Gå til innhold

Hva gjør dere med latsabber?


Pinglo

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid lurt litt på dette. Hva gjør en PT om kunden er en ordentlig, notorisk latsabb? Som sutrer og beklager seg for hvert steg, som spiser snickers fordi det har lav GI og massakrerer diettforslaget deres? Hvordan motiverer dere de umotiverte, og får folk til å skjerpe seg?

Min erfaring fra den tiden jeg jobbet i felt var at slike, notoriske latsabber, tilhører de skjeldne. Det er heldigvis så dyrt at de a)ikke har råd b)ikke kaster bort pengene sine

Den lille prosenten som faktisk får kjøpt timer, men nekter å endre seg har ingen grunn til å kjøpe flere timer. Problemet sånsett løste seg selv egentlig.

Erfaringsmessig så jeg også det at det å forsøke forskjellige måter å nå frem på (hvilken fremtredning, hva som motivere den du trener etc) kunne løse en god del. Den gangen jeg støtte på en notorisk latsabb forsøkte jeg forskjellige fremgangsmåter uten hell, og etter fem timer var det stopp. Det hører med til historien at han kom tilbake et halvt år senere og såvidt meg bekjent har han vel PT den dag i dag. (6år senere).

Oppsummert, etter min erfaring, er at du får ikke endret livstilen til en kunde når de ikke hører på hva du har å si, på toppen av at det er vanskelig med kun "1 time" i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Jeg har hatt kun ett tilfelle på 11år der det var latskap og null innsats. Etter noen timer sa jeg tydelig i fra: "Jeg har en følelse av at jeg ikke klarer å gi deg det du trenger for å nå målet du har satt". Etter dette avsluttet vi samarbeidet. 2 år senere kommer kunden tilbake og yter dobbelt så mye som før ;-)

For kunden sin del handler det ikke om å bli rullet inn i en bomullsteppe av mye ord og forståelse. De trenger klar tale.

Godt innspill fra Rudolfo også. Folk med en mental innstilling som lyser "JEG VIL IKKE" kan man alltids trekke opp litt og styre i den retning man vil, men da må man ha god kontroll på det man sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...