Gå til innhold

Den store syndetråden!


Effy

Anbefalte innlegg

hvor mye har det egentlig å si om man en dag går 1000 kcal over ved å spise en stor sjokolade når man har ligget ca stabilt på ca 500 under i et par uker? legger jeg da på meg 1/7 kilo, eller merker jeg det ikke så veldig godt om jeg trener 2 ganger i morgen?

Gjør ingenting, du legger ikke på deg fett over natten :) Skjer det hver dag derimot er det en annen sak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør ingenting, du legger ikke på deg fett over natten :) Skjer det hver dag derimot er det en annen sak :)

Hvis ikke det kommer noen virkelig sterke argumenter mot har du snart en plate crispo på samvittigheten :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye har det egentlig å si om man en dag går 1000 kcal over ved å spise en stor sjokolade når man har ligget ca stabilt på ca 500 under i et par uker? legger jeg da på meg 1/7 kilo, eller merker jeg det ikke så veldig godt om jeg trener 2 ganger i morgen?

6 x 500 - 1 x 1000 = 2000

Hvis du ligger 500 kalorier i underskudd seks av sju dager vil du fortsatt gå ned i vekt uka sett under ett. Men 1000 kalorier er jo 150 gram på vekta som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kjempeflink og holdt meg til en av de nystekte chocolate chip cookies`ene min søster bakte... Men så endte det med at jeg spiste deig tilsvarende ca 3 kjeks, noen ss oreois som jeg kjøpte til småsøskene, og en skive med masse smør... Alt etter kl 22... Jeg som følger Periodisk Faste og ikke skal spise etter kl 20! Bør jeg da utsette spisevinduet mitt 2 timer i morgen og avslutte til normal tid, eller bare følge vanlig opplegg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var kjempeflink og holdt meg til en av de nystekte chocolate chip cookies`ene min søster bakte... Men så endte det med at jeg spiste deig tilsvarende ca 3 kjeks, noen ss oreois som jeg kjøpte til småsøskene, og en skive med masse smør... Alt etter kl 22... Jeg som følger Periodisk Faste og ikke skal spise etter kl 20! Bør jeg da utsette spisevinduet mitt 2 timer i morgen og avslutte til normal tid, eller bare følge vanlig opplegg? :)

Spørsmålet ditt er sentrert rundt detaljer, ikke det store bildet.

"Problemet" her er at du spiste flere kalorier enn plangt, ikke tidspunktet.

Kaloriinntak er av langt større betydning enn når du spiser kaloriene.

Det du da eventuelt bør justere på i morgen er kalorimengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet ditt er sentrert rundt detaljer, ikke det store bildet.

"Problemet" her er at du spiste flere kalorier enn plangt, ikke tidspunktet.

Kaloriinntak er av langt større betydning enn når du spiser kaloriene.

Det du da eventuelt bør justere på i morgen er kalorimengden.

Tusen takk for hjelpen :) Får se lyst på det, jeg spiste meg i hvert fall ikke over dagsbehovet, da jeg var relativt flink tidligere på dagen. Så du mener at jeg heller bare bør kutte litt i dag? :)

Men jeg skal ikke plage meg selv for mye for de kjeksene, de var kjempegode! Men de resterende 20 som ligger hjemme på kjøkkenbenken skal jeg holde meg unna, forrige gang søsteren min bakte cup cakes spiste jeg 14 stykker.. Gjett om jeg ble dårlig av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dritflink fram til jeg skulle på middagsbesøk i dag. Hadde planer om dritmye salat og en porsjon innenfor kontrollerte former, men potetgull- og sjokoladeskålen fristet meg for mye. Selv om jeg var mett etter middagen. Så var jeg så godt i gang at jeg tok litt godis da jeg kom hjem. Overspising ftw!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg spiste saus" er faen ikke å synde.

Jeg har spist en pose haribo, en pose godt og blandet, pluss vaniljekrem med masse hakket sjokolade. Og en halv grillet kylling på jobb i sta. Men kylling er jo sunt (ja, spesielt når kyllingen døde fordi den ble druknet i fett og salt). Magen står rett ut, og det er DØDSDIGG :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...