Gå til innhold

Hva gjør dere med latsabber?


Pinglo

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid lurt litt på dette. Hva gjør en PT om kunden er en ordentlig, notorisk latsabb? Som sutrer og beklager seg for hvert steg, som spiser snickers fordi det har lav GI og massakrerer diettforslaget deres? Hvordan motiverer dere de umotiverte, og får folk til å skjerpe seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelper det?

nå er ikke jeg pt, men når mine venninder spør meg opp.og ned i mente om hvordan de skal gå ned i vekt, jeg forklarer og får til svar at "ja men det funker ikke for meg" eller "eh, jeg vil ikke bli så ekstrem at jeg teller kalorier (himle himle)" funker det i allefall... minus "betale meg", da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Jeg har alltid lurt litt på dette. Hva gjør en PT om kunden er en ordentlig, notorisk latsabb? Som sutrer og beklager seg for hvert steg, som spiser snickers fordi det har lav GI og massakrerer diettforslaget deres? Hvordan motiverer dere de umotiverte, og får folk til å skjerpe seg?

Det kommer helt an på. Før jeg ble PT, leste jeg psykologi i flere år, og har også erfaring med hypnose. Nå hypnoserer jeg ikke folk for å trene, men jeg bruker teknikker for å forandre holdningen deres til trening. Jeg starter på samme nivå som kunden, og "trekker" ham opp med forskjellige tonefall og berøringer, til han er på et nivå hvor jeg vil ha ham. Men - Jeg har aldri hatt en så trassig kunde som det beskrives her, det skal sies :) Jeg lar aldri noen kjøpe ei pakke, før de har tatt en prøvetime først, for at de skal skjønne hva det går ut på. Jeg gidder ikke kaste bort tiden min,uansett om de betaler for det. Syke personer er det annerledes med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT: GI for en enkelt matvare er som regel en dårlig indikator på "sunnhet" generelt i kosthold. En muffin har, for eksempel, ganske lav GI på grunn av fettinnholdet. Samtidig så er det vanlig å spise måltider sammensatt av flere matvarer med en kombinasjon av næringsemner, og da vil protein- og fettinnholdet senke GIen selv om du inkluderer noe med høy GI. Samtidig så er flere av de GI-studiene som blir nevnt i dens favør basert på forsøk med fastede individer.

EDIT: en kan jo sikkert slanke seg på snickers også. http://edition.cnn.com/2010/HEALTH/11/08/twinkie.diet.professor/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på. Før jeg ble PT, leste jeg psykologi i flere år, og har også erfaring med hypnose. Nå hypnoserer jeg ikke folk for å trene, men jeg bruker teknikker for å forandre holdningen deres til trening. Jeg starter på samme nivå som kunden, og "trekker" ham opp med forskjellige tonefall og berøringer, til han er på et nivå hvor jeg vil ha ham. Men - Jeg har aldri hatt en så trassig kunde som det beskrives her, det skal sies :) Jeg lar aldri noen kjøpe ei pakke, før de har tatt en prøvetime først, for at de skal skjønne hva det går ut på. Jeg gidder ikke kaste bort tiden min,uansett om de betaler for det. Syke personer er det annerledes med.

Wow, jeg er fasinert over måten du jobber på! Helt fantastisk! Virker som en dyktig PT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg er fasinert over måten du jobber på! Helt fantastisk! Virker som en dyktig PT :)

Takk for "skrytet" :) Alt kan sikkert forbedres, noe jeg har fortalt sjefen, så hun er dyktig og gir konstruktiv kritikk om det er noe jeg har gjort feil, og det gjør at jeg hele tiden får en bredere forståelse for jobben, og at jeg har noe å jobbe med når det gjelder meg selv. Noe som er viktig, for du verden så vanskelig det er å oppdage egne feil :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

  • 2 uker senere...
Men har ikke de fleste som bestiller PT timer en motivasjon bak det? De har bekjent et problem eller har nådd et platå ( for de viderekommende ) og ønsker videre forbedring.

Noen kjøper også PT for å finne tilbake til motivasjonen, om de noengang har hatt det. Jeg har hatt kunder som helst ville prate i 45 minutter, og jeg vet om flere andre som har opplevd det. Om hun ikke fikk snakke, ville hun heller ikke ha PT. De aller aller fleste kan deles inn i to kategorier. Enten har den en skade eller en "vondt" som de vil trene opp/bort, eller så vil de bli sterkere eller større/mindre. Det er mindretallet som er "latsabber".

Det er også de du ikke forstår deg på...som kjøper PT fordi de veier altfor mye og har pådratt seg alvorlige sykdommer. Som følger mine råd, og går ned i vekt, blir sterkere og kan redusere/legge vekk medisiner, men som aldri oppdager gleden ved å trene, og dermed slutter og blir sykere og tjukkere igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også de du ikke forstår deg på...som kjøper PT fordi de veier altfor mye og har pådratt seg alvorlige sykdommer. Som følger mine råd, og går ned i vekt, blir sterkere og kan redusere/legge vekk medisiner, men som aldri oppdager gleden ved å trene, og dermed slutter og blir sykere og tjukkere igjen..

Hvordan er det mulig? Er det slik at de ikke ser sin egen fremgang og hvor mye bedre ting er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig? Er det slik at de ikke ser sin egen fremgang og hvor mye bedre ting er?

Jeg har en mistanke om at det handler om personlighetstrekk her. Det skal litt til for å nyte prosessen "for the better good" ved å gjøre ting en ikke liker.

Fra 1:40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...