Gå til innhold

Det verste "sunne" måltidet du noensinne har spist


Pinglo

Anbefalte innlegg

Jepp, og himmelen er grønn hver helg også :roflmao:

Det ironiske er at disse mandelelbakerne må rope og hyle ut on hvor utrolig avslappet forhold og god balanse de har mht mat og trening. Det blir som å blogge om hvor utrolig lite man bryr seg om en sak. Hvis man virkelig var chill så hadde man da ikke tatt bilder og kringkastet måltider, investert store summer i all verdens overprisa sunnifiseringer eller hatt behov for å gjenta til det kjedsommelige hvor LITE manisk man er (ofte nå i forhold til før, endelig funnet den "perfekte" balanse.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ironiske er at disse mandelelbakerne må rope og hyle ut on hvor utrolig avslappet forhold og god balanse de har mht mat og trening. Det blir som å blogge om hvor utrolig lite man bryr seg om en sak. Hvis man virkelig var chill så hadde man da ikke tatt bilder og kringkastet måltider, investert store summer i all verdens overprisa sunnifiseringer eller hatt behov for å gjenta til det kjedsommelige hvor LITE manisk man er (ofte nå i forhold til før, endelig funnet den "perfekte" balanse.... )

SÅ sant! Høres ut som vi har vært innom omtrent samme blogger :p Er så trist når mennesker som ser ut som pinnedyr og ikke kan ta seg ei (vanlig) brødskive i ro og mak skal fungere som forbilder... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, fikk meg egentlig en god latter når jeg leste dette. Virker som ingen har gode erfaringer med "sunt" snop og "sunn" bakst :)

Har ikke prøvd ut så veldig mye forskjellig, holder meg til det jeg liker, + funsaft gele + proteinbrownisen her på Fitnessbloggen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukrin synes jeg fungerer utmerket, og jeg kan godt bruke en scoop bakepro for å ta bort litt av hvetemelet. Slike ting går helt fint.

Verre var det den gangen jeg skulle bake "sunne" boller med mandelmel og hele pakka. De smakte rett og slett marsipan og jeg kan ikke fordra marsipan :hungover:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukrin synes jeg fungerer utmerket, og jeg kan godt bruke en scoop bakepro for å ta bort litt av hvetemelet. Slike ting går helt fint.

Verre var det den gangen jeg skulle bake "sunne" boller med mandelmel og hele pakka. De smakte rett og slett marsipan og jeg kan ikke fordra marsipan :hungover:

De bollene kan dra en viss plass, makan til søppel har jeg ikke smakt på lenge :p hehe..også så de ut som små hundebæsjer!:yuck:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^ Å bytte ut halvparten av sukkeret i en oppskrift med sukrin har jeg gode erfaringer med, de færreste merker en forskjell i søtsmaken, og det smaker som regel nøyaktig like godt. Det er en enkel "sunnifisering" som ikke krever mye.

Gjør det samme selv, men merker at jeg kan få noe som ligner litt på halsbrann.. o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg refererte til smaken av sukrin (særlig melis), den gir assosiasjoner til noe som ikke er mat, men som man finner på et labrotorium, litt sånn metallsmak, ekkelt.. . hvorvidt splenda er unaturlig/"farlig"/miljøskadelig eller ikke driter jeg i, det søter opp baking på en måte som smaker godt :) er omtrent like redd for det som Pepsi Max, dvs ikke i det hele tatt.

Helt enig, sukrinmelisen er helt forferdelig som melis. Det ødela skolebollene mine en gang, men aldri mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen andre som også har opplevd at deigen ikke vil heve seg om man bruker sukrin i oppskriften? Skjer hver gang.

Mannen bakte boller til meg, helt uten sukker, og deigen hevet visst som normalt. Han brukte Sukrin+, men det skal vel ikke ha så mye å si? Mulig at det kan hjelpe å ha oppi en teskje med sukker i gjærbaksten, det gir næring til gjæren (særlig om du ikke har noe særlig med hvetemel i).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen bakte boller til meg, helt uten sukker, og deigen hevet visst som normalt. Han brukte Sukrin+, men det skal vel ikke ha så mye å si? Mulig at det kan hjelpe å ha oppi en teskje med sukker i gjærbaksten, det gir næring til gjæren (særlig om du ikke har noe særlig med hvetemel i).

Det er nettopp det som er så merkelig, hver eneste bakst har slitt veldig med hevingen. Litt har skjedd under steking, heldigvis, men forheving var bare å glemme. Har styr på alt, temperaturer og blanding og elting og alt, men det vil altså ikke heve særlig hver gang jeg bruker dette:

NowErythritolNewPackage.JPG

Prøvde meg på en kombinasjon av sukker og sukrin, men samme skjedde. Tok kontroller og lagde med sukker = perfekt resultat. Jeg blir ikke klok :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mystisk! Jeg skal spørre bakemesteren når han er hjemme fra å se fotballkamp. Eneste jeg kan huske at han har sagt om sukrin+-baking er at deigen ble litt seigere på en måte, glattere. Man så forskjell på de som hadde sukker og de som hadde sukrin+, sukrin+-bollene hadde en glattere struktur og overflate. Men like gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mystisk! Jeg skal spørre bakemesteren når han er hjemme fra å se fotballkamp. Eneste jeg kan huske at han har sagt om sukrin+-baking er at deigen ble litt seigere på en måte, glattere. Man så forskjell på de som hadde sukker og de som hadde sukrin+, sukrin+-bollene hadde en glattere struktur og overflate. Men like gode!

Gjør det! Jeg kan umulig være så dårlig til å bake :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det som er så merkelig, hver eneste bakst har slitt veldig med hevingen. Litt har skjedd under steking, heldigvis, men forheving var bare å glemme. Har styr på alt, temperaturer og blanding og elting og alt, men det vil altså ikke heve særlig hver gang jeg bruker dette:

NowErythritolNewPackage.JPG

Prøvde meg på en kombinasjon av sukker og sukrin, men samme skjedde. Tok kontroller og lagde med sukker = perfekt resultat. Jeg blir ikke klok :p

Min gjærbakst med sukrin har heller ikke hevet skikkelig.. litt puff i deigen, og litt under steikingen, men ble aldri sånn skikkelig luftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stevia er så vondt i te....! :eek: Skjønner ikke hvorfor, liker det i type alt annet tror jeg...

Puh, jeg trodde det var noe galt med meg, for alle synes jo Stevia er fantastisk ! Godt å vite at det kun er i Te i allefall, for det var virkelig æsj :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...