Gå til innhold

Det verste "sunne" måltidet du noensinne har spist


Pinglo

Anbefalte innlegg

Slenger meg på bønne sjokoladekaka fra dedication. smakte mugg faktisk. æsj. enig i den som sa at det nok er viktig å bruke samme prot pulver som i oppskriften! Kanskje den hadde smakt himmelsk da? Ellers lagde jeg en tunfisk salat engang som hørtes i teorien god ut- med mager kesam, krydder og litt sennep tror jeg det var- ÆSJ! Var nesten 6 måneder siden, men har fremdeles ikke orket å spise tunfisk igjen. Og noen som foreslo tunfisk i tikka masala saus. hakke prøvd, men innbiller meg at det smaker forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg på bønne sjokoladekaka fra dedication. smakte mugg faktisk. æsj. enig i den som sa at det nok er viktig å bruke samme prot pulver som i oppskriften! Kanskje den hadde smakt himmelsk da?

Har ikke prøvd den oppskriften, men har prøvd noen oppskrifter hvor det går fra himmel til helvette pga proteinpulver valg. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" ... samt å spise sardiner i olivensaus rett ut av boksen"

Det gjorde jeg nettopp nå til lunsj. Er mulig jeg er litt merkelig, men jeg synes faktisk det er knallgodt :p:D Gjør det samme med makrell i tomat. Spiser alltid opp det hele når jeg åpner en boks. Blir ikke det samme hvis man setter boksen tilbake i kjøleskapet synes nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Makrell fikser jeg ... men sardiner i oliv søs er no-go, så jævlig. Hadde en kollega en gang som spiste sardinene først og drakk olja etterpå. Tøffeste karen i matsalen, så jeg måtte jo prøve. Ble med den ene gangen.

Drikke olivenolje? :eek: der må jeg nok jeg også kaste inn håndkledet, haha:ROFLMAO:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Det gjorde jeg nettopp nå til lunsj. Er mulig jeg er litt merkelig, men jeg synes faktisk det er knallgodt :p:D Gjør det samme med makrell i tomat. Spiser alltid opp det hele når jeg åpner en boks. Blir ikke det samme hvis man setter boksen tilbake i kjøleskapet synes nå jeg :)

Da er vi to!!! Sardiner er DIGG!!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med mandelmel og kokosmel. For å ikke snakke om sukrinmelis, isende kjemisk dritt. Verste må være proteinvafler, som ødela jernet mitt med å svi og smule seg fast :( de lille bitene som faktisk kom ut smakte klassisk papp.

Mitt tips er at man godt man gjøre ting litt sunnere, men hva er poenget med å skulle fjerne alt av kalorier, fett og karbohydrater? Havregryn, kokosfett, smør, hele egg, helmelk, rømme osv gjør jo vafler og lignende kjempegodt! Ja kanskje til og med litt hvitt mel (!) Selv om det er en del kesam/bake pro i, så ser jeg ikke vitsen med at MAT skal bare være en tørr klump protein :/ finnes en mellomting. Og splenda er mye bedre enn sukrin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt med mandelmel og kokosmel. For å ikke snakke om sukrinmelis, isende kjemisk dritt. Verste må være proteinvafler, som ødela jernet mitt med å svi og smule seg fast :( de lille bitene som faktisk kom ut smakte klassisk papp.

Mitt tips er at man godt man gjøre ting litt sunnere, men hva er poenget med å skulle fjerne alt av kalorier, fett og karbohydrater? Havregryn, kokosfett, smør, hele egg, helmelk, rømme osv gjør jo vafler og lignende kjempegodt! Ja kanskje til og med litt hvitt mel (!) Selv om det er en del kesam/bake pro i, så ser jeg ikke vitsen med at MAT skal bare være en tørr klump protein :/ finnes en mellomting. Og splenda er mye bedre enn sukrin!

AMEN!!!! Heller en skikkelig digg vaffel en gang i blandt enn "eggehvite&pulver"-vaffel daglig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregryn, masse hele egg, kesam, splenda, bremykt, bakepulver, kardemomme, vann (for ekstra sprøhet) + bremykt i jernet og som pålegg = er jo så godt! Gyldne, saftige vafler nam nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med mandelmel og kokosmel. For å ikke snakke om sukrinmelis, isende kjemisk dritt. Verste må være proteinvafler, som ødela jernet mitt med å svi og smule seg fast :( de lille bitene som faktisk kom ut smakte klassisk papp.

Mitt tips er at man godt man gjøre ting litt sunnere, men hva er poenget med å skulle fjerne alt av kalorier, fett og karbohydrater? Havregryn, kokosfett, smør, hele egg, helmelk, rømme osv gjør jo vafler og lignende kjempegodt! Ja kanskje til og med litt hvitt mel (!) Selv om det er en del kesam/bake pro i, så ser jeg ikke vitsen med at MAT skal bare være en tørr klump protein :/ finnes en mellomting. Og splenda er mye bedre enn sukrin!

Tar av meg hatten for den kommentaren der!

Skjønner greia når folk skal stille osv. men dæven døtte - vi er da normale mennesker som kan spise mat som inneholder andre ingredienser enn eggehvite og fiberhusk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med mandelmel og kokosmel. For å ikke snakke om sukrinmelis, isende kjemisk dritt. Verste må være proteinvafler, som ødela jernet mitt med å svi og smule seg fast :( de lille bitene som faktisk kom ut smakte klassisk papp.

Mitt tips er at man godt man gjøre ting litt sunnere, men hva er poenget med å skulle fjerne alt av kalorier, fett og karbohydrater? Havregryn, kokosfett, smør, hele egg, helmelk, rømme osv gjør jo vafler og lignende kjempegodt! Ja kanskje til og med litt hvitt mel (!) Selv om det er en del kesam/bake pro i, så ser jeg ikke vitsen med at MAT skal bare være en tørr klump protein :/ finnes en mellomting. Og splenda er mye bedre enn sukrin!

SÅ SANT!!!

Sukrinmelis er godt i SMÅ mengder da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med mandelmel og kokosmel. For å ikke snakke om sukrinmelis, isende kjemisk dritt. Verste må være proteinvafler, som ødela jernet mitt med å svi og smule seg fast :( de lille bitene som faktisk kom ut smakte klassisk papp.

Mitt tips er at man godt man gjøre ting litt sunnere, men hva er poenget med å skulle fjerne alt av kalorier, fett og karbohydrater? Havregryn, kokosfett, smør, hele egg, helmelk, rømme osv gjør jo vafler og lignende kjempegodt! Ja kanskje til og med litt hvitt mel (!) Selv om det er en del kesam/bake pro i, så ser jeg ikke vitsen med at MAT skal bare være en tørr klump protein :/ finnes en mellomting. Og splenda er mye bedre enn sukrin!

Sukrin er ikke "kjemisk", det er naturlig.

"Sukrin finnes naturlig i bl.a. pærer, druer, meloner og sopp, og har således blitt spist av oss mennesker i lang tid. I tillegg finnes det i fermenterte matvarerer, som ost, vin og soyasaus. Sukrin lages gjennom fermentering (gjæring) av druesukker (glukose). Man tilsetter en bakteriekultur til glukose, som da blir omdannet til Erythritol. Dette er samme prosess som vin, ost og yoghurt går gjennom, og er helt naturlig."

Splenda er kjemisk behandlet sukker hvor hydrogen oksygenatomene er erstattet med kloratomer og på grunn av kloratomene kan det være kreftframkallende og årsak til enkelte skader, mutasjon og fertilitetsproblemer. Splenda eier ikke spor av noe naturlig man kan finne i naturen, f.eks en sukkerplante, etter at det er ferdigbehandlet. I tillegg er splenda antakelig miljøfarlig da stoffet tar mange år (5-10år) å bryte ned i naturen og utgjør en alvorlig trussel mot økosystemet i havet fordi det ikke kan renses vekk før vann og avfall pumpes ut i havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...