Gå til innhold

Hellig Lykke

Medlemmer
  • Innholdsteller

    121
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Tusen takk for godt svar!! Det er fint å få svar uansett kjønn Jeg liker veldig godt å løpe ute og jeg har gått fra å være en som ikke klarte å løpe til bussen en gang til å føle glede og mestring når jeg er ute og løper. Jeg ser at jeg kan forandre turene; ta færre rene joggeturer og flere turer med gåtur og intervaller med spurting. Jeg har en god bratt bakke som jeg kan bruke til dette
  2. Enkle og gode øvelser, ja. Har allerede dem inn i styrkeprogrammet mitt Takk for tips. Hvorfor skal jeg drite i løpingen, når det er det jeg liker og det er lystbetont for meg? Spinning har jeg drevet på med i mange år, og det er ikke lystbetong lenger
  3. Har lest denne før Definitivt en dame man kan se opp til.. Kostholdsopplegget blir dessverre ikke opplyst, og crossfit finnes ikke her jeg bor :-) Skulle gjerne hatt råd fra henne
  4. Jeg er 42 år, kvinne og trener ca 2-3 ganger i uken. Jeg trives godt med å ta en joggetur et par ganger i uken, da både på asfalt og i marka, stort sett 6-8 km. Ellers digger jeg styrketrening, gjerne tøff og hard, helst frivekter men gjerne en kombinasjon. Jeg er 162 cm og er ca 71 kg. Jeg vet ikke hvor mye fettprosent jeg har men at det er for mye, det vet jeg Når det gjelder kosthold har jeg et sunt og fornuftlig kosthold med mat laget fra bunnen av og med hovedvekt på litt langsomme karbohydrater, mye god animalsk protein og litt fett. Jeg har prøvd PF... (husker ikke hva det het, ikke
  5. Jeg er ei dame på snart 42 år, 162 cm og 75 kg. Jeg oppdaget trening, helse og kosthold da jeg utdannet meg i midten av 20 årene og har siden trent litt on/off på treningssente. Det siste året har jeg oppdaget jogging og liker å jogge både ute og på tredemølle. Har ca 3 turer i uken på mellom 5 og 10 km. I tillegg trener jeg 2-3 ganger styrke med tillegg på mage/rygg. Når det gjelder kostholdet så vet jeg ikke hvor mye kcal jeg spiser, men holder meg på et noenlunde sunt kosthold uten for mye saus og snop i hverdagen. Det siste halvåret har jeg ikke tatt av noen kilo og ikke særlig med cm.
  6. Jeg er lærer så jeg har en middels aktiv arbeidshvertdag og med et middels nivå i aktivitet, jeg jogger og går tur tilsammen 4 dager i uken. Jeg ser at jeg i dag, med en god felleskvelds med alle barna hjemme, har kommet opp i ca 1900 kcal. Jeg ser også at jeg får mye karbo og mindre protein og fett som en annen skriver. Jeg skal redusere til 1500 kcal, skriv alt ned og fokusere på mye mer protein og mindre karbo. Jeg har spist mer karbo enn jeg pleier i dag, men jeg skal likevel redusere.
  7. Tusen takk for andre øyne, de polarbrødene var ikke lagt inn riktig :-) TAkk for tips,
  8. Kcal: 1 273 Protein: 91,7 Karbohydrater: 119,6 Fett: 18,7 Fiber: 14,5 Antall måltid: 5
  9. Her er et eksempel. Lunsj varierer fordi noen dager spiser jeg salat med ost og skinke. Ellers spiser jeg variert middagsmat, ikke alltid like magert som dette eksempelet. Det er et poeng det du skriver om helgespising for da tar jeg meg et glass med rødvin eller brus og kanskje noen ruter med sjokolade. Da spiser jeg også en større middag lørdag og søndag, men da spiser jeg til gjengjeld mindre i løpet av dagen. Ofte blir frokost/lunsj til et måltid.
  10. Linfröknäcke från Dalarna (26.0g) Cottage Cheese Mager (20.0g) Hamburgerrygg (40.0g) Kaffe (200.0g) Hamburgerrygg (40.0g) Cottage Cheese Mager (50.0g) Semper fjällrundor (glutenfrie polarbrød) (2.0g) Kaffe (200.0g) Kyllingfilet (150.0g) Sweet Chili (10.0g) Brokkoli (160.0g) Jasminris (50.0g) Linfröknäcke från Dalarna (26.0g) Cottage Cheese Mager (20.0g) Hamburgerrygg (40.0g) Yoghurt melon og pasjonsfrukt (180.0g) Kcal: 965 Protein: 89,0 Karbohydrater: 113,5 Fett: 14,9 Fiber: 9,5 Antall måltid: 5
  11. Jeg er en kvinne på 41 år som har lagt planer om trening og kosthold. I en kalkulator på iform.no har jeg funnet ut av mitt energibehov på en dag der jeg går en lang tur (7,7 km power walk) ligger på ca 2300 kcal. Jeg fører inn matinntaket mitt på mylog.no og på en gjennomsnittlig dag ligger jeg i underkant av 1000 kcal. Det er mye mindre enn behovet mitt, altså energiunderskudd. I mitt hodet skulle jeg da redusert vekten, men jeg står altså helt bom fast. Jeg er usikker på om det har noe med at jeg må ha glutenfri diett, men det tviler jeg på. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal klare å k
  12. Armheving er pushups, ja og det er topp å få til en ekstra hver gang (på kne) Jeg spiser ikke ren PSMF lenger, jeg spiser karb under 50 g. Jeg bruker lenger tid på vekttapet og har lyst å bygge muskler også. Magen sa total stopp da jeg gikk på ren psmf, og derfor spiser jeg som psmf om dagen, men tar meg grovbrødskiver til kvelds.
  13. Jo det var det. Chinsene er det så som så med men jeg tar lat machin og pull down i stedet. Forstår meg ikke må den monsterinstallasjonen som man skal ta chins på... Men resten funker helt topp. Tar armehevinger og mage i tillegg....
  14. Det du anbefalte til meg og som står laaaangt fremme i trådene funker helt topp
×
×
  • Opprett ny...