Gå til innhold

2 sjokoladeboller i uken så går du opp 5 kg på 1 år


Arpeggio

Anbefalte innlegg

Vi spiser over 40 millioner boller på farten

"Hvis du lurer på hva en bolle gir deg, her har du noen tall:

  • En sjokoladebolle inneholder 374 kilokalorier.
  • En vanlig middag for en voksen person består av rundt 500 kilokalorier.
  • En sjokoladebolle utgjør mellom en tredjedel og en fjerdedel av dagsbehovet for et barn i alderen 2–5 år"

"Omregnet til aktivitet må man gå i rundt 24 minutter hver dag uken gjennom for å forbrenne to sjokoladeboller i uken. Men kjønn, alder, fysisk form og muskelmasse påvirker hvor mye man forbrenner på 24 minutter, sier Klasson Heggebø."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi spiser over 40 millioner boller på farten

"Hvis du lurer på hva en bolle gir deg, her har du noen tall:

  • En sjokoladebolle inneholder 374 kilokalorier.
  • En vanlig middag for en voksen person består av rundt 500 kilokalorier.
  • En sjokoladebolle utgjør mellom en tredjedel og en fjerdedel av dagsbehovet for et barn i alderen 2–5 år"

"Omregnet til aktivitet må man gå i rundt 24 minutter hver dag uken gjennom for å forbrenne to sjokoladeboller i uken. Men kjønn, alder, fysisk form og muskelmasse påvirker hvor mye man forbrenner på 24 minutter, sier Klasson Heggebø."

:eek:... Tror det blir lenge til neste sjokoladebolle ja.. Hva med deg?

bruce_lee_lol_gif.gif

Vegard Lysne, Konstantinovs, Kirill W., Asle, tho_ols. In for the good times.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke man skal kimse av kalorier man gjerne ikke tenker på. Jeg kjenner flere eksempler på folk som oppriktig ikke skjønner hvorfor de ikke klarer å gå ned i vekt eller hvordan de har lagt på seg så mye, nettopp fordi de inntar utrolig mange kalorier de ikke er bevisste på. De spiser jo sunt til alle døgnets måltider, også kanskje bare 150 g chips om kvelden, en sjokolade etter handleturen fordi man var katastrofesulten, en pose med smågodt, en liter cola eller to mocca latter på toppen av det. Vektnedgang er så mye mer enn kalorier ut og kalorier inn™.

Da jeg kjøpte kaffe i dag, ble jeg tilbudt 3 boller i tillegg, for 10 kroner ekstra. Dette tilsvarer (om man skal bruke kcal i eksempelet) nesten 1200 kcal eller ca halvparten av mitt kaloribehov pr dag ved vedlikehold av vekt. Disse bollene gir jo metthetsfølelse lik null, ville i mitt tilfelle tatt ca 3 minutter å spise (som også er grunnen til at jeg takket pent nei), og ville da høyst sannsynlig kommet på toppen av alt annet man spiste hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2+2 = ?

500 kcal er såvidt en pakke karbonadedeig uten tilbehør. Blir litt kjedelig.

Ellers skulle jeg likt å se noen undersøkelser på hva som skjer om man spiser noen kalorier mer for å se i hvilken grad kroppen tilpasser seg økt energi med økt forbrenning. Jeg merker ihvertfall selv en del subjektive tegn på om jeg er i overskudd eller underskudd ved å være frossen eller varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh noes. Jeg spist FEM sjokoladeboller i natt.

Bryr jeg meg? Nei.

Fordi resten av kostholdet mitt er bra. Fordi resten av kostholdet mitt ikke består av en rekke skjulte kaloribomber, eller mat jeg ikke tenker over inneholder kalorier. Fordi jeg av og til har lov til å spise FEM sjokoladeboller (selv om jeg blir himla mett og kvalm av å spise 5 boller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viktig å ta museskritt på vei mot den ultimate formen; fra sjokoboller->Rosinboller->Hveteboller->Kokosboller->Proteinboller-> Andre boller= DAT bolleform!

Jeg blir bekymret for Deli sin framtid når slike artikler kommer ut:eek: Er dette boller og brus sin undergang? 2012 is here:nailbiting:

Konklusjon : ta`rei ei bolle!

Det er en selv som sitter på den beste bolledeigen, gjør det beste ut av den! Ikke la den heve for lenge i gal retning, kvalitet over kvantitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh noes. Jeg spist FEM sjokoladeboller i natt.

Bryr jeg meg? Nei.

Fordi resten av kostholdet mitt er bra. Fordi resten av kostholdet mitt ikke består av en rekke skjulte kaloribomber, eller mat jeg ikke tenker over inneholder kalorier. Fordi jeg av og til har lov til å spise FEM sjokoladeboller (selv om jeg blir himla mett og kvalm av å spise 5 boller)

Ja, jo, nei, eller tja... :rolleyes:

Mange misforstår litt det med å spise 80% sunt. Dersom 20% av kaloriinntaket ditt i løpet av uken kommer fra usunne ting som sjokoladeboller gjør det ingen skade. Dersom 20% av måltidene dine er sjokoladeboller hvor du spiser til du er mett vil det fort gjøre veldig mye skade. Tror ikke du gjør det siste da, men du skjønner sikkert poenget.

Er det bare en gang i uken og de bollene kommer på toppen av hva du ellers spiser den dagen betyr det at du må ha 311 kalorier større underskudd resten av dagene i uken for å veie opp for de 5 bollene. Er det egentlig verdt det om man ønsker å gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...