Gå til innhold

Er det noen jenter her som spiser over 2000 kcal?


Helowny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

No er det vel slek at majoriteten her inne bedrive "fitness". Eg ete 2300-500 kcal, for økt styrke:)

Hvis man "bedriver fitness" er det en nødvendighet å bruke den største delen av året til å bygge seg både større og sterkere. Enten det er for å øke i styrke (AF feks) eller det er for å øke i masse (BF eller bygging). Så den kommentaren skjønte jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man "bedriver fitness" er det en nødvendighet å bruke den største delen av året til å bygge seg både større og sterkere. Enten det er for å øke i styrke (AF feks) eller det er for å øke i masse (BF eller bygging). Så den kommentaren skjønte jeg ikke helt.

Det var ein grunn til at eg skreiv "fitness" i hermeteikn. Om du bedriver fitness fram mot konkurranse, uansett grein, må ein selfølgelig få i seg nok mat til å bygga masse. Mitt poeng var vel egentlig det at dei fleste (da spesielt jente) legge seg under 2000 kcal i frykt for å legga på seg nokon gram feitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden ligger jeg på 1800 kcal, da er jeg omtrent 500 kcal under vedlikehold.

Jeg har hatt maaaaasse å ta av, men har god energi og har progresjon i både trening og vektnedgang på dette nivået. Men nå skal jeg straks legge meg på vedlikehold ei stund før jeg evt legger meg på overskudd for å bli sterk og smekker.

Gleder meg en smule til å øke middagsporsjonene mine :-p hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

66-70kg, 1,77cm høy, moderat aktiv jobb og trener 4-5 ganger i uka. Går ned om jeg spiser 1800-1900, står stille på 2200-2400 og går opp hvis jeg spiser betydelig mer enn 2400 over lengre tid. Fysikkens lover er veldig forutsigbare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det er kanskje her problemet mitt ligger. Vil ned 2-3 kg i vekt og få lavere fettprosent. Bruker Diett.no om dagen for å holde oversikt over hva jeg får i meg. I følge Diett.no, skal jeg ligge på 2000 kcal om dagen for å gå ned de kiloene frem til januar. Jeg er 175 høy og veier 71 kg. Vil ned til 68 kg. Jeg trener 4 ganger i uka. Trener forholdsvis tung styrke hver gang og avslutter øktene med 20-30 min intervalltrening. Vekta mi rikker seg ikke, men cm har skrumpet og det er jo det som betyr noe. Jeg spiser sunt og får i meg nok proteiner og moderat med karbohydrater og fett. Likevel føler jeg at ting bare har stagnert om dagen. Vil ha bort litt mere mage-og hoftefett! Bør jeg spise mere på treningsdager og heller ligge på 2000 kcal på hviledagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...