Jump to content

zorropose

Members
  • Content Count

    52
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by zorropose

  1. Man kan jo eventuelt bare hive maten i frysen. Jeg har brukt litt tid på i det siste å kartlegge hvilke butikker som har spesifikke varer som jeg kjøper mye av billigst, ettersom jeg selv har blitt "student". En annen faktor er at jeg ikke jobber = jeg har ikke så mye å gå på F.eks ICA hadde 30kr for en hel grillet kylling i Uke 35. Jeg kjøpte 5stk, og slang dem inn i frysen Et annet tips: Kiwi har tunfiskbokser for 4,70kr. Jeg kjøpte 8bokser = 37,60kr. 1 boks inneholder 170g tunfisk. Per 100g inneholder tunfiskbokser 24g proteiner. Jeg heiv alle 8 boksene(jeg rørte dem først ut i en bolle sammen med egg, slik at de fikk en fastere konsistens) oppi ei wokpanne sammen med oppkuttet rødløk, og stekte dem på høy varme i ett par minutter. I sluttfasen heiv jeg oppi paprika, og lot den mørne seg litt. Resultatet var ca. 326g proteiner uten stank(sett bort ifra stekesvinn osv), om jeg har regnet riktig Og da var det bare å slenge hele smørja i frysen = mat for ei uke
  2. Fantastisk sammenlikning! Jeg har samme type fra Xtend, og jeg digger den sursøte smaken + De BCAA´ene jeg har kjøpt fra Xtend så langt, blander seg bra ut, i motsetning til "Modern BCAA" sine som bare blir noe skummet skvip i mine øyne.
  3. 1. Ost 2. Kjøtt 3. Lakseolje 4. CC 5. Egg (6). MÅ HA KAFFE! Dette blir det godis av!
  4. Jeg er veldig fornøyd med lakseolja fra norkost
  5. Hei! Jeg lurte på om noen her vet om noen forretninger/nettbutikker som selger disse: 1) Stropper du kan feste rundt f.eks beina, og fra beina til kabelstativ -Dette er for å trene lårcurl, liggende på magen på en benk. 2) Flytende kalk. -Hvor får folk tak i dette??
  6. Har ikke brukt klypa på en stund, brukte Inbody-testen på Elixia, som jeg er litt skeptisk til verdiene Men jeg må bare finne meg en fyr som kan måle meg. Men backonabs: Bør jeg steppe opp kardioen? Begynte forrige uke med 30min intervalltrening ala. Spurt med kjapp gange tilbake. Så jeg tenker å fortsette med å gjøre dette minst 1gang i uka framover + 3x styrketrening. Var en kar som fortalte meg at intervalltreningen som jeg nevner, er en av de beste metodene for å forbrenne "fettet". Han er en australsk ernæringsfysiolog, men igjen, jeg har ikke gjort det lenge nok til å ane resultater. Hva la du i deffen din? Kcal underskudd + kardio, i hvor lang periode?
  7. Vet ikke helt hva som går under "juletre", men mitt er tatt rett ut fra skogen, er derfor lite "pynt" på det?
  8. Hei Folx! Jeg var utrolig i tvil over hvor jeg skulle legge ut denne tråden, men jeg bare følte magefølelsen, siden vi er inne på temaet mage Situasjonen: Har nylig lagt meg i selene, for å gå ned i fettprosent. Jeg begynte i April ca, og jeg gikk fra 79-80kg til 75kg ca, som jeg ligger på idag. I utgangspunktet hadde jeg 12 i fettprosent. Men jeg er fortsatt ikke fornøyd med magerutene, rundt navle området. Jeg mistenker at jeg har mistet SYKT mye vann, som igjen er bra. Men jeg sliter med å miste det siste laget på bunnen, og litt av love handelsa, men igjen, kanskje jeg ikke er genetisk skapt til å se jævlig "cut" ut? Jeg føler også at dette er "overflødig" hud, men er det noen som vet hvor lang tid tar det for kroppen, før dette "overflødige" forsvinner? Ellers har det begynt å poppe fram endel blodårer.
  9. Ja, skal innrømme at de var kjappe med leveransen, så det kompenserer for den stive frakta
  10. Jaja, takk for hjelpa uansett PG
  11. Satan, 3x i uka? Merker at jeg er helt knust av å kjøre 6sett med knebøy 1gang i uka! Kim A. Vigemyr skrev: ↑ Mistenker noen halvbøy eller løft som neppe ville blitt godkjent av de fleste styrkeløftere her. -Spiller det egentlig noen rolle? Om du tar knebøyen på din måte, slik at DU føler at den treffer deg best mulig, uansett om du kjører ass to grass, 30 grader eller grunn knebøy. Det viktigste er at måten du tar den på er mest effektiv for deg, uavhengig om den er "riktig" i forhold til styrkeløfter malen. Om du tar 280kg i grunne knebøy, for å løfte mest mulig. Helt ok, hvis det er det som er målet DITT. Kjører selv 60kg-100kg-120kg-137,5kg-137,5kg-135kg. De 3 siste settene prøver jeg å ligge på 6reps. Jeg veier 75-76kg. Vet ikke om noen har nevnt det enda, men når en begynner å hive på tunge vekter, så er det essensielt å ha riktig trykk i lungene for å opprettholde holdningen, slik at overkroppen ikke heller framover=fail. Og til dere som ikke tør å hive på vekter, i frykt for at det er for tungt/skade. Bruk belte i starten eller få noen til å spotte deg. Spottinga ser utrolig bromance ut, men igjen, er du der for å vokse eller for å bry deg om hva andre tenker om deg? Det viktigste er å bli komfortabel med at det er tungt, og vite DETTE GREIER JEG! Eventuelt manne deg opp ved å hive på slipknot i forkant: Btw. Hva er plyo?
  12. Jeg kjøpte 2stk, men syns det var rart at det ikke var flere fraktalternativer enn "tollpost mypack" og "kveldstid hjem". Hva skjedde med gode gamle "post i butikk" ?
  13. Ok, da var lakseoljen bestilt! =) Skjer med at frakta fra norkost.no koster over 100kr?
  14. Hei! Har prøvd å lese meg litt opp om fettsyrene man trenger å få tilført kroppen, men jeg føler i likhet med andre kosttilskudd, så er det en jungel der ute av forskjellige produkter. Jeg leste en tråd om omega-3 her på forumet, og konkluderer med at jeg vil prøve omega-3 produkter fra norkost. Tidligere har jeg tatt møllers tran, og nå tar jeg noen piller jeg har fått av morra mi. Spørsmålet mitt er, er det noe konkret forskjell mellom selolje og lakseolje? Eller bør jeg bare fokusere på hvilket produkt som har størst verdier av fettsyrene EPA,DHA og DPA? Prøver å stille meg litt kritisk med hva jeg kjøper ang. fettsyrer. Leste kjapt over en tråd hvor det stod at noen produkter blir produsert i sketchy lokaler, lav kvalitets oljer osv. Activate selolje med appelsinsmak - Norkost.no pr.døgndose 10ml DHA 0,8g EPA 0,7g DPA 0,4g Activate lakseolje frisk appelsinsmak - Norkost.no pr.døgndose 10ml EPA 0,94g DHA 0,93g DPA 0,4g Lakseoljen har et større innhold av EPA og DHA, men spiller dette noen rolle, eller bør jeg ta den som inneholder mest? Red: Nå tar jeg LaxoMarine Natural fra Naturamed, som jeg har fått av mi mor. pr.døgndose, 2 kapsler DHA 0,19g EPA 0,22g DPA 0,02g I tillegg inneholder disse Omega-6: 0,094g. Som jeg har forstått, så får man Omega-6 gjennom kostholdet. Så dette blir overflødig? Konklusjon: Lave verdier av essensielle fettsyrer + omega 6=bytt produkt!
  15. Svaret stod litt over Konstantinovs: Jeg deler samme synspunkt, men jeg kjører også fastende trening dvs. jeg spiser ikke mat før 12-14 på formiddagen. Om du kjører et vanlig kosthold dvs. du spiser når du føler for det, så er det lite hensikt i å ta produktet. Hvorfor bruke mer penger, når du heller kan spare?
  16. Nei, latteren din gav meg mye inspirasjon Men ja, tror jeg bomma litt på siteringa...Skylder på at jeg hadde JÆVLIG pump i fingrene etter økta
  17. Er det noen her som tar tilskudd i form av Kalsium og Vitamin D? Og tilfredstiller jeg omega 3-6-9 kravet, om jeg hiver i meg 1ss tran om dagen? Mener å ha lest på Berkhans sider at han anbefalte å ta kalsium og vitamin d tilskudd. Trenger man i teorien førstnevnte, om man spiser en boks cottage cheese om dagen, og tar sol i ny og ne?
  18. Tok meg litt tid før jeg forstod det selv, men som person har jeg en tendens til å overkomplisere ting. En må faktisk ta tiden til betraktning, og ri tidsbølgen, fremfor å sjekke speilet dagen etter man skiftet kosthold, og tenke "hvorfor i helvete er jeg ikke ripped?!?! Hvorfor stresse, når det kan være så enkelt? Men igjen, jo mer men holder på, jo mer kjent blir man i forhold til hvordan man reagerer til kostholdet. Hvordan funker biorytmedietten?
  19. Takk Velvet! Jeg trengte ei lita rettesnor å gå etter på det området
  20. Bulka i 5mnd ca, kan godt vise resultater. Den tydeligste forskjellen kan en se på ryggen, den ble rå!
  21. Grunnen til at jeg spør, er at det var en som sa at det ikke var noen forskjell mellom "100g karbs og 100g fett", men det er jo forskjell, fettet er jo tettere forpakket med kcal, vs karbs, men til gjengjeld tas det saktere opp i kroppen, om jeg ikke tar feil? Og han sa også at det som har betydning er om næringen er mettet/umettet. Men mettet/umettet er vel i teorien bare en bagatell, så lenge man følger med på antall kcal man stapper i seg, slik at man har et kcalunderskudd?
  22. Nice! Har aldri tenkt på å fokusere på å holde skuldrene bak, mens jeg trener trapza!
  23. Men hva er grunnen til at fett tas saktere opp i kroppen, i motsetning til karbs? Jeg har skjønt at karbs kan være raske/trege eller enkle/komplekse(2 forskjellige definisjoner samme greie), men som bruker av PF, bør man holde seg til fett på hviledager istedenfor karbs. Fett har jo en større kalorietetthet pr/g enn det karbohydrater har, og da må jo den logiske konklusjonen være at de er enda mer "komplekse" enn komplekse karbs, og derfor vil kroppen bruke mer energi på å bryte dem ned, før de tas opp?
  24. Ok, jeg kjører en IF-lignende diett. Si at jeg kjører morgen trening, og spiser derfor mitt siste måltid, kvelden før, uten Karbs. Vil jeg ha optimal effekt på trening, når jeg inntar BCAA? Eller bør jeg ha fylt på de såkalte "glykogenlagrene", ved å innta karbs i det siste måltidet, kvelden før? Dette er muligens svært individuelt, ang. hvordan en presterer best mulig. MEN, hva skjer om jeg kjører morgen treningen, si fra kl.10-11.30, og ikke spiser før 16.00? Vil dette fungere negativt? Som jeg forstår, så er karbsa ikke like nødvendige å innta etter trening som proteiner. Men om en vil ha optimal proteinsyntese, bør en kombinere. Dette er sikkert tatt opp i andre tråder, men hvor mye karbohydrater er nødvendig? Personlig spiser jeg kun 50g kokt ris, som kun inneholder 9,75g karbs, i følge diett.no. Dette kombinerer jeg for øvrig med proteinkilder som tilsvarer 60g proteiner, etter økta.
×
×
  • Create New...