Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Spørsmål om fett:

Jeg vet at det bør ligge under 5% med unntak av fisk etc. Grunnen til at fisk er bra er jo det umettede fettet. Betyr dette at umettet fett (enumettede og flerumettede) er bra i alle matvarer? Bare å kjøre på?

Mandler f.eks. er jo ansett som sunne i andre sammenhenger, men de inneholder mye fett (over 50%), men nesten alt er enumettet/flerumettet. I tillegg inneholder det over 20% protein.

Ikke lov på PSMF :) Blir for mye av alt, dessverre. Fet fisk anbefales heller ikke. Lar seg i teorien gjøre å regne ut omega 3 fra fisk, men blir veldig diffust og upresist. Er ikke det at folkene som står bak denne dietten mener at mandler eller fet fisk er usunt. Bare ikke plass til det i denne dietten og med den intensjonen den har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i gang igjen etter å ha hatt et mer normalt kosthold i helga. Skulle trene styrke i går, men senteret var stengt. Da ble det til at jeg løp en grei tur på litt over 6km. Dette skulle jeg IKKE gjort!

Selv om jeg drakk masse vann etter turen så hadde jeg sykt vondt i hodet i hele natt. Det kan være tilfeldig, men jeg tror det er pga lite karbs, som resulterer i lite vann i kroppen..

Veit at man ikke skal trene kardio på dietten, men følte jeg hadde en del energi etter å ha fylt opp lagrene i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på PSMF i 8 hele dager!:) Da jeg startet veide jeg ca 87,5, igår veide jeg ca 84, altså rundt 3kg på en uke!:) Har dessverre ikke målt fettprosent eller no sånnt, men er nokk ganske sikker på at det har hendt no der og!

Så bra :) Hva er målet ditt/hvor lenge har du tenkt til å holde på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Hva er målet ditt/hvor lenge har du tenkt til å holde på?

Har vært veldig streng med meg selv og klart å holde meg under 20g karb og fett hver dag + spise 200g protein. Målet mitt er vel egentlig å få ned fettprosenten mest mulig, alt legger seg på magen hos meg;) Så bryr meg egentlig ikke så kjempemye om vekta da jeg trener en del styrke. Men, å ende opp på 78 kanskje hadde vært et ok mål? 78kg med muskler og lav fettprosten;) Trener styrke på ca annen hver dag, trener da helkropp hver gang, som anbefalt.

Tenker og holde på igjen til lørdag, da vet jeg det blir fest:P Etter det er jeg litt usikker, har jeg motivasjon så fortsetter jeg 6-7 dager til etter det også. Hva tror du? Tror du jeg vil ha en effekt av det selv om jeg skulle skeie litt ut idag og skeie ut på lørdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært veldig streng med meg selv og klart å holde meg under 20g karb og fett hver dag + spise 200g protein. Målet mitt er vel egentlig å få ned fettprosenten mest mulig, alt legger seg på magen hos meg;) Så bryr meg egentlig ikke så kjempemye om vekta da jeg trener en del styrke. Men, å ende opp på 78 kanskje hadde vært et ok mål? 78kg med muskler og lav fettprosten;) Trener styrke på ca annen hver dag, trener da helkropp hver gang, som anbefalt.

Tenker og holde på igjen til lørdag, da vet jeg det blir fest:p Etter det er jeg litt usikker, har jeg motivasjon så fortsetter jeg 6-7 dager til etter det også. Hva tror du? Tror du jeg vil ha en effekt av det selv om jeg skulle skeie litt ut idag og skeie ut på lørdag?

Ok, da har du jo vært flink :) Jeg personlig tror man vil ha effekt over tid tross for noen utskeielser nå og da selv om det såklart sinker resultatene og kan kanskje virke litt demotiverende om man ikke ser noe forskjell, men å kjøre på vil jo alltid være bedre enn å ikke gjøre det :) Men nå er jeg ikke noe pro på område, bare hva jeg tror :)

Er selv på dag to, føler det går kjempebra og er veldig motivert til tross for endel sult. På lørdag blir det grillfest for min del, dropper alkoholen, men ser fram til et frimåltid, har allerede begynt å fantasere om hva det skal være :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da har du jo vært flink :) Jeg personlig tror man vil ha effekt over tid tross for noen utskeielser nå og da selv om det såklart sinker resultatene og kan kanskje virke litt demotiverende om man ikke ser noe forskjell, men å kjøre på vil jo alltid være bedre enn å ikke gjøre det :) Men nå er jeg ikke noe pro på område, bare hva jeg tror :)

Er selv på dag to, føler det går kjempebra og er veldig motivert til tross for endel sult. På lørdag blir det grillfest for min del, dropper alkoholen, men ser fram til et frimåltid, har allerede begynt å fantasere om hva det skal være :D

Ja er ikke helt sikker på hvor mye jeg har gått ned i kg da vekta mi faktisk varierte fra 82,5 til rundt 84,5 igår!:p Men, samtidig synses jeg 87,5 var bittelitt mye. Vekta er splitter ny, så skal ikke være noe galt med den...Så jeg sier rundt 3kg, selv om jeg kunne sagt 5 hvis jeg hadde tatt hva jeg veide i morrest:P

Ja det er sannt det du sier ang utskeielser...Trur jeg kjører på uansett:) Var på grillfest selv på lørdag, men da ble det bare en kyllingfilet, salat og pepsi max på meg..:p Stå på ! Det er verdt det.....Nei i lengden trur jeg det bare er bra med litt utskeielser så lenge man er streng med seg selv ellers. Da kan du bruke: -Dont reward yourself with food, your not a dog! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er ikke helt sikker på hvor mye jeg har gått ned i kg da vekta mi faktisk varierte fra 82,5 til rundt 84,5 igår!:p Men, samtidig synses jeg 87,5 var bittelitt mye. Vekta er splitter ny, så skal ikke være noe galt med den...Så jeg sier rundt 3kg, selv om jeg kunne sagt 5 hvis jeg hadde tatt hva jeg veide i morrest:p

Ja det er sannt det du sier ang utskeielser...Trur jeg kjører på uansett:) Var på grillfest selv på lørdag, men da ble det bare en kyllingfilet, salat og pepsi max på meg..:p Stå på ! Det er verdt det.....Nei i lengden trur jeg det bare er bra med litt utskeielser så lenge man er streng med seg selv ellers. Da kan du bruke: -Dont reward yourself with food, your not a dog! :p

Hehe, likte det slagordet! Skal fylle opp med karbohydrater på lørdag kveld, men framfor det å spise noe godt ser jeg mest fram til å være ordentlig mett :p Selv kjører jeg på til jeg er fornøyd eller i maks 5 uker i første omgang. I dag er det nemlig 5 uker til jeg skal på to ukers reise i USA så tenker bare på at strandformen der er verdt mye mer enn all mat i verden de neste 5 ukene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er ikke helt sikker på hvor mye jeg har gått ned i kg da vekta mi faktisk varierte fra 82,5 til rundt 84,5 igår!:p Men, samtidig synses jeg 87,5 var bittelitt mye. Vekta er splitter ny, så skal ikke være noe galt med den...Så jeg sier rundt 3kg, selv om jeg kunne sagt 5 hvis jeg hadde tatt hva jeg veide i morrest:p

Ja det er sannt det du sier ang utskeielser...Trur jeg kjører på uansett:) Var på grillfest selv på lørdag, men da ble det bare en kyllingfilet, salat og pepsi max på meg..:p Stå på ! Det er verdt det.....Nei i lengden trur jeg det bare er bra med litt utskeielser så lenge man er streng med seg selv ellers. Da kan du bruke: -Dont reward yourself with food, your not a dog! :p

Varierte vekta mellom 82,5 og 84,4 under samme tidspunkt på dagen eller fordelt utover hele døgnet?? Du skal veie deg på samme tid og under mest mulig like forhold hver gang, gjerne rett etter morgenens første dobesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra kvelden igår, til morran idag, uten dobesøk. Og vekta er helt ny:p hadde en del klær på meg ene gangen da, e jo noen gram det:p

Det er helt normalt å veie forskjellig i løpet av dagen.. derfor anbefales det å veie seg under mest mulig like forhold.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne karbonadedeigen... :p

Jeg ligger alltid under 5 gram med karbo, men fettet er nesten alltid rundt 15 - 20 gram daglig (spiser stort sett 200 gram karbonadedeig hver dag, klarer meg ikke uten :wub:)

Hvordan ligger andre PSMFere med fett og karbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne karbonadedeigen... :p

Jeg ligger alltid under 5 gram med karbo, men fettet er nesten alltid rundt 15 - 20 gram daglig (spiser stort sett 200 gram karbonadedeig hver dag, klarer meg ikke uten :wub:)

Hvordan ligger andre PSMFere med fett og karbo?

Kan ikke forstå annet enn at jeg ligge veldig godt an mtp at begge mine proteinkilder (kyllingfilet og proteinshake) har ca 1g fett per 100g. Karbohydratinnholdet er ca 2g per 100g i proteinshaken tror jeg, så ligger vel på 1,4g karbo + det som er i grønnsakene (som jeg ikke gidder å regne med).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser stort sett kyllingfilet, brokkoli og sopp, så har ikke noe problem med å få i meg nok proteiner uten at fettet blir for høyt. :)

Har noen dager jeg spiser 100g av annet kjøtt, for å ikke bli totalt lei av kylling. Men kylling er også billigst i forhold til hvor mye proteiner du får, samt magert nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på et større kaloriunderskudd med minimalt med karbs i en mnd, så har ikke merket så mye sult enda. Har heller problemer med å få i meg alt. Men det går med 6-700g kjøtt og samme mengde brokkoli og sopp. Eneste forskjellen på denne dietten og den før, er vel at mengden fett er halvert, og enda litt mindre karbohydrater, men mer proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at denne uken så er følelsen i kroppen mye bedre enn forrige uke på PSMF. Nesten så jeg lurer på om jeg gjør noe feil :p

men det er vel som de sier at kroppen vender seg etter hvert..

Håper det stemmer her og! Dag 2 og kroppen er tung og maten er kjedelig, trenger å spice dette opp noe voldsomt for å holde ut i flere uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at denne uken så er følelsen i kroppen mye bedre enn forrige uke på PSMF. Nesten så jeg lurer på om jeg gjør noe feil :p

men det er vel som de sier at kroppen vender seg etter hvert..

Min erfaring er også at uke to er lettere enn uke 1.. (men det blir verre igjen senere :mellow:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...