Gå til innhold

Proteinfluff


Magnus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om man bruker 50/50 myse og kasein og i tillegg melkeprodukt og bær; vil ikke fluffen bli meget oppegående da? Selv om man ikke bruker 100% kasein mener jeg:)

Skal fungere fint med myoprotein f.eks det er jo 50 / 50

Isabella Hanne Marthinsen | Proteinfluff

Kunne nok fått mer fluff en der, men hun har bare latt det stå på i et par min. Det er vell rundt 10 min så må til for ekstrem fluff:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest flere steder at kasein er det beste for fluffing. Jeg har brukt whey protein og fått vellykkede fluffer med god, softis-lignende konsistens. Dog faller de litt sammen etter ikke så lang tid (som smeltende is), så de konsumeres alltid fortere en svint! :p Har også prøvd å Bakepro i mangel på annet proteinpulver..fungerer fint den også!

Er fremdeles i eksperimenteringsfasen med fluffing, og prøver meg frem med melk, vaniljekesam, youghurt etc som væske-tilsetninger. Synes det meste har fungert kjempebra til nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herre! Hadde aldri trodd proteinfluff kunne være så godt! :eek: Jeg mener...det er liksom grenser for hva man kan forvente seg av kjente smaker som frukt/bær + prottis... Tydeligvis ikke! :cool: Eggefluff, gå og legg deg!

Prøvde bringebær + vaniljeprotein + søtning - godt nok det!

Men jeg er en sucker for salte peanøtter, sjoko og banan! (salt og søtt...mmm!) Det var helt utrolig godt! Halvfrossen banan og Chocorite pulver funket som juling. Tenk blanding av soft-is, sjokolade-krem og mousse... Det gikk helt greit med konsistensen, selv om jeg brukte whey. Kankje særlig fordi bolle, visp og banan var veldig kalde? (hadde alt i fryseren en liten stund før jeg mixet). Brukte håndmixer i en dyp bolle. Banan egnet seg fantastisk til fluffing! Den må være kald nok, men ikke steinhard --jeg moste den litt først. Jeg brukte altså ikke kasein i fuffen, selv om det sikkert hadde gitt enda mer luftig konsistens. Tenker at smak på pulveret må jo være vel så viktig! Men er fristet til å prøve kaseinpulver også.

Jeg lagde dessuten peanøttsaus av litt peanøttmel, litt melk, havsalt, sukrin og litt stevia toffee, nam! (falt litt sammen av den flytende sausen, men gikk fint nok). Takk til Lille My (Vilde Sofie) for inspirasjon! (^_^)

Jeg gir deg kald Chocolate Fudge Banana-fluff - med peanøttsaus og havsalt! (litt under 120 kcal i fluffen av 100g banan og 8-10g pulver):

post-940-14440867528463_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen asså:( Skulle lage meg fluff for første gang på lenge, også klarer jeg å kjøre fingern min i stavmikseren, å ender på legevakta. Fra nå av er det dårlige minner med fluff:cry: * syneslittsyndpåsegselv*

Å nei, så uheldig da:( Fikk du alvorlig skade? Håper du blir bra igjen raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe godt å blande sjokoladeproteinpulver med bær? Ser for meg at det er en litt rar blanding, og at vaniljesmak fungerer best? (evt med smak av bær?)

Sjokolade er kjempegodt med allslags bær! Favorittfluffene mine er

- bringebær + sjokoladekasein

- banan, mango + sjokoladekasein

- mango + vaniljekasein

- jordbær + både vanilje- og sjokoladekasein

- bringebær, bjørnebær + enten vanilje eller sjokolade

- jordbær + vanilje- og jordbærkasein

:D

[ATTACH]41193[/ATTACH]

post-5540-14440867707853_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen asså:( Skulle lage meg fluff for første gang på lenge, også klarer jeg å kjøre fingern min i stavmikseren, å ender på legevakta. Fra nå av er det dårlige minner med fluff:cry: * syneslittsyndpåsegselv*

Isj! Det var vel ikke så lurt? :p Men da tror jeg du bare må lage deg noen bedre fluff-minner, jeg :) God bedring til fingeren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjokolade er kjempegodt med allslags bær! Favorittfluffene mine er

- bringebær + sjokoladekasein

- banan, mango + sjokoladekasein

- mango + vaniljekasein

- jordbær + både vanilje- og sjokoladekasein

- bringebær, bjørnebær + enten vanilje eller sjokolade

- jordbær + vanilje- og jordbærkasein

:D

[ATTACH]41193[/ATTACH]

Takk, må teste ut litt i morgen skjønner jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmh. Jeg testa PF sin Night Charge (80k/20w), bringebær og skummetmelk.. Og joda, fluff ble det, men det er jo ikke spesielt godt? Synes den pulver-konsistensen henger igjen.. Kanskje jeg hadde i formye pulver? 200g bringebær og rett over 30g pulver og ca en dl skummet melk. Hjelper det å mikse ut pulvere i melka først kanskje, og la det stå litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...