Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Er fullstendig klar over det, men mange/de fleste vet ikke hva fettprosenten er. Muligens fra en tanita-vekt, men hva er det verdt? Vet hvertfall at på forumet her bruker man å si 2,5 kg pr ønsket kroppsvekt

Ja du har helt rett. Bare jeg som er pirkete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 1 har egentlig gått veldig bra :thumbsup: Jeg kjenner jeg er mett, men sultfølelsen er der ca hele tiden. Så over at det er normalt de første dagene. Lurer også på om noen har noe tips om hvordan jeg skal piffe opp tunfisken som jeg skal spise til kveldsmat, gleder meg ikke akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på om noen har noe tips om hvordan jeg skal piffe opp tunfisken som jeg skal spise til kveldsmat, gleder meg ikke akkurat..

Spiser du tunfisk fordi du må, eller fordi du liker det? Anbefaler heller å finne deg matvarer du liker. Du klarer ikke å gå på denne dietten, hvis du ikke liker noe av det du spiser. Jeg spiser ikke tunfisk på min diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du tunfisk fordi du må, eller fordi du liker det? Anbefaler heller å finne deg matvarer du liker. Du klarer ikke å gå på denne dietten, hvis du ikke liker noe av det du spiser. Jeg spiser ikke tunfisk på min diett.

Litt begge deler, men tror ikke jeg orker å spise tunfisk hver dag, blir kvalm av tanken. Så kanskje proteinpannekaker et er alternativ? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 har egentlig gått veldig bra :thumbsup: Jeg kjenner jeg er mett, men sultfølelsen er der ca hele tiden. Så over at det er normalt de første dagene. Lurer også på om noen har noe tips om hvordan jeg skal piffe opp tunfisken som jeg skal spise til kveldsmat, gleder meg ikke akkurat..

Jeg skjærer opp tomat i små terninger og litt hakket vårløk. Har på urtekrydder, grovt pepper og salt. Gjerne la det stå å trekke litt. Bruker også å lunke det litt i micro'n. Ikke varmt, bare lunt som man sier. Jeg liker det godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 1 på PSMF her og, storfornøyd! Makroene i dag har endt opp så nært optimalt som mulig :) Skal ha 165 gram proteiner pr dag og endte i dag på 163, fett og karbohydrater er også under 20 gram :) Har vært endel sulten i dag, men det kan jeg leve med :) Ser likevel at jeg endte på 861 kalorier, mens planen egentlig har vært å legge seg på 1000 i forhold til mitt mål. Har dette noe å si så lenge jeg ligger godt an på makroene? Kanskje bare pirk men greit å være sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar 10 gr m omega 3, får du ca 90 kcal derfra også. Eller du har kanskje regnet med det allerede?

Mente du meg? Nei, har ikke regna med det, men trodde ikke man skulle det. Men det gjaldt kanskje bare fettet og ikke på kalorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mente deg :) Stemmer at det ikke skal regnes inn i de 20g maks man skal ha, men det er jo kalorier likevel :)

Sant nok, så ender jeg på 950 som ja er ganske nærme 1000, får vel si meg fornøyd med dag 1 da ja :D Syntes egentlig det er ganske gøy å veie maten og plotte inn på diett.no og det hele :D Gleder i dietthverdagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du? :D Gir du bort tips? jeg får litt for høyt på karbohydratene :thumbsdown:

Har holdt meg innenfor retninglinjene på matvarer som jeg fant i artikkelen om PSMF så har ikke vært så kreativ. Foruten det så har jeg spist alle måltidene mine hjemme i dag så jeg har sjekket fortløpende på diett.no for å vite at jeg holder meg innenfor grensene på fett og karbohydrater. Utfordringen lå vel mest i det å få opp proteinene egentlig. Det løste jeg ved å piske 2 eggehviter med 1 teskje sukrin til det med luftig også rørte jeg inn 40gram myoprotein sjokolade (smakte som kakerøre). Diett.no er hvertfall et supert verktøy, gjør all regningen for deg på alle makroene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lagde akkurat noen "pannekaker" de var uspiselige og jeg er garantert kvalm resten av kvelden.. :mad: Veldig galt om jeg har fått i meg ca 10-15 g for lite protein i dag?

Vet jeg ikke noe om, men du kan jo prøve å spise noe rent kjøtt for å få i deg nok proteiner, om du klarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål om fett:

Jeg vet at det bør ligge under 5% med unntak av fisk etc. Grunnen til at fisk er bra er jo det umettede fettet. Betyr dette at umettet fett (enumettede og flerumettede) er bra i alle matvarer? Bare å kjøre på?

Mandler f.eks. er jo ansett som sunne i andre sammenhenger, men de inneholder mye fett (over 50%), men nesten alt er enumettet/flerumettet. I tillegg inneholder det over 20% protein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...