Gå til innhold

BCAA-Tråden


Lachfaderen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

den gamle treneren min sa at alle måltider som blir utsatt til etter trening hjelper, men skal jeg da ta bcaa 5-7-9-11-14 så trene og spise etterpå? blir veldig mye bcaa, vil bare forhøre meg om at jeg forstår rett med bcaa bruk før jeg begynner neste uke ;D

Om du ikke trener før etter 14 og har spist, trenger du ikke BCAA. Hadde du trent klokken 5 og holdt på med IF da skulle du tatt BCAA hver 2. time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den gamle treneren min sa at alle måltider som blir utsatt til etter trening hjelper, men skal jeg da ta bcaa 5-7-9-11-14 så trene og spise etterpå? blir veldig mye bcaa, vil bare forhøre meg om at jeg forstår rett med bcaa bruk før jeg begynner neste uke ;D

Faste helt fram til trening, så innta BCAA før trening.

Om du ikke får i deg mat rett etter trening, inntar du BCAA hvær andre time etter treningen :)

Om du ikke har en jobb eller gjør noe som er veldig fysisk anstrengende, så ser jeg ikke grunnen til å bruke så mye BCAA før trening. Det blir bare kostbart i lengden.

Men da burde du kanskje også spise siste måltid rundt 22 tiden :p

Må bare gjøre det som passer for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nobro
Noen andre som har hatt BCAA rap ?

Etter å ha hevet innpå en hel del kapsler i dag raper jeg, og så kom det en hvit BCAA sky ut av kjeften xD

Har hørt om dette fenomenet fra flere bros så det er velkjent:) Selv drikker jeg bare BCAA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser etter periodisk faste med spisevindu fra kl 14 til 22.

Innimellom har jeg også 24-timers faste. I forbindelse med 24-timers faste blir kosthold/trening slik:

Dag 1:

kl 0700: 30 min morgenkardio

kl 1400: Første og siste måltid den dagen: 60 gram proteinbar (20 gram prot)

kl 1430-1600: Styrketrening

Dag 2:

kl 1400: 60 gram proteinbar (avslutter 24-timrs faste)

kl 1430-1600: Styrketrening

kl 1600: Proteinshake

kl 1800: Middag

kl 2100: Kveldsmat

Hvor burde jeg legge inn BCAA her?

Og kan man kjøpe xtend fra iHerb, eller kan det bli stoppa i tollen? Vurderer denne: http://www.iherb.com/product-reviews/Scivation-Xtend-Intra-Workout-Catalyst-Lemon-Lime-Sour-420-g/38564/?p=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser etter periodisk faste med spisevindu fra kl 14 til 22.

Innimellom har jeg også 24-timers faste. I forbindelse med 24-timers faste blir kosthold/trening slik:

Dag 1:

kl 0700: 30 min morgenkardio

kl 1400: Første og siste måltid den dagen: 60 gram proteinbar (20 gram prot)

kl 1430-1600: Styrketrening

Dag 2:

kl 1400: 60 gram proteinbar (avslutter 24-timrs faste)

kl 1430-1600: Styrketrening

kl 1600: Proteinshake

kl 1800: Middag

kl 2100: Kveldsmat

Hvor burde jeg legge inn BCAA her?

Og kan man kjøpe xtend fra iHerb, eller kan det bli stoppa i tollen? Vurderer denne: http://www.iherb.com/product-reviews/Scivation-Xtend-Intra-Workout-Catalyst-Lemon-Lime-Sour-420-g/38564/?p=1

Ifb med morgenkardioen og under styrketreningen. Har ikke peiling på fasteopplegget men tviler at du blir feit av å fore kroppen med litt aminosyrer til disse tidspunktene.

Ville forresten kjøpt "gamle" versjon av Xtend på discountsupplements. http://www.discount-supplements.co.uk/sports-supplements-amino-acid-supplements-scivation-xtend-345g fraktfritt og rett i postkassa. Synes denne smaker bedre enn den nye versjonen også. Blander seg mye bedre ut og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifb med morgenkardioen og under styrketreningen. Har ikke peiling på fasteopplegget men tviler at du blir feit av å fore kroppen med litt aminosyrer til disse tidspunktene.

Ser ikke poenget...

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/intervju-med-layne-norton.5321/#post-202722

http://www.youtube.com/watch?v=elEc0NwfS0o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen plasser.

Det jeg har vært bekymret for er at det går for lang tid mellom styrkeøkta på dag 1 og når jeg avbryter fasten kl 14 på dag 2. Redd musklene skal begynne å brytes ned. Tenkte egentlig på å ta litt BCAA etter styrkeøkta på dag 1. Men det er kanskje ikek nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har vært bekymret for er at det går for lang tid mellom styrkeøkta på dag 1 og når jeg avbryter fasten kl 14 på dag 2. Redd musklene skal begynne å brytes ned. Tenkte egentlig på å ta litt BCAA etter styrkeøkta på dag 1. Men det er kanskje ikek nødvendig?

Muskelnedbryting er ikke et resultat av måltidsfrekvens, men av feil/manglende trening, for lite kalorier og for lite proteiner (eller i hvert fall aminosyrene i proteinene).

Du trenger aminosyrer, men det er jo BCAA i kylling, proteinpulver og proteinrik mat generelt - så hva er egentlig poenget med BCAA-tilskudd? Jeg tror mange kjøper disse tilskuddene uten å engang vite hva som er hensikten med dem.

Jeg ser poenget når man trener fastende, men hva er vitsen ellers? Jeg trener selv fastende, men kjører uten BCAA og tar heller en proteinshake. BCAA-tilskudd er litt mer optimalt ifbm. fastende trening, men jeg tror ikke det er så forbanna viktig.

BCAA i kylling og BCAA-tilskudd er strukturelt identisk og har samme effekt på proteinsyntesen. Tilskuddene koster mer og smaker ikke like bra, så hvorfor ikke heller spise proteinrik mat?

Og angående måltidsfrekvens så er det heller ikke så veldig relevant, ettersom det er det totale inntaket som er det vesentlige, ikke avstanden mellom måltidene. Det at du spiser nok dagen før er det det som betyr noe i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan poste all bro sciencen du vil, men å påstå at vanlig proteinpulver smaker bedre enn Xtend?! Enten har du ikke prøvd det eller så har du verdens særeste smaksløker.

Når Xtend er billigere enn Fun Light så ser jeg virkelig ikke poenget med å drive en sånn nærmest religiøs svartmalingskampanje av aminosyreløsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan poste all bro sciencen du vil, men å påstå at vanlig proteinpulver smaker bedre enn Xtend?! Enten har du ikke prøvd det eller så har du verdens særeste smaksløker.

Når Xtend er billigere enn Fun Light så ser jeg virkelig ikke poenget med å drive en sånn nærmest religiøs svartmalingskampanje av aminosyreløsningen.

Bro science?

Alan Aragon sier at det ikke er nødvendig, og han er ingen bro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifb med morgenkardioen og under styrketreningen. Har ikke peiling på fasteopplegget men tviler at du blir feit av å fore kroppen med litt aminosyrer til disse tidspunktene.

Ville forresten kjøpt "gamle" versjon av Xtend på discountsupplements. http://www.discount-supplements.co.uk/sports-supplements-amino-acid-supplements-scivation-xtend-345g fraktfritt og rett i postkassa. Synes denne smaker bedre enn den nye versjonen også. Blander seg mye bedre ut og.

Hvilken smak ville du valgt her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken smak ville du valgt her? :)

Lemon Lime, den er best, men dessverre out of stock ser jeg. Kommer sikkert inn igjen om kort tid. Apple og Watermelon er også gode. Orange er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...