Gå til innhold

Favoritt proteinpulver?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Hmmm... Må vel ha vært i sommer en gang, om jeg ikke husker feil?

Jeg brukte shaker ja, som alltid :) Jordbæren blanda jeg ut i vann, og den syns jeg var helt grei. Men jeg har aldri vært no kjempefan av jordbær da..

Så rart. Det er godt mulig. Jeg har ikke peiling på det der, hehe! Men De samplene fikk meg i allefall ikke til å bestille mer myo-protein i allefall.. For alt jeg vet, så var jeg kanskje max uheldig.

Whey 80 liker jeg, men tenkte å prøve noe nytt nå. For å se om det er noe som smaker bedre. Ellers er det jo alltids trygt å holde seg til det gode gamle.. men jeg føler meg litt gæærn og vil ut av comfort zone :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig det der hvordan smaksløkene våre er så forskjellige :p

For meg så finnes det ingenting (av det jeg har prøvd) som overgår myoprotein mocca :) Det er det eneste proteinpulveret det går an å få noe spiselig av om man lager noe mer enn shake av proteinpulveret også. Digger forresten at shaken smaker milkshake i mine øyne :) Vanligvis misliker jeg sjokoladeproteinpulver fordi det smaker papp, syntetisk og ekkelt. Det gjør ikke denne.

Synd det er så dyrt, men man må nok betale for kvalitet. Kunne tenkt meg å prøve det med peanut for det har jeg ikke smakt, kanskje det også dreper alle mine fordommer om at peanut i ting ikke smaker bra :D. Pluss den M-factor dark chocolate.

Prozyme, diet protein og alt fra proteinfabrikken kan holde seg langt unna meg :D Ja, også peaprotein da. Det må være døden selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Sunwarrior`s raw vegan protein ( brun ris) med vaniljesmak, den smaker bra i melk, juice og smoothie.

Ser ingen andre som bruker dette, noen som har noen erfaring med det?

Første pulveret jeg prøver meg på, litt dyrt men er iallefall glutenfritt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips til de som har blitt skuffet fordi de ikke kan få tak i proteinpulver under maxgrensa på 200 NOK på iherb. På vitacost.com er det billigere sånn at det er mulig å få kjøpt casein pulver for unorske priser. Selv kjøpte jeg denne:

CytoSport Complete Casein Cookies 'n Creme -- 2.05 lbs - Vitacost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes falsk jordbær- og banansmak er brekkekkelt (ikke så begeistra for den naturlige typen heller), og har testet litt ulike sjokoladetyper, som for meg er den mest akseptable søtsmaken. Vinneren så langt er Gourmet Pro, som smaker litt "ordentlig" sjokolade uten å være sånn megasøt, men fikk allikevel søtsjokk da jeg tok en shake imorges for første gang på en liten stund. Er det noen som har testet de pulverne som smaker skogsbær/bringebær osv? Evt har noen tips på en type som ikke sikter så mye mot søt-spekteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har funnet ut at å blande litt kakao oppi gir en litt "mørkere" smak, og ikke den supersøte smaken som kan være litt brutal om morran( i alle fall for meg). Enig med Kari Amalie at Gourmet Pro er en av de bedre sjokolade proteinene jeg sålangt har vært borti.

Tenker du da vanlig regia drikkekakao - pulver? Kanskje jeg må teste dét...takk for tips iaf!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan hjelpe meg ut av jungelen her inne? Har aldri hatt behov for å ta tilskudd i form av proteiner, men nå har jeg begynt å trene styrke aktivt og merker at jeg ikke får i meg nok proteiner i form av mat. Noen som har forslag på et proteinpulver som smaker godt (gjerne jordbær, vanilje, banan el lignende, er ikke så glad i sjokolade :nailbiting:) og som jeg kanskje får tak i på butikken? Kanskje et med lavt innhold av karbohydrater siden jeg spiser etter lavkarbo? Vet de selger forskjellige proteinpulver på sunkost og rema bl.a. Har bare ikke turt å kjøpe ei hel bøtte enda i tilfelle det smaker død :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaksprøver er din venn ;) Spør noen aktuelle leverandører om det!

Jeg orker ikke å bestille smaksprøver her og der når jeg kan gå på butikken å kjøpe ei bøtte med noe som mengden godkjenner på smak. Ønsker fortsatt forslag! :whistle:

(må taes med i betraktning at jeg ble klemt bak døra når tålmodighet ble delt ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å bestille smaksprøver her og der når jeg kan gå på butikken å kjøpe ei bøtte med noe som mengden godkjenner på smak. Ønsker fortsatt forslag! :whistle:

(må taes med i betraktning at jeg ble klemt bak døra når tålmodighet ble delt ut)

Hvis du vil kjøpe i butikken, og har råd, så kjøper du TN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tech nutrition tror jeg?

Er mange tips i denne tråden da :) Jeg er ikke så nøye på hva jeg kjøper, liker å variere. Men Scitec har hatt best smak så langt. Hvis du vil ha whey tech fra PF synes jeg faktisk den smaker bedre med vann enn melk, så prøv gjerne begge deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke få i meg proteinpulveret til PF lenger, da jeg fikk smaken på 100% Gold Standard Whey med jordbærsmak. Sjokoladesmaken er også ganske god :)

Har best tilgang til PF sine proteinpulver her jeg bor, hvilken smak er best? Og jeg som nesten alltid trener på kvelden men har et spisevindu som lukkes kl 21.00, er det en idè å gå til innkjøp av Night Charge protein? Eller vil det gå for det samme?

Det er mange som tar typ night charge protein / casein som er langsomme proteiner, og taes opp i kroppen over en lenger periode. Selv foretrekker jeg å spise en halv boks cottage cheese 10 minuter før leggetid, som gjør samme effekt. Mest pga at jeg vil ha mest mulig protein fra naturlige kilder, og kun holde meg til shake etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...