer enn 2000 kcal?

For jeg går på skole, og det er en del sitting, men jeg trener 4-5 ganger i uken.

Du kan jo vende og vri så mye du vil.....

Jeg sa IKKE at man ikke trenger mer enn 2000 kcal om man sitter på rumpa stort sett, men trener 4-5 ganger i uka.

Jeg sa man trenger adskillig MER enn 2000 kcal om man er idrettsutøver.

Alt er individuelt, høyde, vekt, alder og aktivitetsnivå virker inn. Jeg er 161, 51, 39 og trener 4 timer i uka (4 dager) og sitter i ro heile dagen på jobb (8-9 timer). Jeg trenger ikke mer enn 2000kcal.

Tilsvarende jente på 25, aktiv jobb, trener 4-5 timer i uka, trenger kanskje 3000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå i gjennomsnitt på 2500 (noen dager lavere (1800-2000, andre dager høyere (3000-3300). Gjevner seg ut sånn over det hele) for å øke i muskelmasse og bygge opp styrken igjen. Gikk faktisk ned i vekt på dette, så nå øker jeg litt etter litt for å se hva vedlikehold er, da vekttap er uønsket. Vedlikehold, litt overskudd, er det jeg ønsker. Da kan jeg trene med energi, øke i styrke og muskelmasse, og endre litt på kroppssammensetningen. 1.79 høy, veier ca 76kg. Siste ukene har jeg liggi sånn ca på 2700, uten å måle eller veie opp da, så det blir litt ca og mål i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg spiser godt over 2000 ja. Trener x 5 i uka samt en aktiv jobb så målet er å nok mat i kroppen for å øke muskelmasse, tar heller litt mer diett før sommeren starter men mye god,sunn og variert mat samt litt usunt innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...