Gå til innhold

Jenter, hva synes dere egentlig mener om "tynniser"


Plyo

Anbefalte innlegg

Da har jeg et spørsmål: dere får disse å velge mellom:

1. En tynn person med fine gener

2. En muskuløs person med ikke så fine gener

Da tenker jeg kroppsfasongen, ikke fjeset, når jeg sier gener. I dette tilfellet er f.eks. fine gener som:

A-MANS-BODY.jpg

og ikke så fine som:

lykke.jpg

(personen til høyre, med litt utstikkende ribbein).

Jeg tenker hovedsakelig på skjelettsymmetrien :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle stå opp og lese pensum fordi jeg ikke fikk sove, men endte opp med lese denne tråden. VELDIG underholdende! Men i utgangspunktet mener jeg at hva man går etter baserer seg på to ting; hva man vil ha, og hva man mener man kan få. Der kan den ene overskygge den andre. Selvtillit har masse å si!

Akkurat nå holder jeg på med en type jeg ALDRI trodde jeg kom til å like når jeg så han. Poenget var at han playa meg på byen med all verdens selvtillit også jeg fant ut i ettertid at han har MASSE ambisjoner og pågangsmot og når målene sine. Kommer til å bli ekstremt suksessfull. Det er tiltrekkende. Men han er overvektig. Og det liker jeg egentlig ikke. Egentlig ikke i det hele tatt, mye fordi jeg er det selv og ikke liker meg selv. Men da har han alle de gode egenskapene som ble nevnt ovenfor her, bare på et annet område i livet. Karriere. Men som han sier selv, man blir tatt mer seriøst hvis man ser bra ut, for det viser at man tar vare på seg selv. Også er det veldig mye muskler under der, han er veldig sterk. Så det kunne fort blitt veldig bra :p

Men til det som er litt forferdelig å si høyt da. Hadde jeg vært tynnere og fornøyd med min egen kropp, så tror jeg ikke jeg kunne vært sammen med han sånn som han ser ut nå. Hoho, ekstremt overfladisk her nå, føler jeg. Men det handler vel mye om at jeg bryr meg kanskje litt for mye om hva andre synes, og det trenger ikke være positivt.

Nå skjønner jeg at dette kanskje høres utrolig merkelig ut. Gjør det det?

MEN det kan bli for mye av det gode også altså. Det kan bli for mye muskler. Ikke alle passer til å være veldig store. Noen gjør det, mens på andre ser det bare dumt ut.

Når det kommer til høyde, så er det faktisk et absolutt krav. Synd å si det, men han må faktisk være høyere enn meg. Uansett. Jeg er 167 da, så det er mange som kvalifiserer? Tror jeg? :p

Til det trådstarter faktisk spør om; Hva jeg synes om tynniser? Nei, de er sikkert hyggelige de, haha. Det må være mye bedre å være tynnis enn TYNN eller feit?

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, det er er helt naturlig å være opptatt av hva andre synes (de som sier de ikke bryr seg om hva andre mener, lyver!). Men hva tenker du hvis en av dine venninner har fått seg en ny kjæreste som er tynn eller tykk eller har stor nese eller what ever? Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hvordan mine venners kjærester ser ut, så lenge de er morsomme å være sammen med. Sånn tror jeg andre har det også. Så hvis du er forelsket i denne overvektige mannen fordi han har en deilig personlighet, er jeg sikker på "alle andre" også kommer til å like han:) Jeg er også fullstendig enig med i deg i at SELVTILLIT er utrolig viktig! Jeg har vært sammen med og dypt forelsket både i tykke og tynne menn med helt forskjellig utseende, felles for dem har vært en solid selvtillit og god humor. Hjelper fint lite å være veltrent hvis man har trent seg opp en god fysikk for å kompensere for total mangel på personlighet og ryggrad, og det er ikke noe mer turn-off en menn som trenger bekreftelse på seg selv HELE tiden,så NEI, utseende har ikke alt å si!(greit, det har litt å si, men absolutt ikke alt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man får mer reaksjon om en bittelita jente på 50kg blir sammen med overvektig kar på 150

VS om to overvektige eller to mindre blir sammen?

Det jeg ofte ser er at par ofte er like pene?:p og har en liten tedens til å ligne på hverandre :p

Ja, det er forsåvidt sant det. Betyr ikke at overvektige folk liker overvektige folk forde. Jeg liker jo ikke meg selv, og det er det som er grunnen. Men jeg kjenner mange som er av den oppfatning at gutten skal være størst uansett. Altså uansett om det gjelder muskler, høyde, vekt eller fettprosent, og da hender det at syltynner berter blir sammen med f.eks en kar på 190 med stooor mage.

Det at par er like tror jeg mer er noe man utvikler etterhvert. Samme som at hundeeiere begynner å ligne hundene sine etter hvert. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er befriende ærlig, Blondina.

:)

Jeg tror noe er miljø og noe er i arv.

Altså om jeg er stor og muskuløs, så vil jeg sikkert like en jente som er liten og nett. Eller - om jeg er veldig lys i huden, så vil jeg like ei som er brun. For meg så er muskler noe jeg alltid har hatt - de bare er medfødt. (De holder seg best om jeg trener dem og det gjør jeg jo også) . Men - jeg er ikke opptatt av det i den grad jeg ville vært det om jeg var en "tynnis". Så jeg leter ikke etter ei som er så muskuløs - jeg leter kanskje heller etter en smekker og langbeint jente.Sånn er det gjerne med hun smekre og brune jenta også. Altså at hun derimot er fasinert av muskler, fordi hun ikke har så mye av dem selv - og så tenker underbevisstheten - at om hun skulle få barn, så ville hun gjerne få barn som hadde litt mer muskler enn hun selv har. Dermed blir jeg et godt valg for henne.

På samme måte så er ikke hun så opptatt av den flotte brunfargen sin - den har liksom alltid bare vært der. Derfor legger hun ikke så mye vekt på at jeg er lys i huden og ikke blir bronsebrun om sommeren. Men jeg - jeg fasineres av hennes hud! Og om jeg skulle få barn så ville jeg ønske at de ble litt brunere i huden en meg. Dermed blir hun et godt valg for meg.

Vanskelig det der - å sette gode ord på tiltrekning og hva som trekker. Men at det er gode grunner for hvorfor vi faller for den og den typen - det tror jeg. Også er det sikkert noen dårlige grunner også....

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Det tar tid å bygge en muskuløs, velproporsjonert kropp. Veltrente store menn viser at de har arbeidsmoral, stå på vilje, standhaftighet og innsatsvilje. At de er dedikerte og motiverte til å arbeide mot sine mål. Dette er jo kvaliteter vi alle burde søke etter. Sier som buddy Zyzz en gang sa:

"Sixpack on a skinny guy is like big tits on a fat chic... It doesn't count!"

Eller at de tar bol. Du kan egentlig si det samme om å være verdensmester i world of warcraft, det viser jo alle egenskapene du sikter til.

I min erfaring (og så vidt jeg vet understøttes dette av studier) er noen jenter veldig begeistret for muskler, andre bryr seg mindre, de fleste liker en godt trent kropp og de aller fleste prioriterer et pent(for kvinner) ansikt over stort sett alt annet.

Men det er bare meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror skinny packs og sånn reagerer vel ikke de fleste jenter like sterkt på som det gjør hos gutter og menn i treningsmiljøet. men så har det jo også noe å si hvordan den personen oppfører seg :). Tror de fleste jenter ville hatt en gutt/mann som er en tynnis med en veldig god personlighet enn en muskuløs kar med ego like stort som et fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller at de tar bol. Du kan egentlig si det samme om å være verdensmester i world of warcraft, det viser jo alle egenskapene du sikter til.

I min erfaring (og så vidt jeg vet understøttes dette av studier) er noen jenter veldig begeistret for muskler, andre bryr seg mindre, de fleste liker en godt trent kropp og de aller fleste prioriterer et pent(for kvinner) ansikt over stort sett alt annet.

Men det er bare meg ;)

Hvis jeg får valget mellom

1. pent ansikt, helt ok kropp

2. ok ansikt, pen kropp

Da velger jeg nr 1 anyday.

(Og ja, her snakker jeg ikke om personlighet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man får mer reaksjon om en bittelita jente på 50kg blir sammen med overvektig kar på 150

VS om to overvektige eller to mindre blir sammen?

Det jeg ofte ser er at par ofte er like pene?:p og har en liten tedens til å ligne på hverandre :p

Kombinasjonen spinkel gutt, overvektig jente er ikke så unormal :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I can prove anything by statistics but the truth" - George Canning

Hvis meningen her var å si at statistikk er ugyldig, så vil jeg komme med et tilsvarende argument for trening;

"I can do anything with strenght training except gain size or strenght"

- Bob Bobson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min vurdering etter å ha lest litt her inne er at folk er veldig naive i forhold til hva jenter faktisk blir tiltrukket av.

I 95% av tilfellene så tror jenter de er ute etter noe helt annet enn hva de faktisk tiltrekkes av. Det værste er at uansett hvor mye du prøver å få, både gutter og jenter, til å forstå dette går det ikke inn. 5% av alle gutter ligger med 70% av alle jenter, hva tror dere er grunnen til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...