Gå til innhold

BCAA-Tråden


Lachfaderen

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden her, så jeg vet ikke om det har vært diskutert, men....: Kan man virkelig ikke bruke BCAA når man ammer? Noen som har skikkelig god peiling på dette? Eg har lyst, men gjør det ikke om det ikke er bra for den lille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et utrolig dumt spørsmål angående bruk av BCAA.

Har forstått det slik at en av de mange virkningene av bruk, er at blant annet testosteronnivået øker (som jo er veldig ålreit for damer som ønsker å bygge muskler, sånn som meg). Litt skeptisk ble jeg da jeg leste dette på Store Norske Leksikon: "Økt produksjon av testosteron hos kvinner kan føre til hirsutisme hvor det er økt hårvekst i ansiktet, på brystet, magen og på innsiden av lårene. "

Er ikke sikker på om "økt produksjon av testosteron" er det som skjer når man begynner med BCAA-tilskudd, men at noe skjer med testosteron-nivået er jo klart. Kan ikke si at tanken på meg selv med skjegg, hårete kasse, veiviser og krøllete lårhår er særlig tiltrekkende! Noen som har noen tanker rundt eller erfaringer med dette?

Mvh Redd for hår

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden her, så jeg vet ikke om det har vært diskutert, men....: Kan man virkelig ikke bruke BCAA når man ammer? Noen som har skikkelig god peiling på dette? Eg har lyst, men gjør det ikke om det ikke er bra for den lille...

BCAA er jo bare aminosyrer, med mindre man ikke kan spise kyllingbryst eller indrefilet når man ammer , ser jeg ikke hvorfor BCAA skal utgjøre noe problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BCAA er jo bare aminosyrer, med mindre man ikke kan spise kyllingbryst eller indrefilet når man ammer , ser jeg ikke hvorfor BCAA skal utgjøre noe problem

Tror man skal være veldig forsiktig med å rådgi gravide på den måten. Det er sikkert andre tilsetningsstoffer i det som ikke er ok å få i seg for mye av for gravide. I tillegg har det vel noe med konsentrasjonen av BCAA.

La leger/jordmødre/ernæringsfysiologer ta seg av å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man skal være veldig forsiktig med å rådgi gravide på den måten. Det er sikkert andre tilsetningsstoffer i det som ikke er ok å få i seg for mye av for gravide. I tillegg har det vel noe med konsentrasjonen av BCAA.

La leger/jordmødre/ernæringsfysiologer ta seg av å svare.

Dette. Jeg lurer uansett på hva i alle dager for får noen som ammer til å ville ta BCAA? :S Det er jo ikke særlig stort belegg for selve produktet som sier at det er gunstig. Vegard L?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...
Er ikke bcaa ganske unødevendig, hvis proteinpulveret jeg tar inneholder L-Leucine ,L-Isoleucine og L-Valine?

Det er også min mening. Du har jo de som hevder at de opplever mindre muskelstølhet og får et høyere fokus på trening når de bruker det under trening.

Eneste vitsen jeg ser i å bruke Bcaa er hvis man er deffer og har behov får å være forsiktig med kaloriinntaket. Eventuelt kan det sikkert være effektivt hvis man driver med periodisk faste og ikke vil bryte fasten hvis trener tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også min mening. Du har jo de som hevder at de opplever mindre muskelstølhet og får et høyere fokus på trening når de bruker det under trening.

Eneste vitsen jeg ser i å bruke Bcaa er hvis man er deffer og har behov får å være forsiktig med kaloriinntaket. Eventuelt kan det sikkert være effektivt hvis man driver med periodisk faste og ikke vil bryte fasten hvis trener tidlig.

Jeg er faktisk en av de selvom jeg er helt enig i at det rett og slett ikke gir mening. Dietten min forandret seg heller ikke i løpet av den perioden. Ei heller treninga(sett bort i fra progressiv overbelastning slik som man skal ha). Og når jeg fikk i meg rundt 3500 kcal og 150-170g proteiner hver dag uten om BCAA så kan man begynne å lure om alt kan tilskrives placebo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk en av de selvom jeg er helt enig i at det rett og slett ikke gir mening. Dietten min forandret seg heller ikke i løpet av den perioden. Ei heller treninga(sett bort i fra progressiv overbelastning slik som man skal ha). Og når jeg fikk i meg rundt 3500 kcal og 150-170g proteiner hver dag uten om BCAA så kan man begynne å lure om alt kan tilskrives placebo.

Kjøpte selv en boks med bcaa, prøvde det ut i 4 uker, totalt bortkastet etter min mening. Kjente absolutt ingen forskjell, men det er vel noen som får noe effekt ut av det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...