Gå til innhold

BCAA-Tråden


Lachfaderen

Anbefalte innlegg

Ok, da har jeg mottatt Scivation Xtend Green apple explosion (ny type) til en nokså billig penge fra iHerb. Den blandet seg lett ut i shaker, og smakte godt. Ikke for søtt for min del. Jeg kan anbefale denne, hvis man liker sursøt eplesmak (litt kunstig er det selvfølgelig). Jeg vil si det smakte sursøtt eple-godteri, typ sånne her:

[ATTACH]44152[/ATTACH]

SCI-00200-2.jpg

Neste gang prøver jeg Lemon Lime. Har trua på den av en eller annen grunn, den høres "friskere" ut.

Fantastisk sammenlikning! :D

Jeg har samme type fra Xtend, og jeg digger den sursøte smaken :)

+ De BCAA´ene jeg har kjøpt fra Xtend så langt, blander seg bra ut, i motsetning til "Modern BCAA" sine som bare blir noe skummet skvip i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fantastisk sammenlikning! :D

Jeg har samme type fra Xtend, og jeg digger den sursøte smaken :)

+ De BCAA´ene jeg har kjøpt fra Xtend så langt, blander seg bra ut, i motsetning til "Modern BCAA" sine som bare blir noe skummet skvip i mine øyne.

He he, ja ikke sant :p Tenker på de epleringene hver gang jeg smaker den. Må si at den er utrolig god. Med isbiter og bra blandingsforhold er det en skikkelig treat faktisk. Av og til har jeg en sprut lime /sitron i også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskelnedbryting er ikke et resultat av måltidsfrekvens, men av feil/manglende trening, for lite kalorier og for lite proteiner (eller i hvert fall aminosyrene i proteinene).

Du trenger aminosyrer, men det er jo BCAA i kylling, proteinpulver og proteinrik mat generelt - så hva er egentlig poenget med BCAA-tilskudd? Jeg tror mange kjøper disse tilskuddene uten å engang vite hva som er hensikten med dem.

Jeg ser poenget når man trener fastende, men hva er vitsen ellers? Jeg trener selv fastende, men kjører uten BCAA og tar heller en proteinshake. BCAA-tilskudd er litt mer optimalt ifbm. fastende trening, men jeg tror ikke det er så forbanna viktig.

BCAA i kylling og BCAA-tilskudd er strukturelt identisk og har samme effekt på proteinsyntesen. Tilskuddene koster mer og smaker ikke like bra, så hvorfor ikke heller spise proteinrik mat?

Og angående måltidsfrekvens så er det heller ikke så veldig relevant, ettersom det er det totale inntaket som er det vesentlige, ikke avstanden mellom måltidene. Det at du spiser nok dagen før er det det som betyr noe i ditt tilfelle.

Lysin er en av primærdriverne i kosten for å stimulere proteinsyntese. Videre er det vel klart nå at måltidsfrekvens ikke er så viktig, men om du går lange perioder uten mat vil du ikke rekke å "ta igjen" den proteinsyntesen du gikk glipp av. BCAA kan åpenbart ha mange bruksområder, spesielt for en som driver med utholdenhetsidrett, er på diett eller har lange og tunge økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Optimum Nutrition, BCAA Caps, Mega-Size, 1000 mg, 400 Capsules - iHerb.com

Aaanyone? Hva skjer med at folk "presser" i seg BCAA i pulverform når man får kjøpt de i kapsler? Er det noen stor forskjell på verdier o.l.?

Har problemer med å svelge alt som har med tabletter og kapsler å gjøre samt har funnet en BCAA som smaker veldig godt så kan ikke skjønne folk som presser i deg kapsler:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det virkelig billigere å kjøpe det på iHerb fremfor andre sider? Hva med frakt og EU regler i henhold til BCAA?

Er ikke BCAA som er problemet her siden BCAA ikke er legemiddel. Men dosene av b6 i xtend er for høye og blir dermed klassifisert som legemiddel.

(edit: ser det kanskje har blitt noen endringer her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...