Jump to content

Kristinea

Members
  • Content Count

    290
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Everything posted by Kristinea

  1. Tuusen takk! Skal prøve meg på noe lignende til uka!
  2. Er det "rennende" saus, eller ligner det mango-chutney? Hva skal jeg se etter?
  3. Dette høres SÅ godt ut! Lager du plommesaus selv?
  4. En smoothie-ish/shake som ble helt amazing! Bestod av: 1 stor neve spinat 1/2 avokado 1/2 pære 1 ss chiafrø 1 scoop vanilje proteinpulver 50/50 mandelmelk og vann anbefales virkelig! Fresh, god og mettende
  5. Jeg har løpt mye hele livet og også vært veldig bevisst på løpeteknikk og nøler selv jeg har klart å finne frem til en bra teknikk, er bevisst på plassering av armer og steg og det hele. Men jeg får også en gang i blant veldig vondt i den ene skuldra, alltid høyre. Det føles som sting/hold midt inni skuldra. Det stikker og kan føles litt som støt. Kan det være jeg har en nerve som på en eller annen måte kommer i klem i blant?
  6. Kristinea

    Dagens negative

    kropp og hjerne trengte sårt en kopp kaffe på morgenen og var litt for ivrig. tok en stor slurk og brant tunga skikkelig nå er den ru og rød og vond og føler alle smaksløkene er brent bort... ukult
  7. en god porsjon havregrøt kokt med 1 ss chiafrø, et oppkuttet eple, toppet med to store ss kesam og honning. mmmmmm
  8. Takk for tips får prøve neste gang! må bare jobbe litt med tålmodigheten:nin:
  9. hvordan unngå å skrelle bort halve egget når man kan skrelle det? mister omtrent all hvitten jo:cry: har prøvd å skylle det en stund i kaldt vann, men det hjalp ikke noe særlig mer
  10. vil bare også skyte inn at 100g protein er ikke det samme som 100g kyllingfilet! i 100g kyllingfilet er det vel omtrent 24 g protein.
  11. Men mtp hva kroppen trenger, da tenker jeg på næringstoffene, fett, proteiner, karbohydrater, vitaminer, mineraler, hele smørja, vil kroppen tilpasse seg hvor mye den får av hva, og deretter tilpasse seg og fungere optimalt med alle disse typer kosthold? eller er kroppene våre forskjellige og fungerer best med et type kosthold? jeg har lest en del og snust litt på dette veganer-kostholdet, og 801010, hvor 80% av maten er karbohydrater og resten minimalt med fett og protein. vil en kropp kunne fungere like bra med dette kostholdet sammenlignet med LCHF med masse smør og bacon og nada frukt? hvis dere forstår hva jeg prøver å spørre om? hehe.. Begge disse er vel å merke "drastiske" kosthold, men det er jo mange mennesker for følger begge deler og fungerer supert sier dem selv.
  12. Kristinea

    Dagens Glade

    Bestemte igår at jeg drar til Barcelona om to uker!! GUD det skal bli godt å flytte fokus vekk fra skole, jobb og all tankekaos for noen dager. Har noen tips om restauranter, ting å se, steder å gå, tips om alt egentlig, setter jeg STOR pris på om dere deler!
  13. Det finnes x antall kosthold/dietter "der ute", blant annet lavkarbo, LCHF, HCLF, veganere, 801010, vegetarianene and so on! Disse "diettene" har vel muligens blomstret for fullt de siste årene (tiår?), men det finnes mangemange mennesker som har levd på disse forskjellige diettene i mange år, og alle sier de deres kosthold er det rette og beste for kropp og sjel. Det slår også positivt ut på både blodverdier og mtp mental og fysisk helse. Det jeg har tenkt litt på i det siste, og lurer veldig på, er det da slik at man kan fint leve på flere forskjellige måter? f.eks, LCHF og 801010-kostholdet er jo HELT stikk motsatt fra hverandre! Noen som har noe kunnskap rundt dette?
  14. Smakte mixed berries idag, en smak jeg aldri har tenkt på å bestille, eller hørt noen har smakt, men den var jo DØDSGOD! fikk bare én i en slik mikset pakke, men tror jammen meg jeg skal bestille en kartong bare med dem jeg:D anbefales!
  15. tusen takk for raskt og presist svar
  16. Når dere logger og skriver f.eks. "knebøy: 45kgx5" er da vekta på stangen inkludert eller utenom? Og, veier normalt stanga på senterne 15 kg? 17? 20?
  17. takk for svar! er ikke så vandt med å trene med færre reps, men har forstått det er noe jeg bør prioritere! skal prøve å sette opp et program å følge, samt loggføre så får jeg litt oversikt. selv har jeg også for det meste styrkeøktene og løpeøktene hver for seg. Prøver meg ofte på litt styrke etter en intervalløkt f.eks. men merker ikke jeg har særlig mye styrke da som jeg har ellers:p så blir ofte bare litt core-øvelser og tøying etter løpeøktene. Har du noen gode forslag til type løpeøkter for å forbedre kondisjon? Jeg løper ikke med pulsbelte, kun gefühlen. Liker også best lange intervaller fremfor korte (2-5 min), men dette er kanskje noe jeg bør forandre? Har også på følelsen jeg kanskje bør senke farten litt i pausene? f.eks. på 4x4 intervallene løper jeg oftest 14-15 på dragene og 12 i pausene (på 2 min) Ellers vil jeg også øve meg på å løpe lengre tidsmessig også. Har kun én gang løpt to timer i strekk, ellers er "langdistanseøktene" ikke særlig mer enn 60 min... igjen, takk for svar!
  18. Ja, det gav mening! tusen takk for hjelp! benkpress er en øvelse jeg så vidt har smakt på. trener for det meste alene, og jeg har ikke helt peiling på teknikk og lignende når det gjelder den øvelsen, så har vært litt pinglete der.. heller holdt meg til pushups i forskjellige varianter. men det skal det bli slutt på! får lure meg bort til den benken nå:happy: en gang må være den første.
  19. Tusen takk for svar! får sette meg ned å prøve å sette sammen et program vil du anbefale å dele opp i overkropp/underkropp, eller ha tre fullkroppsøkter i uken? har du link til en av disse guidene til pullups/chins? klarer per dags dato én pullups på en god dag hehe...
  20. ang løpingen har jeg disse utgangspunkter: - rekord på 10 km: 46 min - 4x4 intervaller: intervallene på 14-15, pause på 11-12, (mulig pausene burde være roligere? - Løp også halvmaraton, 2,1 mil på rett under 2 timer. har kun løpt så langt én gang, men vil gjerne gjøre dette igjen! er ikke vandt med å løpe så langt/lenge om ganger, og vil gjerne trenes opp til dette også
  21. Hei! Jeg har drevet med styrketrening i så å si to år nå, men aldri fulgt noe program eller hatt en særlig plan. Jeg har hatt stor fremgang både fysisk og psykisk med treningen, men føler nå både motivasjon og fysikk har stagnert en smule, og tenker kanskje det nå er på tide å få meg et program å følge, en plan som kan gi meg nettopp det jeg har mistet; motivasjon og fremgang! Jeg er også veldig glad i å løpe og vil gjerne ha et par løpeøkter i planen min. Gjerne økter som kan bedre kondisjonen. Etter vinteren har løpingen blir svært nedprioritert ettersom jeg foretrekker å løpe ute, ikke på mølle. Jeg er en av dem særingene (tydeligvis) og er veldig glad i å trene ben, men not so much overkroppen, mest fordi jeg føler jeg ikke mestrer disse øvelsene. Så setter pris på øvelser som ikke er så alt for kompliserte i starten på det feltet! (øvelser jeg bruker på overkropp er som regel, nedtrekk, skulderpress, skulderhev/sidehev(?), og mye kroppsvektøvelser som push-ups, diverse mage/rygg etc. Jeg kan tenke meg et program som inneholder 3-4 styrkeøkter og 2-3 løpeøkter. Jeg ser for meg at jeg kan kombinere løpeøkt og overkroppsøkt på samme dag. Jeg er ikke store jenta! På mine 1680 millimeter veier jeg ca 53-54 kg. Kan vel nevne noen av mine utgangspunkt, av tyngste vekter, trener ikke alltid med disse ettersom (igjen litt sær) jeg foretrekker 8-10 repetisjoner, ikke mindre, noe som kanskje ikke er en fordel når det kommer til fremgang? men liker å få opp pulsen! : - knebøy: 12,5 kg på hver side + stang, usikker hva den veier? (5 rep) - markløft: 15 kg på hver side (8 rep) - hiptrust: 15 kg på hver (10 rep) - "rygghev" hvor jeg bruker rumpa: 15 kg vektskive (8-10 rep) - nedtrekk: 35 kg (8-10 rep) - skulderhev (stående) 9 kg manualer (8-10 rep) jeg er litt pinglete og treg på å øke i kg selv om jeg vet jeg kan, nettopp fordi jeg er litt... redd. på en måte. tullete jeg vet. Er det noen som har lyst å hjelpe meg litt på vei? setter veldig veldig stor pris på det! Trengs mer info; skrik ut!
  22. Kristinea

    Dagens negative

    startet dagen med å begynne å blø neseblod i dusjen. prøver å komme meg ut uten å være dekket i blod, klarer det sånn halvveis. får stappet nesen med dopapir og tørket meg. deretter på en imponerende måte klarer jeg å sprute body lotion i BEGGE øynene. så der står jeg naken, blind, nesa full av blod-gjennomtrukket papir, hendene full av krem. "Dette er dagen. Dette er dagen karma har tenkt å hevne seg" er tanken i mitt hodet. Og rett var det. Dere skal få slippe en stil og denne dagen sendt fra nedenunder (ikke Australia), men det innebar blant annet vektskive på tåa, snøstorm fra intet (jeg gikk i converse og bare ankler), glemt matpakke og mugne jordbær. nå karma, ligger vi likt.
  23. kan du surfe og lage mat er jeg solgt og spontan! det er spennende og moro:D (i de fleste tilfeller vel å merke)
×
×
  • Create New...