Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er på måltid nr to nå, første dag i dietten. SULTEN! Kjenner at jeg har liten tro på at dette er noe for meg. Og jeg har virkelig ikke plass til å drikke mer vann:D.

Når du kommer i ketose blir det lettere. Prøv heller lettcola hvis du har sukkersug. Eventuelt kan du prøve å spise en halv sitron og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok

ok mange takk:)

Bare hyggelig, vi skal hjelpe og løfte hverandre frem mot mål ;-)

Jeg vil legge til at jeg spiser ganske mye grønnsaker, og endel ekstra proteiner også, og dermed fett på de første dagene av en "runde". Så går jeg stappmett rundt, på fortsatt solid underskudd. Da har jeg svært lite sultfølelse, fortsatt stor matlyst, som jeg velger å kalle "karbosug". Så etter noen dager (2-4) så er matlysten sterkt redusert, og da kutter jeg ned på alt, men holder proteininntaket oppe på det det skal være, og passer på å trykke inn min 200 g grønnsaker pr måltid. Jeg spiser 3 måltider + ett ekstra etter trening på treningsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, vi skal hjelpe og løfte hverandre frem mot mål ;-)

Jeg vil legge til at jeg spiser ganske mye grønnsaker, og endel ekstra proteiner også, og dermed fett på de første dagene av en "runde". Så går jeg stappmett rundt, på fortsatt solid underskudd. Da har jeg svært lite sultfølelse, fortsatt stor matlyst, som jeg velger å kalle "karbosug". Så etter noen dager (2-4) så er matlysten sterkt redusert, og da kutter jeg ned på alt, men holder proteininntaket oppe på det det skal være, og passer på å trykke inn min 200 g grønnsaker pr måltid. Jeg spiser 3 måltider + ett ekstra etter trening på treningsdager.

ok..men det gjør vel ingenting å droppe grønnsakene helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv prøver jeg å holde grønnsaksmengden ganske lavt. Spiser vel 2-300gish per dag. Vil jo helst være under 10g karbo per dag :p

Jeg spiser ikke grønnsaker til hvert måltid. Kun når jeg føler meg mest sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..men det gjør vel ingenting å droppe grønnsakene helt?

Antar det, det s piller ingen rolle om du spiser grønnsaker bare enkelte måltider. Om du kutter grønnsakene helt, bør du ta ett multivitamintilskudd, og få i deg noe fiber på ett eller annet hvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv prøver jeg å holde grønnsaksmengden ganske lavt. Spiser vel 2-300gish per dag. Vil jo helst være under 10g karbo per dag :p

Jeg spiser ikke grønnsaker til hvert måltid. Kun når jeg føler meg mest sulten.

Wow, imponerende, hvor lange run har du mellom pausene ?

Kan jeg også være så frekk å spørre hvilken kategori du ligger i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv prøver jeg å holde grønnsaksmengden ganske lavt. Spiser vel 2-300gish per dag. Vil jo helst være under 10g karbo per dag :p

Jeg spiser ikke grønnsaker til hvert måltid. Kun når jeg føler meg mest sulten.

Hvordan får du det til? Jeg blir helt tom i hodet hvis jeg spiser så lite grønnsaker...og det er ikke forenelig med arbeidsdagene mine dessverre :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, imponerende, hvor lange run har du mellom pausene ?

Kan jeg også være så frekk å spørre hvilken kategori du ligger i ?

Kat 3, så det har sikkert noe med saken å gjøre. Hva mener du med run/pauser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får du det til? Jeg blir helt tom i hodet hvis jeg spiser så lite grønnsaker...og det er ikke forenelig med arbeidsdagene mine dessverre :p

Jeg drikker mye cola zero :p I tillegg har jeg gått på PSMF en stund nå. Er på dag 28, så begynner å bli vant til det. Jeg har vært i ørska noen ganger, men det tror jeg skyldes allergimedisinen min og ikke psmf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok..men det gjør vel ingenting å droppe grønnsakene helt?

Spis så mye grønnsaker som du føler er nødvendig. Det er ingen grunn til å kutte det helt ut. 200g grønnsaker i lavkalorivarianter tilsvarer rundt 20 kalorier. Hvis det er broccoli f.eks så er det en ganske solid mengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva dere tenker om dette, men jeg har nesten kuttet ut karbohydrater helt(også det lille som kommer fra grønnsaker).Tar litt agurk til ett måltid hvis jeg føler meg ekstra sulten. Grunnen til dette er at jeg klarer å spise meg "mett" på den maten jeg spiser og føler egentlig at grønnsakene blir overflødig på den diettrunden jeg er på nå som bare skal vare i 7 dager.(ferdig i morgen WOOP WOOP:D )

Neste runde med psmf jeg skal ta på 14 dager skal jeg prioritere litt annerledes siden jeg ikke vet om jeg orker å være like ekstrem som jeg har vært nå.

Her har der hvertfall en oversikt på en vilkårlig dag på denne dietten:

NB: Goal er det jeg egentlig skal trøkke i meg på en vanlig treningsdag når jeg ikke er på diett og hva angår fett så er det ikke inkludert selolje.

Energi: 1281

Goal: 3504

Fett: 20.44

Karbohydrat: 5.37

Protein:

268.23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kat 3, så det har sikkert noe med saken å gjøre. Hva mener du med run/pauser?

Med run, mener jeg en runde med ett kosthold som en umulig kan opprettholde over lengre tid. Slik som psmf. Pause er når du tar ett opphold på ett par uker hvor du spiser på vedlikeholdsnivå, for å "nullstille" kroppen.

Jeg vet ikke om kategori 3 folk har lettere for å kutte grønnsaker. Jeg er i kategori 1 nå, og klarer meg ikke uten grønnsakene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å skade meg forrige uke (markløft, feil teknikk... har brukt sengetida til å lese meg ganske godt opp på markløft, kan du si), og lurer på om jeg skal bruke disse to ukene hvor jeg ikke får lov til å trene tung styrke til PSMF. Jeg synes maten på PSMF ser ganske digg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er litt usikker på denne dieten. har forsøkt å lese meg opp her på forumet. Jeg ønsker å kjøre denne en periode fremover, men usikker på hvor mye protein jeg må tilføre kroppen. Er 174 høy veier nå rundt 86/87 kg. Sykkler mye spinning/offroad og løfter vekter. Ønsker en reduksjon av vekten ned til 76 kg i første omgang. Har nok litt ekstra rundt magen. Flott hvis noen kan hjelpe meg med protein mengden. På forhånd takk.

T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg er litt usikker på denne dieten. har forsøkt å lese meg opp her på forumet. Jeg ønsker å kjøre denne en periode fremover, men usikker på hvor mye protein jeg må tilføre kroppen. Er 174 høy veier nå rundt 86/87 kg. Sykkler mye spinning/offroad og løfter vekter. Ønsker en reduksjon av vekten ned til 76 kg i første omgang. Har nok litt ekstra rundt magen. Flott hvis noen kan hjelpe meg med protein mengden. På forhånd takk.

T

Du, som alle andre, skal ha i deg omtrentlig 2,5 g/kg ønsket målvekt. La oss si at du bør få i deg opp mot 180-200 g. Ellers skal man unngå kondisjonstrening, og styrketreningen skal modereres til tre helkroppsøkter i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med run, mener jeg en runde med ett kosthold som en umulig kan opprettholde over lengre tid. Slik som psmf. Pause er når du tar ett opphold på ett par uker hvor du spiser på vedlikeholdsnivå, for å "nullstille" kroppen.

Jeg vet ikke om kategori 3 folk har lettere for å kutte grønnsaker. Jeg er i kategori 1 nå, og klarer meg ikke uten grønnsakene mine.

Jeg tenkte å holde på i 12 uker på for så 2 uker fri og så på igjen. Det er nok sikkert lettere i kat 3. Leptinverdiene mine bør være mye høyere på min fettprosent. Nå har jeg ikke droppet de helt heller. Jeg føler bare jeg får nok som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...