Aslak Skrevet 17. januar 2013 Skrevet 17. januar 2013 "Pinglo skrev: Kvalifiserer dette i det hele tatt som snatch? Siter
Pinglo Skrevet 17. januar 2013 Skrevet 17. januar 2013 Lett usikker på vektløftingsregler og nysgjerrig selv! wingeer ? Siter
Kirill W. Skrevet 18. januar 2013 Forfatter Skrevet 18. januar 2013 "Pinglo skrev: Lett usikker på vektløftingsregler og nysgjerrig selv! wingeer ? De hadde nok ikke fått det godkjent siden de fanger stanga med bøyde albuer og presser den opp for å fullføre løftet. Siter
WesSnipes Skrevet 18. januar 2013 Skrevet 18. januar 2013 "Aslak skrev: Kvalifiserer dette i det hele tatt som snatch? haha, nei... Han til venstre hadde vel kommet unna med det på noen crossfit-buler, men ikke i konk. han til høyre skulle vel da snakke for seg selv? Siter
Astriiiixxx Skrevet 18. januar 2013 Skrevet 18. januar 2013 En venn av meg prøvde å rekrutere meg til denne relgioenen... Han; Men Astrid, du bare må starte med xfit, det er helt sykt bra trening, og du kommer til å trives kjempegodt med det! Meg; Først, masse mennesker, neitakk, for det andre, jeg har knær og ankler som ikke er så veldig begeistra for den type trening, spenst trening ødelegger beina mine i flere dager, jeg holder meg til hard styrke. Han; Men beina dine vil bli bedre når du begynner med xfit, det gjør underverker med kroppen, snart vil du ikke merke noe til smerter i beina, de trenger bare å trenes litt opp! Meg; wt? Jeg har slitasjeskader i ledda!!, ikke utrent smerte som du innbiller deg, jeg er ikke fysisk istand til å trene xfit! Han; Men de fikser beina dine der, de gjør underverker med en hver kropp! Blei litt lei meg, de har virkelig brukt belenda hvit for å hjernevaske han til å tro at crossfit er løsninga på alt.. Jadda, la meg hoppe opp og ned med masse vekt på skuldrene, så skal vi se hvor glad leegen min bliiir!;D Mulig at jeg da vil kunne bli uføretrygda... hmmm Sondre Aalbotsjord og Aurelius 2 Siter
wingeer Skrevet 18. januar 2013 Skrevet 18. januar 2013 Ingen dommer med sinnet i behold hadde gitt godkjent løft. Sånn bortsett fra at teknikken er stygg som et uvær skal stanga tas imot uten knekk i albueleddet. Utpress er altså ikke lov i hverken støt eller rykk. Pinglo og Kirill W. 2 Siter
burny_ Skrevet 18. januar 2013 Skrevet 18. januar 2013 "wingeer skrev: Ingen dommer med sinnet i behold hadde gitt godkjent løft. Sånn bortsettt fra at teknikken er stygg som et uvær skal stanga tas imot uten knekk i albueleddet. Utpress er altså ikke lov i hverken støt eller rykk. Kan du forklare det med "Utpress" i støt? Skjønte ikkje det heilt, presser du ikkje i støt da? Siter
wingeer Skrevet 18. januar 2013 Skrevet 18. januar 2013 Kan prøve. Det letteste er selvfølgelig å demonstrere. Man presser ikke i støt. Egentlig bruker man kraften fra hofta til å få stanga over hodet. Hvis du kjenner til pushpress kan du tenke litt på den første bevegelsen. I pushpress bruker du ben og hofte til å få fart på stanga samtidig som du presser den resten av veien. I støt skal du bruke samme bevegelse, men så eksplosivt (overstøt er uten tvil den mest eksplosive bevegelsen i vektløfting) at du får låst ut stanga med strake armer. Det er altså ingen pressing involvert i det hele tatt. Faktisk tenker mange heller at de skal presse mot stanga for å komme seg fortere under. Så selv om du presser, presser du ikke i den forstanden. Det som ofte skjer er at uttøveren ikke klarer å låse ut helt med rette armer (ofte er det den ene armen som ikke er helt utlåst) og blir derfor nødt til å presse den siste lille biten. Dette er hva som kalles for utpress og et slikt løft vil bli underkjent. Dette gjelder også i rykk, men det vil ikke gi deg noen fordel å presse ut der så det ser man så å si aldri. burny_, Pinglo og Kirill W. 3 Siter
McBain Skrevet 18. januar 2013 Skrevet 18. januar 2013 Crossfit? DYEL - Milevis.no - Tough Mudder Crossfit vs. 100% random syklist Pewpew og burny_ 2 Siter
burny_ Skrevet 18. januar 2013 Skrevet 18. januar 2013 "wingeer skrev: Kan prøve. Det letteste er selvfølgelig å demonstrere. Man presser ikke i støt. Egentlig bruker man kraften fra hofta til å få stanga over hodet. Hvis du kjenner til pushpress kan du tenke litt på den første bevegelsen. I pushpress bruker du ben og hofte til å få fart på stanga samtidig som du presser den resten av veien. I støt skal du bruke samme bevegelse, men så eksplosivt (overstøt er uten tvil den mest eksplosive bevegelsen i vektløfting) at du får låst ut stanga med strake armer. Det er altså ingen pressing involvert i det hele tatt. Faktisk tenker mange heller at de skal presse mot stanga for å komme seg fortere under. Så selv om du presser, presser du ikke i den forstanden. Det som ofte skjer er at uttøveren ikke klarer å låse ut helt med rette armer (ofte er det den ene armen som ikke er helt utlåst) og blir derfor nødt til å presse den siste lille biten. Dette er hva som kalles for utpress og et slikt løft vil bli underkjent. Dette gjelder også i rykk, men det vil ikke gi deg noen fordel å presse ut der så det ser man så å si aldri. Takk for god forklaring Siter
Pinglo Skrevet 30. januar 2013 Skrevet 30. januar 2013 "Anders skrev: Massiv internett win Ahahahahhaa! Relatert til Crossfit og fatburn: Crossfit - estimert energiforbruk | Fitnessbloggen Forum Siter
Exordus Skrevet 30. januar 2013 Skrevet 30. januar 2013 Afterall, FitFish, Fredrik og 1 annen 4 Siter
Nixon Skrevet 30. januar 2013 Skrevet 30. januar 2013 funksjonell trening som er svært relevant til daglegdagse rørsler forging elite fitness FatUnicorn 1 Siter
Sondre Aalbotsjord Skrevet 30. januar 2013 Skrevet 30. januar 2013 jei trener styrkeløft og crosfit for en mer funsjonel verdag FitFish og SlayerDad 2 Siter
kerand Skrevet 13. februar 2013 Skrevet 13. februar 2013 I tried crossfit once but got kicked out because I was performing every exercise with perfect form. ErikH, CamillaO, MartinK og 4 andre 7 Siter
burny_ Skrevet 18. februar 2013 Skrevet 18. februar 2013 Skulle nesten trodd Pinglo hadde skrevet denna The Problem(s) With Crossfit SlayerDad 1 Siter
Nicolai Hildre Skrevet 19. februar 2013 Skrevet 19. februar 2013 ! Afterall, Sondre Aalbotsjord, kl99 og 1 annen 4 Siter
wingeer Skrevet 19. februar 2013 Skrevet 19. februar 2013 "Nicolai Hildre skrev: NEI! SLUTT! Pinglo, Aurelius og olavf 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.