Gå til innhold

Favoritt proteinpulver?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Noobspørsmål: Hva er forskjellen på plasma whey og 100% whey? Er det stor forskjell på effekt/smak/pris?

Liten forskjell, kan jo sammenligne på næringsinnhold: plasma whey /jordbærsmak

Næringsverdier Per Servering 30g Per 100g

Energi 473Kj/111Kcal 1577Kj/371Kcal

Protein 22,5 g 75,0 g

Karbohydrater 3,5 g 11,7 g

-Hvorav sukkerarter 1,2 g 4,0 g

-Hvorav Laktose 1,2 g 4,0 g

Fett 0,8 g 2,7 g

-Hvorav mettet fett 0,2 g 0,7 g

Kolesterol 62 mg 205 mg

Kostfiber 0,8 g 2,5 g

Natrium 0,03 g 0,1 g

Kalsium 297 mg (37%)* 990 mg (124%)

100% whey /jordbærsmak

Næringsfakta Pr servering 60 g Pr 100 g

Energi 979 kJ (233 kcal) 1633 kJ (386 kcal)

Protein 43,3 g 72,2 g

Karbohydrater 6,1 g 10,2 g

- Hvorav sukkerarter 0,3 g 0,5 g

- Hvorav laktose 1,5 g 2,5 g

Fett 4,6 g 7,7 g

- Hvorav mettet fett 2,2 g 3,6 g

Kolesterol 117 mg 207 mg

Kostfiber 0,5 g 0,9 g

Natrium 0,06 g 0,1 g

Kalsium 0,8 g (74 %*) 1,4 g (124%*)

Kalium 270 mg 450 mg

Svært små forskjeller, hadde nok gått for plasma da det er billigere (samt har bittelitt bedre næringsinnhold i mine øyne, (litt mer protein, litt mer kostfiber, litt mindre kalsium(+ for oss som drikker mye melk), litt mindre fett osv.))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

Annonse

Testet star nutrition sin night pro kjøpt fra gymgrossisten. Fytti grisen! Det er det dårligste på smak jeg noen sinne har smakt. Og no er ikke jeg kresen engang heller!?! Trodde ikke det var mulig å få ett pulver m sjokkolade t å smake så dårlig.hadde jo gledet mg sånn t å.teste det..så hhar sendt en klage til gymgrossisten også :p får se ka dem svarer :) noen fler som har testet night pro el? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var svaret jeg fikk fra gymgrossisten da jeg klagde på den ekkle smaken på night pro:

Takk for mailen!

Vi har dessverre ikke mulighet til å ta i mot varer som er blitt åpnet.

Ha en fin dag!

Er skuffet over dem ikke engang beklager seg over at det var leit at jeg fikk ett produkt jeg ikke var fornøyd med. Men men.. kjøper ikke noen produkter derfra igjen uten prøvesmaking vertfall!wrrrr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokon som har gode erfaringer med Gold standard 100% Whey fra Optimum Nutrition ?

Har kjøpt 2.2 kg med extreme milk chocolate ifra gymgrossisten, men var ikkje veldig imponert. Eit så dyrt produkt burde hatt litt betre smak, eller?

Har ikkje prøvd så mangen forskjellige (ProZyme, 100% whey PF, isolat PF, Whey tech PF)

og Gold standard har vert best til no. skal sies at Gold standard er første eg har kjøpt sjølv.

Kva smak ifrå ON er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nokon som har gode erfaringer med Gold standard 100% Whey fra Optimum Nutrition ?

Har kjøpt 2.2 kg med extreme milk chocolate ifra gymgrossisten, men var ikkje veldig imponert. Eit så dyrt produkt burde hatt litt betre smak, eller?

Har ikkje prøvd så mangen forskjellige (ProZyme, 100% whey PF, isolat PF, Whey tech PF)

og Gold standard har vert best til no. skal sies at Gold standard er første eg har kjøpt sjølv.

Kva smak ifrå ON er best?

Jeg har heller ikke prøvd mange forskjellige, men er på min første boks med Gold standard ex. milk choc. som jeg blander ut med vann, og jeg synes den er bedre enn forventet. Den er ganske god, selv med vann smaker den som sjokomelk. Kanskje du bruker for mye melk/vann? Det er ofte der problemet ligger tror jeg. Jeg bruker ca like mye vann som det er pulver, slik at en scoop blir ca en kaffekopp.

Den er egentlig litt i det søteste laget for min del, men det går helt fint ettersom jeg også bruker den som erstattning for "noe godt", og så er det kjempegodt med litt kaffe/espresso i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke prøvd mange forskjellige, men er på min første boks med Gold standard ex. milk choc. som jeg blander ut med vann, og jeg synes den er bedre enn forventet. Den er ganske god, selv med vann smaker den som sjokomelk. Kanskje du bruker for mye melk/vann? Det er ofte der problemet ligger tror jeg. Jeg bruker ca like mye vann som det er pulver, slik at en scoop blir ca en kaffekopp.

Den er egentlig litt i det søteste laget for min del, men det går helt fint ettersom jeg også bruker den som erstattning for "noe godt", og så er det kjempegodt med litt kaffe/espresso i ;)

Har prøvd med både melk og vatn. Syns melk smakte best, men då måtte det være godt utblandet. for lite melk, så blir den syntetiske smaken litt for fremtredende. blander med 5 dl melk, og 1 scoop til morgenshaken.

etter trening blir det vatn.

Eit godt tips til Extreme milk chocolate er og bruke det som kosedrikk ala. O'BOY! eit glass melk, og litt pulver (y)

Men det er den beste eg har smakt i vatn! Det er eg enig i!

men fortsatt, det er jo eit ganske dyrt produkt?

Misforstå meg rett, det er eit bra produkt, men mangler det lille ekstra, føler eg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har digger 100% Whey Gold Standard med rich sjokosmak- har vært veldig fornøyd siden den er bra både på BCAA og glutamin, men har nå oppdaget at denne inneholder palmeolje og siden jeg tar 2-3 shaker hver dag hadde det vært bra å utelukke"fy" ingredienser. Om noen tips om god proteinpulver for muskelvekst som er bra på BCAA og glutamin samtidig ikke smaker papp, blir jeg overlykkelig :D Jeg sitter og lurer litt på Reflex Instant Whey og Myoprotein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteinpulver med palmeolje?? o_O

Helt korrekt. Syns denne smaker nydelig og er av god kvalitet med tanke på proteininnhold og BCAA, men ser ikke vits i å putte i meg dette når det ikke er behov for disse ingredienser, og når de heller ikke er noe sunne for kroppen. Ifølge ingrediens-listen til 100% Whey Gold Standard- inneholder denne palme og palmekjerneoljeblanding, i tilleg til high fructose corn syrup som heller ikke er noe bra ingrediens. http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/100-whey-gold-standard - (står under mer info) samme står på dunken jeg har hjemme også :( Ser at Instant Whey, Myo og mange andre inneholder disse stoffene...og lurer om de er også gode på smak og sammensettning av stoffene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd Myoprotein Mocca og Choco Peanut nå, og selv om næringsinnholdet og kvalitetsfølelsen er upåklagelig, må jeg si at smaken var noe skuffende. Det var drikkbart, men ikke så magisk som alle her inne skal ha det til. Smaken er som baken i guess

Har også fått prøvd StarNutrition Gourmet-Pro Vanilla og sett bort ifra mye skum og en melete konsistens, hadde denne en veldig god smak med kun vann! Kaseinprotein til denne prisen er helt topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt korrekt. Syns denne smaker nydelig og er av god kvalitet med tanke på proteininnhold og BCAA, men ser ikke vits i å putte i meg dette når det ikke er behov for disse ingredienser, og når de heller ikke er noe sunne for kroppen. Ifølge ingrediens-listen til 100% Whey Gold Standard- inneholder denne palme og palmekjerneoljeblanding, i tilleg til high fructose corn syrup som heller ikke er noe bra ingrediens. http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/100-whey-gold-standard - (står under mer info) samme står på dunken jeg har hjemme også :( Ser at Instant Whey, Myo og mange andre inneholder disse stoffene...og lurer om de er også gode på smak og sammensettning av stoffene. :)

Hva er galt med palmeolje? Og hva er galt med high fructose corn syrup i moderasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...