Gå til innhold

Proteinfluff


Magnus

Anbefalte innlegg

Jeg har bare smakt fluff av eggehviter, men ikke av proteinpulver. Noen som har noen meninger om hva som er best. Vurderer å prøve proteinpulverfluff :p Jeg likte veldig godt fluff i begynnelsen, men så ble jeg etterhvert så utrolig kvalm at jeg bare ikke klarer det lenger...Kjipt, for det var jo egentlig veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh nam! Jeg var en ivrig fluffemaker en tid. Da med eggehvite og prottispulver av sjokoladesmak og litt kakao.

Har aldri laget en sånn fluff av bær og proteinpulver. Nå tåler ikke jeg melk, men er det noen som vet om det går an å lage med erteprotein eller no?:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt kjøkkenvandt.. funker det å lage denne bær-prottis fluffen uten kjøkkenmaskin? Altså med feks håndvisp?:wub:

ja;p visp til krampa kommer. Regner med alle her inne bruker VISP? :o :O

edit: erfaringsmessig når det gjelder å lage luftige ting, så er håndvisp best. Visper man for lenge kan de bli mindre luftig etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

INGEN som har noen tips til proteinmerker hvor det funker bra å lage Fluff av?:confused:

En egen tråd for Fluff, og INGEN?:eek:

Jeg svarer for Therese jeg, fordi jeg rett og slett ikke har laget det av proteinpulver før :p Hun bruker "Über Milk", og du kan se hvordan resultatet ble her. Det ser i hvert fall snabla godt ut :p Tror jeg kanskje må teste det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde med meg, og jeg brukte prozyme. Det er vel 50/50 myse/kasein, så kanskje det forklare min failure.

Jeg har klart å lage en ok fluff med ProZyme, syns hvilke bær man bruker og spiller en rolle her. Jordbær var lettest å få til for min del. Elite Gold som og er 50/50 funket også for meg. Men har aldri prøvd med rent kasein så mulig det blir enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN som har noen tips til proteinmerker hvor det funker bra å lage Fluff av?:confused:

En egen tråd for Fluff, og INGEN?:eek:

Har bare prøvd med to forskjellige merker, men har fått veldig bra fluff med Sloow protein vanilje (ganske rimelig på gymgrossisten) sammen med bringebær/jordbær. Blåbær fluffet også, men ikke like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da skal jeg sjekke opp det:p er det slik at det bør være 50/50? Tenker litt på om det i det hele går an å lage det av Myse protein?

Etter det jeg har forstått det så er det kasein som gir fluff, ikke whey. En 50/50 kombinasjon gir mindre fluff ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...