Gå til innhold

Favoritt proteinpulver?


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Er ikke så viktig om det er 50/50 osv, det viktigste er at du får i deg nok protein totalt i løpet av en dag.

Pre, During, & Postworkout Nutrition - Bodybuilding.com Forums

Neida, helt sant det der, og bruker man tid på denne typen ting istedet for å trene eller eller man lar være å spise nok proteiner fordi man ikke har "det riktige" så blir det jo å telle øre mens kronene ruller. Min holdning er bare det at skal man gjøre noe så kan man likegodt gjøre det riktig, så når jeg først skal trene hard og rimelig ofte og jeg skal supplere med proteinpulver, så kan jeg likegodt finne ut hva de optimale er. Kan jeg øke effekten med X% ved å bare spise pulver med en annen etikett på uten å endre på treningen, så virker det som en fornuftig ting å gjøre. Har ikke dårlig tid, og er veldig fornøyd med fremgangen så langt, men kan noe gjøres på 8 uker ser jeg ingen grunn til å bruke 9.

Angående linken, fair enough. Bruker ikke veldig mye tid på å bekymre meg for akkurat riktig mengde proteiner ved hvert måltid og timingen av disse, men da jeg ofte lar det gå 12 timer mellom middag og frokost så virker det fornuftig å ha et nattprotein, og da trege proteiner ikke er så spess mye dyrere enn raske så kan jeg jo like godt ha ett dedikert natt-protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fokuserer stort sett på så store øvelser som mulig, og så mye frivekter som mulig for å få god støttemuskulatur. Pleide å kjøre 3-split, men nå er det 2 split med knebøy/markløft/benpress på bendag og benkpress/skråbenk/militærpress/pendlay-row/pullups på overkroppsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, helt sant det der, og bruker man tid på denne typen ting istedet for å trene eller eller man lar være å spise nok proteiner fordi man ikke har "det riktige" så blir det jo å telle øre mens kronene ruller. Min holdning er bare det at skal man gjøre noe så kan man likegodt gjøre det riktig, så når jeg først skal trene hard og rimelig ofte og jeg skal supplere med proteinpulver, så kan jeg likegodt finne ut hva de optimale er. Kan jeg øke effekten med X% ved å bare spise pulver med en annen etikett på uten å endre på treningen, så virker det som en fornuftig ting å gjøre. Har ikke dårlig tid, og er veldig fornøyd med fremgangen så langt, men kan noe gjøres på 8 uker ser jeg ingen grunn til å bruke 9.

Angående linken, fair enough. Bruker ikke veldig mye tid på å bekymre meg for akkurat riktig mengde proteiner ved hvert måltid og timingen av disse, men da jeg ofte lar det gå 12 timer mellom middag og frokost så virker det fornuftig å ha et nattprotein, og da trege proteiner ikke er så spess mye dyrere enn raske så kan jeg jo like godt ha ett dedikert natt-protein.

Jepp, enig i at det er fornuftig med kaseinprotein før sengetid, ettersom det fordøyes saktere og man blir lengre mett, i tillegg til at kasein gjør at man får en dypere REM søvn.

Er 50/50 mixen "bedre" etter trening enn bare whey? Ja, noen forskningsrapporter tyder på det, men tviler sterkt på at det gjør at man kan oppnå noe som tar 9 uker på 8 uker :p Eventuelt så kan du jo mixe whey proteinet i melk, melk har 80/20 kasein/whey ratio.

Husk, viktigste med tanke på muskeløkning er å få nok protein/karb/fett hver dag og å ha progresjon i treninga.

Viktig å ikke gjøre ting vanskeligere enn de er, selv bruker jeg å ta en whey shake og en banan etter treninga bare fordi det er en lettvindt måte å få i seg karb/protein på, og synes at whey er lettere på magen enn kasein etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om dette er rette sted, men prøver ;) Lurer på om noen har erfaring med melkefritt proteinpulver. Er allergisk mot melk. Har sett litt på nettet og fant "vital protein" - Vital Protein er 100 % naturlig. Glutenfritt. Melkefritt. - glutenfritt og melkefritt - matintoleranse og allergivennlig

leste myoprotein skal være ok, men her stod det at det bare er tilnærmet fritt for laktose og fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti dette merket?

0014683_250.jpeg

Selger det i butikk 50 meter unna leiligheten min, og er det billigste jeg kan få tak i. Foreløpig brukt PF sin Whey Tech med jordbær smak, og storfornøyd med den (sålenge jeg blander i melk, ganske daff blandet i vann). Så jeg lurer egentlig bare på hva folk mener om smak etc? Hvordan er de sammenlignet med PF sine, og hvilken smaker best? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte nylig på 100% Whey Gold Standard med smaken "Rocky Road" og 100% Casein Gold fra samme merket med Banana Cream smak, storfornøyd med begge! Skal prøve ut Cookies & Cream i neste omgang, noen som har erfaring med den smaken ?

Har cookies & cream nå, den smaker faktisk ganske ålreit. Nå har jeg kun prøvd med melk da, så aner ikke hvordan den er med vann om du blandet med det. Men alt i alt er den bra. Var fornøyd med double rich chocolate fra samme merket også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har cookies & cream nå, den smaker faktisk ganske ålreit. Nå har jeg kun prøvd med melk da, så aner ikke hvordan den er med vann om du blandet med det. Men alt i alt er den bra. Var fornøyd med double rich chocolate fra samme merket også.

Kjøpte Rocky Road jeg...den var IKKE god :p

Hva smaker cookies & cream?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva smakte rocky road? Litt vanskelig å beskrive helt hvordan den smaker, men se for deg en oreo-milkshake med mindre oreo smak og mer cream-smak :p Det er små svarte flak med sjokolade i den. Jeg har hvertfall ikke noe problem med å sluke den. Smaker mye bedre en det meste av protein-pulver jeg har prøvd. Kun hatt det siden onsdag da, så kan hende en blir lei av smaken etterhvert, men jeg tviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva smakte rocky road? Litt vanskelig å beskrive helt hvordan den smaker, men se for deg en oreo-milkshake med mindre oreo smak og mer cream-smak :p Det er små svarte flak med sjokolade i den. Jeg har hvertfall ikke noe problem med å sluke den. Smaker mye bedre en det meste av protein-pulver jeg har prøvd. Kun hatt det siden onsdag da, så kan hende en blir lei av smaken etterhvert, men jeg tviler.

Ok! :-) får kanskje prøve ut den smaken, hørtes ikke ille ut.

Rocky road skal visstnok smake som en blanding av sjokolade/marshmallows, men jeg syntes det smakte mer som en blanding av dritt og lort..kjenner ikke noe marshmalows smak, smaker veldig kjemisk :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt 100 % Whey Gold Standard Cookies&Cream, den er sånn ok. Jeg forventet noe annet enn litt søtt kaffe smak. Men den er grei nok, jeg klarer å bruke hele boksen jeg... men skal ikke kjøpe den igjen. Ville ha samme pulver med smak av strawberry&banana men de hadde ikke den i Sverige (Nordby), Gymgrossisten har ikke den heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+1

Melkesjokolade eller hvit sjokolade. Ingen over, ingen under! :love:

[ATTACH]70669[/ATTACH]

Har du prøvd kasein pulveret fra samme merke? blander med vann, og det skummer som fyyy! må vente en halvtime før jeg kan drikke det.. tips og triks? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd kasein pulveret fra samme merke? blander med vann, og det skummer som fyyy! må vente en halvtime før jeg kan drikke det.. tips og triks? :D

Ja, kjøpte faktisk ny smak i dag:p Jeg syns derimot denne er mye bedre i konsistensen enn f.eks ON sin(som blir veldig kornete). Lar den alltid stå i kjøleskapet i 10min-ish først, og da blir den veldig god :) Eneste kaseinet jeg har smakt som er bedre er Six-star sin, men den er igjen veldig dyr..

Men ja, kasein er tricky..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjøpte faktisk ny smak i dag:p Jeg syns derimot denne er mye bedre i konsistensen enn f.eks ON sin. Lar den alltid stå i kjøleskapet i 10min-ish først, og da blir den veldig god :) Eneste kaseinet jeg har smakt som er bedre er Six-star sin, men den er igjen veldig dyr..

Men ja, kasein er tricky..

Ja..ON sin likte jeg IKKE! :p kjøleskap i 10 min.. lurt :p slipper den å bli varm! hhe! skal prøves :D takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...