Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

om du googler dry skin og psmf kommer dette opp på de første treffene, så kjent bivirkning:

PSMF subjects reported significantly greater problems with cold intolerance, constipation, dizziness, dry skin, and fatigue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har de fleste som går på PSMF ganske store lagre av fett på kroppen allerede, så det er lite sannsynlig at fettmangel skulle være årsak til tørr hud.

Kroppen er desverre ikkje laget sånn at den henter fett fra mageområdet og flytter ut til huden, så følg råde og øk litt på fettinntaket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ødeleggende er det å kjøre 70 gram havregryn med litt skummet melk til frokost på denne dietten? Mister den litt av meningen da, eller går det greit hvis man ellers følger den til punkt å prikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smak? Har kjøpt wIldberryies men ikke smakt ennå...

Har ikke smakt den. Sjokoladen er veldig god. Pleier å blende den sammen med is, vann og spinat. Høres forferdelig ut, men smaker supert! (må være fersk spinat, ikke frossen). Jordbærsmaken er litt kunstig, men funker greit. Banan er også grei, men litt søt... Vaniljesmaken er god å blande i div. bærsmooties på oppkarbingsdag. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regnet ut at jeg trenger 120g protein i løpet av en dag, men i dag har jeg fått i meg 137,9g protein. Er det "skadelig" å få i seg for mye protein?

Hei

Nei det er ingen fare med for mye priotein :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer du å bare bruke 500 kcal på 2 timer? En godt trent normalvektig mann burde ikke ha noe problem med å forbruke 1000 kcal/t med kardio og det er enda lettere dersom man er overvektig. Det er ikke uvanlig med utøvere som må ligge på 6-8000 kcal i vedlikeholdsmengde per dag.

I tillegg vil forbrenningen øke dersom man holder seg over vedlikehold akkurat som forbrenningen senkes dersom man går i minus, så det er ikke korrekt at du vil gå opp nøyaktig med det du øker.

Jeg sier ikke at kosthold ikke er viktig og det er nok den raskeste måten å slanke seg på, men det er mange som har gått ned med fysisk aktivitet, men da må man også trene mye og satse seriøst akkurat som med en endring i kostholdet.

http://fitnessbloggen.no/energiforbruket-er-overestimert/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ødeleggende er det å kjøre 70 gram havregryn med litt skummet melk til frokost på denne dietten? Mister den litt av meningen da, eller går det greit hvis man ellers følger den til punkt å prikke?

Altfor mye karbohydrater så bare å glemme det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

jeg har nettopp begynt med dette (hurra!) og lurer på det med trening. Er veldig glad i å trene styrke og gleder meg til å fortsette med det, men jeg trener også 40minutter x 2 squash i uka. Jeg har skjønt det slik at all cardio bør unngås, men jeg vil helst ikke miste teknikken over de neste ukene. Er det noe jeg kan gjøre som gjør at jeg kan fortsette med denne treningen som normalt? Spise noe før eller etter som kan gjøre opp for det? Vanligvis trener jeg 40minutter x 2 med styrke i uka (hele kroppen), ser at dere anbefaler 45minutter x 3, er det greit å ta squashen i stedet for den ekstra økten og minuttene?

Så langt virker maten helt super!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar allerede dobbelt tilskudd av multivitaminer + Omega3. Har forhørt meg litt med bekjente som er helsepersonell, og de var inne på f.eks blodtrykk. Men jeg ser strengt tatt ikke hvordan PSMF skal påvirke blodtrykket i den grad?

Jeg leste en plass her inne at det kan være en ide å få i seg mere salt. Jeg har følt meg ør og "tom" i hodet, så prøvde jeg med salt i vann og hylte nedpå. Smaker grøss men det hjalp veldig! Skader jo ikke å prøve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen er desverre ikkje laget sånn at den henter fett fra mageområdet og flytter ut til huden, så følg råde og øk litt på fettinntaket ;)

Jeg foreslår at du leser litt mer før du uttaler deg om ting du ikke kan noe om.

Fettet i huden består av to deler. Sebum (hovedbestanddelen) skilles ut av pilosebakuøskjertlene (disse finnes ikke i håndflatene eller på føttene, men disse får ofte tilført noe ved kontakt med andre hudoverflater) og intracellulære lipider i keratinocyttene når de kommer til overflaten av huden.

Sebum består av:

Kolesterol - Produsert av mevalonat (som er produsert av Acetyl-CoA)

Skvalen - Intermediær i kolesterolsyntesen

Voksestere - Produsert med retinol og Acetyl-CoA

Kolesterolestere - Produsert med Acetyl-CoA og Kolesterol

Triglyserider - Rent fett som er lagret i kroppen.

Frie fettsyrer som er lagret i blant annet det subkutane fettvevet frigjøres fra triglyseridkjedene etter stimuli av hormonsensitiv lipase som produseres ved stimuli av av enten adrenalin, glukagon eller acth. Glukagon og ACTH er typiske sult-hormoner som stimuleres av lave nivåer av glukose i blodet (acth og adrenalin fungerer også som stresshormoner).

De frie fettsyrene blir så transportert ut i blodet hvor de absorberes av celler som har behov for dem i forskjellige kroppsdeler etter behov. Deretter vil de undergå betaoksidering som resulterer i formering av Acetyl CoA, NADH og FADH2 som kan brukes til forskjellige prosesser i kroppen blant annet produksjon av ATP og de ovennevnte stoffene.

Det jeg heller ville anta kan føre til tørr hud er f.eks lavere nivåer av dihydrotestosteron hos menn eller lavt østrogen hos kvinner som fører til mindre utskillelse av sebum, men det blir spekulasjon fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg GLEDER meg til oppkarbingsdag! Jeg sitter da i en kinkig situasjon. Jeg er en skikkelig søtmoms, og er heftig stolt over å ha klart 5 dager hvor jeg er skiti på leggen en gang med en sjokoladerute:p MEN, det betyr jo ikke at jeg ikke har sukkersug. Så tenker sikkert de fleste å foreslå Cola Light, Pepsi Max osv.. Men jeg tåler null og nix av kunstige søtningsmidler, aspartam er værst, sukralose og ikke-naturlige e-stoffer. Det lengste jeg kan strekke meg er en dæsj med funsaft i vannet:/ Noen som vet om noen bra naturlige søtningsmidler?

Stevia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en plass her inne at det kan være en ide å få i seg mere salt. Jeg har følt meg ør og "tom" i hodet, så prøvde jeg med salt i vann og hylte nedpå. Smaker grøss men det hjalp veldig! Skader jo ikke å prøve! :)

Ta nå heller saltet på grønnsakene, så smaker de mer også! Og til han du svarte, dobbelt vitamintilskudd + selolje høres ut som tredobbel dose av fettløslige vitaminer for meg, det er ikke bra! Google vitaminforgiftning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...