Gå til innhold

Hvordan unngå Fitnessbloggen-Forum Armageddon?


HHHH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva med muligheten for å kunne gi en pengedonasjon til fitnessbloggen.no for dem som ønsker å støtte forumet?

Dette blir etter min mening feil siden vi allerede har noen bannere på siden som dekker utgiftene på siden og på sikt forhåpentligvis litt av fulltidsjobben jeg og Robert putter inn. Det er riktignok en kroatisk minstelønn men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir etter min mening feil siden vi allerede har noen bannere på siden som dekker utgiftene på siden og på sikt forhåpentligvis litt av fulltidsjobben jeg og Robert putter inn. Det er riktignok en kroatisk minstelønn men det er en annen sak.

Har du forresten noen tall på hvor stor fitnessbloggen er:

antall medlemmer

sidevisninger per måned

hvor mange unike treff har i snitt artiklene deres??

hvor lang tid bruker en besøkende i snitt på siden deres når de er innom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forresten noen tall på hvor stor fitnessbloggen er:

antall medlemmer

sidevisninger per måned

hvor mange unike treff har i snitt artiklene deres??

hvor lang tid bruker en besøkende i snitt på siden deres når de er innom?

Av konkurransehensyn går vi ikke ut med så mye data enda, men vi har 10 ganger så mange sidevisninger som for et halvt år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode innspill her.

En mulighet er selvsagt å ha flere moderatører (noen som melder seg frivillig, så kan de sende meg en e-post så kan vi se på saken). En annen mulighet er at alle tar litt ansvar. De bilde-trådene er kanskje det beste eksemplet.

Synes også det er et godt forslag med FAQ. Noen som har noen ideer om hvordan de evt. bør utformes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg funderte litt på dette allerede når jeg opprettet brukerprofil, men jeg kunne kanskje ha tenkt meg at det kun er forummedlemmer som har tilgang til å se bilder i loggbøker og eventuelt andre tråder også. Sånn at man slipper å føle at "hele internett" har tilgang til formbilder o.l:) Per nå må man bare være medlem for å kunne "forstørre" bildene, men om det er noen gjennomførbar måte å få det til på, kunne jeg som sagt tenkt meg at man ikke fikk sett dem i det hele tatt uten å ha brukerprofil. Unntak kan kanskje være tråder som "Medlemmene før/etter", siden slike kan være motivasjonsfaktorer for å få flere medlemmer.

Hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Mette M her om at man bør iallefall være registrert på forumet for å se på bilder.

Under julekonkurransene deres så har dere noen sånne opprett en tråd og skriv en post på forumet, synes det blir litt dumt da folk bare skriver noe piss så de får muligheten for å vinne noe. (Skjønner dere er ute etter aktivitet her)

Greit det er off topic tråder her, og det bør det absolutt være. Men det begynner faktisk og dominere hele forumet.

FAQ tror jeg er viktig da det er masse gjentagende spørsmål her som folk lett kan finne svar på ved å ta et lite søk. Skjønner det er endel jobb men jeg tror faktisk man får et bedre forum av å faktisk ha svart på de spørsmålene som 50% av nykommerne lurer på.

En oversikt over folk som er TRUSTED som viser at man kan stole på de svarene man får å at det ikke bare er noe vissvass en 16 åring skrev for at han tror han har peiling.

I starten var det mye mer fornuftige svar å få fra folk som har peiling men det er det mindre og mindre av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av den oppfatning at fitnessbloggen er ett flott sted å komme til som helt ny i gamet . Jeg begynte selv for kun noen måneder siden , og det er jo så mye man lurer på . Noe prøver man å lese seg frem til , men det er ikke alltid like enkelt å orientere seg her inne og finne frem til alle gamle tråder når man som sagt er ny . Det finnes folk her med utrolig mye kompetanse , som er fantastiske å ha. Jeg har truffet noen her inne som vet hva de driver med, og som er villige til å dele sine erfaringer med meg . Og det er utrolig godt ! Og om man skulle finne på å spørre om noe dumt, (som man ikke selv føler er dumt fordi man ikke vet bedre) så synes jeg det er synd hvis folk blir irritert av den grunn. Vi har alle vært nybegynnere en gang, og det er en jungel av info man skal sette seg inn i. Jeg håper at jeg en dag kan være såpass sikker på det jeg driver med og få en kompetanse som jeg kan dele med andre.. For det vi driver med her, fitness, bygging, styrke , er en fantastisk hobby som jeg unner flest mulig å fatte interresse for, for jeg vet hvor mye det gir meg ! Bare en personlig ytring, ble kanskje ikke så mye konstruktive ideer i det , men :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye bildene som plager meg, alle som ønsker må få poste i rette tråder om de ønsker tilbakemeldinger på framgang, fett% og generelt. Men det er mere de kommentarene som får meg til styre unna. Det er forskjell på en konstruktiv kommentar eller en "godt jobba, ser bra ut det her" og "Omg lol sykt deilig ass"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en stund tenkt på å dra i gang en FAQ i noen av de ulike kategoriene, men til det trenger jeg litt hjelp. Jeg kan opprette en "brainstorming-tråd" hvor vi poster ting vi synes passer inn i en FAQ, så kan jeg copypaste alt ferdig materiale inn i en egen (låst) tråd.

Ellers er jeg åpen for andre tanker rundt hvordan det kan/bør gjøres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder "likes" så synes ikke jeg at det viser at en person her inne har så mye kunnskap og erfaring.

Har sett at folk får "liker" bare de skriver OMG,yeah,bra jobba osv. Har gjort det selv,blir litt sånn facebook aktig til tider.

Et annet forum jeg var på før så fikk man hønnør hvis man hadde et fornuftig/kvalifisert svar til spm og andre relevante uttalelser om trening/kosthold.

Man måtte jobbe hardt for å få den honnøren! Da visste man at hvis det var en med mye honnør som svarte på spm ditt så hadde Han/hun noe skikkelig å komme med.(Fakta,erfaring o.l)

Ikkje for å vær negativ,just sayin..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye bildene som plager meg, alle som ønsker må få poste i rette tråder om de ønsker tilbakemeldinger på framgang, fett% og generelt. Men det er mere de kommentarene som får meg til styre unna. Det er forskjell på en konstruktiv kommentar eller en "godt jobba, ser bra ut det her" og "Omg lol sykt deilig ass"

Det du nevner er eksempler på kobling mellom bildet som legges ut og formålet med siden, noe jeg synes er flott. Bilder som legges ut utelukkende fordi brukeren ønsker oppmerksomhet er imo verdiløse.

At flotte kropper står i fokus på en nettside om trening og fitness er naturlig, men jeg mener at det kan gjøres litt mer smakfullt.

Konkrete tips: slett tråder som "legg ut bilder av kroppen din" "hvilken kroppsdel er du mest fornøyd med" ol. Moderer bildetråder med kroppsfokus kraftig. Slutt å promoter rent kroppsfokus på forsiden og facebook.

Forøvrig; fortsett den fantastiske jobben som gjøres på siden. Det gjelder både skribenter og brukere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du nevner er eksempler på kobling mellom bildet som legges ut og formålet med siden, noe jeg synes er flott. Bilder som legges ut utelukkende fordi brukeren ønsker oppmerksomhet er imo verdiløse.

At flotte kropper står i fokus på en nettside om trening og fitness er naturlig, men jeg mener at det kan gjøres litt mer smakfullt.

Konkrete tips: slett tråder som "legg ut bilder av kroppen din" "hvilken kroppsdel er du mest fornøyd med" ol. Moderer bildetråder med kroppsfokus kraftig. Slutt å promoter rent kroppsfokus på forsiden og facebook.

Forøvrig; fortsett den fantastiske jobben som gjøres på siden. Det gjelder både skribenter og brukere!

Nettopp dette er jeg så utrolig enig i. Er nok mange unge, spesielt jenter som får litt blod på tann av å se de tynneste få mest oppmerksomhet. Lett å trigge et ideal om å være tynnest mulig, for da får man oppmerksomhet, da blir man fremhevet. Fitnessbloggen og dens innhold blir på et vis et forbilde og innholdet et ideal for mange, da er det greit å være bevisst på hva man fremhever. Selvfølgelig, mange har lagt ned utrolig mye jobb i kroppen sin, og er stolt av den.. Jeg og, men det er ikke for å fremme hvor tynn og superfantastisk den er. Er sterk og sunn jeg, og bruker bloggen for å ha oversikt ovder treninga mi. Samt det er mye morsomt og fornuftig å lese her, så for all del fortsett med det. Litt mer bevissthet bare.. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra observert og formulert! Her føler jeg at ansvaret må deles mellom medlemmene og moderatorene. Moderatorer må gjerne slette innlegg som ikke handler om trening (f.eks. LULZ ROFMAO FTW WAZZUPP NIGGAH GTFIH-tråden som bare inneholder bilder man kan se på artige.no). Samtidig må brukerne selv være litt kritiske til svar de gir og tråder de starter.

Litt uenig.. Det må være rom for off topic-tråder. Hvis du ikke vil lese dem så ikke trykk inn på off topic. Er jo det som er så fantastisk med fitnessbloggen; alt er fint delt opp på førstesiden slik at du skal kunne lese og diskutere om det som interesserer deg.

Ellers, tommel opp for FAQ :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...