Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For alle kaffe elskere der ute, jeg lagde nettop en fantastisk fluff ( etter min mening!:p )

Varm opp 1 dl skummet melk, bland inn ønsket mengde instant kaffi ( kommer ann på hvor kraftig kaffesmak du vill ha ). La dette kjøle seg ned ( jeg satt min i kjøleskapet ).

Bland så dette med litt kakaopulver ( hos meg slo deg ikke ut på vekten, så jeg brukte < 1 g ), sjokoladekaseinpulver ( jeg brukte PF sin micellar kasein sitt ), og mix sammen med knust is ( jeg brukte 8 isbiter som jeg knuste ).

Brukte ( litt for mye ) sukrin for å sette søtsmak på det :)

edit: 40 g proteinpulver

Skrevet
Stavmikser for å mose bær, håndmikser for å vispe kasein (evt. egg) til fluff og for å blande det hele sammen ;)

jeg pleier å legge bærne i en pose og så ha dem i varmt vann til de er blitt halvfrosne å så bare blande det sammen med håndmixer:)

Skrevet
For alle kaffe elskere der ute, jeg lagde nettop en fantastisk fluff ( etter min mening!:p )

Varm opp 1 dl skummet melk, bland inn ønsket mengde instant kaffi ( kommer ann på hvor kraftig kaffesmak du vill ha ). La dette kjøle seg ned ( jeg satt min i kjøleskapet ).

Bland så dette med litt kakaopulver ( hos meg slo deg ikke ut på vekten, så jeg brukte < 1 g ), sjokoladekaseinpulver ( jeg brukte PF sin micellar kasein sitt ), og mix sammen med knust is ( jeg brukte 8 isbiter som jeg knuste ).

Brukte ( litt for mye ) sukrin for å sette søtsmak på det :)

edit: 40 g proteinpulver

Digger at du skriver "kaffi" :thumbsup:

Skrevet

Haha, herregud noe så jævlig. Mekka fluff av Night Pro med vaniljesmak fra Gymgrossisten + 0,5 dl melk + 200 g jordbær. Blei da fluff, men... Kjenner jo allerede etter et par skjeer at denne natta kommer til å bli artig. Er jo som å trekke inn masse raper, og ikke få de ut igjen :D Likte bedre proteinsmoothien min med myseproteinet.

• 2 uker senere...
Skrevet

Fy søren, dette så godt ut ! Aldri hørt om fluff før nå, men det skal jaggu prøves ut :) Må bestille meg kasein da, for har bare whey.. Har fortsatt litt vanskelig for å finne noen forslag til hvilken type skal kjøpe. Anyone?

Skrevet
Brukte han myseprotein og fikk til den fluffen? Leste lenger opp at det ikke funka x)

Myseprotein fluffer seg ikke selv, den må fluffes sammen med fryste bær ;)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Om man bruker 50/50 myse og kasein og i tillegg melkeprodukt og bær; vil ikke fluffen bli meget oppegående da? Selv om man ikke bruker 100% kasein mener jeg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...