Gå til innhold

Hvordan unngå Fitnessbloggen-Forum Armageddon?


HHHH

Anbefalte innlegg

At folk som trenger hjelp faktisk tar steget inn på et forum og spør etter hjelp til å få orden på livsstilen sin ser jeg på som positivt, fremfor at de bare lar erfarne brukere diskutere i fred om proteinshaken er optimal før eller etter trening. Hver gang det popper opp en sånn tråd har man muligheten til å hjelpe noen andre og kanskje være forskjellen som forandrer livet deres, istedenfor å bruke alt for mye tid på å forbanne at temaet har vært oppe før.

Det dere kan gjøre som faktisk er veldig viktig når man svarer nybegynnere et at man linker til artikler med mer informasjon, fremfor å bare gi de svaret. Gi de litt oppmuntring til å bli mer kunnskapsrike og på sikt hjelpe andre. Det går rimelig raskt å søke opp en artikkel med mer informasjon om temaer når man har lest Fitnessbloggen en stund.

Og når det er sagt skal vi også prøve å legge til rette for at (litt for travle) kunnskapsrike personer får diskutere sine ting, uten at det drukner blant de som trenger hjelp.

Så sant, så sant! For at vi skal få en sunnere befolkning, så er det like viktig (om ikke viktigere) å hjelpe dem som ikke har en sunn livsstil. Å perfeksjonere de som allerede er greie i utganskpunketet, bidrar ikke på samme måte til å gjøre nordmenn sunnere. Fokuset bør ligge på å hjelpe "den vanlige mannen/kvinnen i gata" :thumbsup:

Men ja, selvfølgelig er det vel og bra å gjøre det som er bra enda bedre - ikke misforstå. Man bør kunne hjelpe alle, uansett hvilket nivå man er på, både ift. kunnskap og helsetilstand ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg som nybegynner både på forumet her og på trening/kosthold generelt, synes dette er en flott plass! Og føler meg faktisk ganske sikker på at uten denne plassen hadde jeg fortsatt mitt liv uten kostholdsendring og uten trening.

Jeg har vel kanskje ikke så mye tips eller konstruktiv kritikk.. Men jeg har da blitt både litt sunnere og klokere takket være at folk er så åpne og hyggelige og ikke minst hjelpsomme med veldig mange bra artikler.. Alle må jo begynne en plass..

Eneste som forundrer meg er egentlig at tråder i off-topic forumet kommer på forsiden, der kunne man (som jeg ser veldig mange andre sier) sila ut de mer seriøse sidene om trening og kosthold :)

Også vil jeg bare si takk for et herlig og lærerikt forum/nettsted! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje moderatorene burde ha mer fokus på å slå sammen tråder enn å slå ned på off topic-pjatt i tråder på off topic-delen av forumet? ;)

Bare å bruke rapporter-knappen hvis du ser noe som burde slås sammen ;)

Prøver å være bevisst på det, men får ikke med meg alt. Skal nevnes at jeg har slått sammen mange tråder, men de færreste ser at det har blitt gjort noe. Det er mye som blir gjort uten at dere legger merke til det - og det er vel et tegn på godt moderatorarbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å bruke rapporter-knappen hvis du ser noe som burde slås sammen ;)

Prøver å være bevisst på det, men får ikke med meg alt. Skal nevnes at jeg har slått sammen mange tråder, men de færreste ser at det har blitt gjort noe. Det er mye som blir gjort uten at dere legger merke til det - og det er vel et tegn på godt moderatorarbeid :)

Joda, men om folk hele tiden starter samme tråden om det samme ville det vært mye bedre om ikke forumet var fullt av tråder, men heller ble samlet i "Den store PSMF/IF/Grete Roede/whatever-tråden"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar meg selv med tanke på dette at "alt" skal inn i samletråder, jeg ser absolutt verdien av FAQs, men jeg synes forumet skal være åpent for at folk skal kunne stille et spørsmål om et tema uten å få beskjed om at de burde lest gjennom den 33 sider lange samletråden først. Det er mange som ønsker å få kostholdet sitt vurdert, eller treningsprogrammet, eller teknikken, det er ikke dermed sagt at det likevel er hensiktsmessig at alle disse trådene samles til store samletråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, men om folk hele tiden starter samme tråden om det samme ville det vært mye bedre om ikke forumet var fullt av tråder, men heller ble samlet i "Den store PSMF/IF/Grete Roede/whatever-tråden"...

Du er inne på noe, og jeg har flytta mange nye tråder om X inn i "den store X tråden". Men ulempen med det, er at det blir vanskelig finne frem til det man lurer på når alt er blanda sammen i en gigantisk tråd. Det er heller ikke alt som egner seg i en stor samletråd.

Men som sagt, rapporter eller send en PM hvis du kommer over noe, så skal vi flytte/slå sammen eller vurdere hva som burde gjøres med den aktuelle tråden. <-- Denne oppfordringen gjelder forøvrig alle. Hvis dere er flink til å gjøre det, så blir det mindre overflødige tråder om temaer som har blitt tatt opp før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar meg selv med tanke på dette at "alt" skal inn i samletråder, jeg ser absolutt verdien av FAQs, men jeg synes forumet skal være åpent for at folk skal kunne stille et spørsmål om et tema uten å få beskjed om at de burde lest gjennom den 33 sider lange samletråden først. Det er mange som ønsker å få kostholdet sitt vurdert, eller treningsprogrammet, eller teknikken, det er ikke dermed sagt at det likevel er hensiktsmessig at alle disse trådene samles til store samletråder.

Det er da en stor forskjell på det å diskutere spesifikke treningsprogrammer, som feks Wendlers 531, enn å se på et individ sitt kosthold/teknikk? Om man har et spørsmål til nevnt program, så kan man vel like så godt ha en samle-tråd, der man samler de mest stilte spørsmålene i første post?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Annonse

Gjest Slettet
fet funksjon.

men tråder som "phs-opptak 2011-2015" o.l kjeder livet av meg.

kan du linke til 1 tråd der det er 1 vettug diskusjon?

Spørsmål: hva er en "vettug" diskusjon for deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å rapportere så mye dere ønsker. Vi sender ofte en melding om vi mener noen har en uheldig holdning i mange av postene sine.

Men dere gir aldri beskjed når dere sletter poster(noe som det tydeligvis går intern konkurranse i å gjøre mest)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det gjør vi om det er uklart hvorfor noe er slettet. Om vi regner med brukeren selv forstår idiotien er det ikke alltid vi gidder.

Dere har slettet en del av mine uten noe beskjed. En gang ble jeg bannet fordi jeg la ut en uskyldig og morsom meme som ikke vistes etterpå, trodde det skjedde noe feil (da ustabil wifi her ofte forårsaker det) og la ut på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...