Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Nå ble jeg veldig usikker her: Skal man ha protein i den mengden 2.5 g x det antall kg man ER, eller x antall det kg man vil bli?

Nå er jeg ca 74 kg x2.5gr =185 gr det er jo vanvittig mye. Hvis jeg da i denne omgang vil ned til 70kgx2.5= 175 gr, litt mindre men ofseleg mykje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ble jeg veldig usikker her: Skal man ha protein i den mengden 2.5 g x det antall kg man ER, eller x antall det kg man vil bli?

Nå er jeg ca 74 kg x2.5gr =185 gr det er jo vanvittig mye. Hvis jeg da i denne omgang vil ned til 70kgx2.5= 175 gr, litt mindre men ofseleg mykje!

Gang idealvekten din med 2,5 så får du antall gram proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, 175 gr blir det da. Kan jeg da spise mer kjøtt/fisk for å komme opp i riktig antall gram? Jeg har fulgt menyforslaget som står i artikkelen om PSMF, og da kommer jeg bare opp i ca 140 gr. 56 kg hadde vært knall, men tror ikke jeg rekker det på to uker:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har bestemt meg for å starte på PSMF dietten, men det er en ting jeg lurer på.

Jeg er en gutt på 23 år, 172 høy og veier 65 kg. Ca hvor mange Kcal skal jeg ligge på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann alle sammen :) Jeg har nå gått på PSMF i 14 dager. Gått ned nesten 5 kg. Super happy.. Men er gira på å begynne å trene igjen. Sluttet på dietten igår, og spiste til frokost idag 3 skiver med grovt brød og kjøttpålegg.. Nå er jeg SYKT dårlig! kroppen HATER meg virkelig for at den fikk karbohydrater igjen! Har noen, noen tips til overgang fra PSMF til mer regelmessig kost igjen? Med regelmessig sunn kost tenker jeg: 2-3g protein/kg, 15-30 % fett og 2-5g karbohydrat pr kg kroppsvekt.

Hjelp meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skjer om man får for lite protein? Jeg er 181cm, 102 kg, og satser på 85 kg. Spiser variert, men må ofte ty til proteintilskudd. Relativt utrent, slik ser en vanlig dag ut, inkludert tran:

Energi: 1025

Fett: 29.88

Karbohydrat: 20.27

Protein: 167.47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer om man får for lite protein? Jeg er 181cm, 102 kg, og satser på 85 kg. Spiser variert, men må ofte ty til proteintilskudd. Relativt utrent, slik ser en vanlig dag ut, inkludert tran:

Energi: 1025

Fett: 29.88

Karbohydrat: 20.27

Protein: 167.47

Ved for lite protein vil du miste muskelmasse. Om du ikke klarer å få i deg nok protein, sats på en annen diett med mer kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

167 gram proteiner vel ikke så lite? står jo i artikkelen : Innta mellom 1.3-2.6g protein/kg. Behovet for protein øker, jo mindre fett du har på kroppen... og du har vel litt fett om du er 102 kg og ikke trener så hardt liksom.. :) du har jo nesten 2 gram per kg du vil veie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

167 gram proteiner vel ikke så lite? står jo i artikkelen : Innta mellom 1.3-2.6g protein/kg. Behovet for protein øker, jo mindre fett du har på kroppen... og du har vel litt fett om du er 102 kg og ikke trener så hardt liksom.. :) du har jo nesten 2 gram per kg du vil veie..

Jeg er enig, men her på forumet skriver man konstant 2,5 g pr kg. Jeg er god og mett, men vekta har ikke rørt seg de siste 9 dagene. Kan ha noe med at jeg har begynt å trene styrke i forbindelse med dietten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har bestemt meg for å starte på PSMF dietten, men det er en ting jeg lurer på.

Jeg er en gutt på 23 år, 172 høy og veier 65 kg. Ca hvor mange Kcal skal jeg ligge på?

Er du virkelig sikkert på at PSMF er noe for deg?? Du veier allerede lite for høyden din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med denne oppkarbingsdagen egentlig? Noen som har noen forslag til hva man skal spise her? Og hvor mye?

Funker hjemmelaget pizza feks? Eller skal man kun holde seg til trege karbs?

Når jeg skal gå på denne dietten i 3-4 uker, skal jeg kjøre en oppkarbingsdag i uka fra uke 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med denne oppkarbingsdagen egentlig? Noen som har noen forslag til hva man skal spise her? Og hvor mye?

Funker hjemmelaget pizza feks? Eller skal man kun holde seg til trege karbs?

Når jeg skal gå på denne dietten i 3-4 uker, skal jeg kjøre en oppkarbingsdag i uka fra uke 1?

http://stineallin.blogspot.com/2012/04/dag-17-oppkarbing-nr-2.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på min 10 dag på psmf. Jeg har ikke klart å få 3 treninger i uken, men 2. Prøver likevel å få til 3 ganger denne uken. Jeg trenger litt tilbakemelding!!

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/psmf-en-sunnere-kropp-med-mer-muskler.7400/

Se inne på loggen min og kom gjerne med tilbakemldinger.

Jeg skal ned til 64 kg og skal da ha ca 160 g proteiner. Men jeg sliter med å komme så langt opp og da er jo proteinshake et alterntiv. Problemet mitt er at jeg får ikke ned "kunstige" drikker. Jeg kjenner den kjemiske smaken med èn gang. Har prøvd tidligere å drikke nutrilett og andre måltidserstattere men jeg spyr dem opp igjen.

Er det noen som har tips om GODE proteinshaker som jeg kan få ned slik at jeg når de 160 grammene??

Når det gjelder mat så spiser jeg mye CC, skyr og tunfisk til frokost. Jeg digger CC så det vil jeg fortsette å spise.

Karbonadedeig, strimlet svin, flatbiff av svin, kylling, masse grønnsaker og salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! er på dag 16, og jeg føler jeg må finne meg et tilskudd for å passe på at jeg får i meg nok proteiner. Noen som kan anbefale en god shake med liiite karbs? :)

Smaken er som baken... Jeg bruker gymgrossistens whey-85 med sjokoladesmak. Men det er ett rent myseprotein. Lavt på karbo og lavt på fett. Tilsetter lit psyllum husk fibertilskudd for å få litt fyldigere konsistens. Også er det billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye bra her i denne tråden, men jo mer man leser, jo mer forvirret kan man bli. Derfor spør jeg rett ut, så jeg kanskje får svar på akkurat det JEG lurer på. Har lest artikkelen her på FB en del ganger, og mener jeg begynner å få oversikt, men er alleikevel det med refeeds jeg lurer på. Jeg er 26 år, 93,6kg ved sist veiedag (mandag) og 187cm høy. Starter med en 4 ukers PSMF på mandag, og klassifiserer meg selv som middels på fettprosent ihht artikkelen. Da velger jeg å kjøre en refeed i uka. Bildet jeg legger ved viser det jeg kommer til å spise hver dag, noe som gir følgende inntak:

Kcal: 1115

Fett: 25

Karbo: 30

Proteiner: 185

Når jeg da kjører refeed så skal jeg i følge artikkelen ha ca 5g karbs pr kg kroppsvekt. Jeg regner ut at dette vil bli 425 g (5*85). Dette vil bli veldig mange kalorier, men skal jeg bry meg om det?

Og er det riktig at jeg spiser som vanlig på PSMF, men legger til eksempelvis masse pasta, ris eller lignende?

post-11127-1444085216775_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...