Jump to content

Almostthere

Members
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited

  1. Tja, ingefærte kan man jo lage, er bare ikke så glad i smaken, så for min del har ingefær vært begrenset til perioder med forkjölelse hittil
  2. Takk, da skal jeg fä med meg litt av det i min neste bestilling!
  3. Spiser du det da som krydder i maten, eller tar du tilskudd?
  4. Forövrig, har nettopp oppdaget at egg gjerne har mer omega-6 enn omega-3. Jeg spiser masse egg til vanlig, er det noe jeg trenger ä tenke over? (Beklager dobbelpost, av en eller annen grunn funker det ikke ä redigere den forrige posten -.- )
  5. Ja, när det gjelder sukker er jeg rimelig klar pä at jeg skal kutte det ut Bruker fortsatt sukkeralkoholer og stevia og kunstige sötningsmiddel til en viss grad, men pröver ä kutte litt ned pä det ogsä.
  6. Hva med betennelsen i händleddet? När det gjelder beina er det jo övelser og sänt som foresläs (selv om jeg selv ikke har hatt noen merkbar effekt av dem), men med synovitt virker det som det er mindre man kan gjöre - jeg har ihvertfall spurt hos noen ortopeder, og de har ikke gitt meg andre behandlingsmuligheter enn injeksjoner (har fätt 5 stykker til nä) og ä holde det i ro. Jeg har gjort noen töyeövelser likevel, men vet ikke om det har noe for seg.
  7. Den förste hadde jeg lest, men ikke den andre, sä takk for den Etter det jeg forstär er det da sannsynligvis greit ä innkludere litt havre, det er jo praktisk. Da jeg först fikk beinhinnebetennelse, justerte jeg först pä treninga (droppet all löping og hopping), men ikke ikke ta helt pause för hösten (fikk smertene om vären) fordi jeg hadde en konkurransesesong foran meg. Da sesongen var ferdig tok jeg tre mäneders pause fra treninga, men det hjalp ikke. Har gätt til naprapat, det har hjulpet en del (de jobbet da med massasje og med näler - pä et tidspunkt var det nesten bra igjen, men sä kom det et par konkurranser som ödela), men desverre finnes det ikke naprapater der jeg bor nä, og ellers har jeg fätt litt forskjellige typer behandling - massasje, elektroterapi, laser, akupunktur, kulde, varme, etc. Jeg overpronerer litt og har derfor innleggssäler, fikk det förste paret et par mäneder etter smertene begynte og har byttet säler tre ganger bare i är pga. uenighet mellom ortopeder pä forskjellige steder...Jeg töyer leggene ogsä, men har blitt litt mindre nöye med det med tida, siden jeg ikke merker noen forskjell. Nylig har jeg kjöpt meg en foam roller, har fortsatt et lite häp om at det kan hjelpe...
  8. Hei! Jeg har slitt med beinhinnebetennelse i to og et halvt är nä, og betennelse i händleddene (synovitt) i fem mäneder, og er i grunnen ganske lei av det fordi det hindrer meg masse, bäde i trening og i hverdagen generelt. Har nylig bestemt meg for ä pröve en "radikal" kostholdsendring i ihvertfall en mäneds tid for ä se om det hjelper - til dels pga anekdoter om folk som har kuttet ut det ene og det andre og blitt kvitt en masse plager, og tildels fordi jeg synes ä merke at smertene i händleddene blir verre om jeg f.eks. spiser mye sukker. Det jeg har bestemt meg for forelöpig er ä kutte sukker og hvetemel fullstendig, men jeg er ikke helt sikker pä hva det ellers er som jeg burde droppe for ä bli kvitt betennelse/inflammasjon i kroppen. Jeg gär ut fra at de fleste kornprodukter har en negativ virkning, men när det gjelder f.eks havre (og tildels ris) har jeg lest motstridende meninger. Ogsä när det gjelder meieriprodukter og egg. Er det noen som har peiling/erfaring med sammenhengen mellom kosthold og betennelse og vil dele noen tips om hva jeg burde unngä og hva jeg kan spise? Äh, og ja, jeg har lest artikkelen her pä fitnessbloggen og passer pä omega-3-inntaket mitt tl;dr: Jeg har problemer med betennelser i bein og händledd og vil legge om kostholdet for ä se om det hjelper, men er usikker pä hvilke matvarer jeg mä unngä. (beklager mangelen pä norske bokstaver, forövrig! utenlandsk tastatur for öyeblikket...)
  9. Haha, ja, du kan vel si det sånn, selv om fagfolket heller kaller det "kort galopp" Kjernemuskulatur er forsåvidt viktig, akkurat i opphoppet tror jeg likevel det er andre ting man trenger å jobbe med for optimal utførelse. Og ja, det er i skinnleggen jeg har beinhinnebetennelse. Kan du beskrive nøyere hvordan jeg kan trene spenst uten å hoppe? Høres interessant ut
  10. Hei! Litt forklaring er vel nødvendig til å begynne med: Jeg driver med en sport som heter voltige. Aldri hørt om det? Ingen fare, de fleste nordmenn jeg snakker med vet ikke hva det er. Kort sagt er det en blanding av turn og dans på hest. I voltigekonkurranser er den første delen et sett obligatoriske øvelser, som vist her: Øvelsen jeg velger å fokusere på nå er opphopp, i og med at det vanligvis er min dårligste øvelse. I et ideellt opphopp når man en håndstående posisjon med bena i jentespagat, men det er de i praksis ingen som gjør perfekt - stort sett er gutta mer i håndstående og jentene mer i spagat... Her er et eksempel på hva jeg kunne tenke meg å oppnå (men helst mindre vridd mot hesten): Så, nå kommer jeg til poenget mitt: Er det noen som har ideer til hvilke øvelser jeg kan gjøre for å få mer framgang her? Et problem er at jeg har beinhinnebetennelse og prøver å begrense belastningen på beina, så selve satsen fra bakken kan jeg ikke øve så mye på, men jeg tenker det burde være mulig å få bli flinkere til å trekke sterkere og raskere med armene og beinet. Tenkte det kunne være en god idé å spørre på fitnessbloggen ettersom folk her virker å ha god peiling på ting!
  11. For et par dager hørte jeg for første gang om planten Gymnema Sylvestre. Den skal virke balanserende på blodsukkeret og også ha den virkningen at den endrer kroppens oppfatning av søtt/bittert, dvs. at en skje sukker f. eks. ikke smaker noe godt i timene etter man har inntatt Gymnema. Er det noen andre som har hørt om dette eller har erfaring med det? Tenker på å kjøpe det inn som hjelp for å takle søtsuget, men er litt skeptisk siden jeg ikke har hørt om det før!
  12. Skulle ønske jeg var en av dem som ikke er så glad i søtt...det er i grunnen det eneste som ødelegger dietten min. Har kuttet helt ut i perioder, men på et eller annet tidspunkt er den perioden over, noe som gjerne utløser en hel flom av undertrykte sjokoladecravings...
×
×
  • Create New...