Gå til innhold

BCAA-Tråden


Lachfaderen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Konstantinovs. Denne der din.

heh

Tar den enkle varianten og bare siterer Asle:

Dersom målet er å begrense kalori-inntak så mye som mulig og en har et stramt budsjett kan jeg se det har en funksjon. Noen føler også prestasjonen øker med forgreinede aminosyrer før trening, og det er det hold for bortsett fra placebroeffekten. Regner med du tenker mest på effekt i forhold til proteinsyntese og økning i fettfri masse på sikt, og i så måte har jeg ikke sett noe som tyder på at BCAA før styrketrening er mer effektivt for det enn å innta samme mengde forgreinede aminosyrer fra mat i et måltid etter trening.

Responsen på tilførsel av dem øker etter trening dersom de ikke tilføres før, og nettoeffekten blir nokså lik vil jeg tro. Å kun se på proteinsyntese akutt sier lite om hva som skjer med muskelmassen på sikt, og om de innlagrede merkede aminosyrene en bruker fører til økt mengde kontraktilt muskelprotein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om denne posten passer seg inn her men jeg har gått til innkjøp av BCAA xplode fra gymgrossisten. Jeg har kun fått med meg at dette er ett "must" dersom man trener og ønsker å komme noe vei men aldri fått en ordentlig forklaring på hvorfor.

Hva er det egentlig som er så bra med BCAA og hvorfor bør man ta det? Fikk tips fra en av de som jobber på gymgrossisten at jeg skulle drikke denne under trening. Hva er forskjellen på det og før/etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en grunn til at mange bruker det og spørsmålet mitt var vel egentlig hvorfor.

Layne Norton sine studier skal vel ha mye av æren for det.

Men så skal det sies at Layne jobber for et kosttilskuddsfirma, og at rotter ikke er mennesker.

Bevis for at BCAA i tillegg til tilstrekkelig proteininntak gir effekt for mennesker har jeg ikke sett.

Alan Aragon tror det hjelper 0 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Layne Norton sine studier skal vel ha mye av æren for det.

Men så skal det sies at Layne jobber for et kosttilskuddsfirma, og at rotter ikke er mennesker.

Bevis for at BCAA i tillegg til tilstrekkelig proteininntak gir effekt for mennesker har jeg ikke sett.

Alan Aragon tror det hjelper 0 %.

Hvorfor tror Alan det? Og ble Layne sine studier finansiert av scivation?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker bcaa under trening fordi jeg rett og slett ikke orker smaken av det ufiltrerte vannet her. (Har filter hjemme) Vil ikke si jeg merker noen forkjell de gangene jeg trener uten. Men smaker godt gjør det. Beast Nutrition Aminolytes Watermelom er BEST. Xtend er grusom, forferdelig og æsj sammenlignet med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skumlest igjennom tråden her , og er det sånn at hvis man ikke faster så er det ingen vits med bcaa? , jeg trener hardt med styrke og litt cardio, men faster ikke? trodde man fikk ekstra energi og lettere muskler av det jeg ? Har jeg misforstått helt?

Bob bob. Nei, du trenger ikke BCAA som kosttilskudd og hvis du går igjennom tråden nok en gang vil du se at det er påstått at fleste folk får nok BCAA i seg via et normalt kosthold :) Men for all del, hvis du føler placeboeffekten vil hjelpe på så kjøp i vei :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...