Gå til innhold

BCAA-Tråden


Lachfaderen

Anbefalte innlegg

Lemon Lime, den er best, men dessverre out of stock ser jeg. Kommer sikkert inn igjen om kort tid. Apple og Watermelon er også gode. Orange er ok.

Da prøver jeg en med eple smak :) Tenker å bruke dette før trening da jeg ofte trener styrke på tom mage tidlig om morgenen. Hvor lenge før treningen tar man det og hvor mye er anbefalt og ta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maser igjen .. :wub: Men det står at den er best før ut februar '12 (er vel derfor den er satt ned), har ikke det noe å si tror du?

Merkelig, det er normal pris. Men nei det gjør ikke noe. Tror faktisk jeg ville sendt dem en mail og spurt om når de får inn nytt på lager først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle begi meg ut på en runde BCAA, hvilke av disse er det som vil være mest "givende":

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/modern-bcaa-400-g

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/instantized-bcaa-5000-336-g

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/bcaa-xplode

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/bcaa-mega-caps

Skal bestille noe annet der, så tenkte jeg kunne teste ut en gang for å se hva det gir meg da. Håper på et kjapt svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrke 6 dager i uken. Trener som oftest 1 time etter jeg har våknet. Nå pleier jeg å bare spise en banan før treningen, men er blitt litt usikker på om jeg kanskje skulle startet med bcaa før treningen. Hva mener dere? Tar en proteinshake etter treningen, og spiser proteinrik mat ellers på døgnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Heisann :)

Kan noen fortelle meg hva bcaa er og brukes til?

Hvem burde ta det ?

Mvh. Uviten

BCAA

BCAA består av aminosyrene leucin, isoleucin og valin. I motsetning til en del andre aminosyrer, blir BCAA i all hovedsak tatt opp og brukt av muskulaturen, og ikke av magesekk, tarm eller lever. Hvilken effekt BCAA har, avhenger av energistatusen din. Ved lave glykogenlagre (som for eksempel hvis du er på diett og spiser lite karbohydrater), vil aminosyrene fungere som energi.

BCAA finnes i alle proteinkilder, men i varierende grad. Alt fra 15-20 % er normalt, og helt opp til 23-25 % i myseprotein. Studier viser at en diett med høyt inntak av protein og leucin både stabiliserer blodsukkeret og virker muskelbesparende.

Og det er ikke bare glutamin som er viktig for immunforsvaret. I en studie på utholdenhetsutøvere så man en markant reduksjon i infeksjoner etter et triatlonløp. De 6g med BCAA utøverne inntok, utgjør forøvrig 25g myseprotein.

BCAA ser ut til å kunne forhindre en reduksjon i nivået av testosteron, veksthormon og proteinnedbrytningen etter trening. Det er godt dokumentert av leucine stimulerer proteinsyntesen direkte, og via et biokjemisk signal som heter mTOR.

De fleste vil få i seg nok BCAA gjennom et balansert og proteinrikt kosthold. Tilskudd kan derimot anbefales på diett, og da gjerne mellom måltidene. Dette skyldes at proteinsyntesen er refraktorisk og responderer bedre om BCAA blir gitt i pulser med noen timers mellomrom. 5-10g er i disse tilfellene mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg trener styrke 6 dager i uken. Trener som oftest 1 time etter jeg har våknet. Nå pleier jeg å bare spise en banan før treningen, men er blitt litt usikker på om jeg kanskje skulle startet med bcaa før treningen. Hva mener dere? Tar en proteinshake etter treningen, og spiser proteinrik mat ellers på døgnet :)

Svaret stod litt over ;)

Konstantinovs:

Muskelnedbryting er ikke et resultat av måltidsfrekvens, men av feil/manglende trening, for lite kalorier og for lite proteiner (eller i hvert fall aminosyrene i proteinene).

Du trenger aminosyrer, men det er jo BCAA i kylling, proteinpulver og proteinrik mat generelt - så hva er egentlig poenget med BCAA-tilskudd? Jeg tror mange kjøper disse tilskuddene uten å engang vite hva som er hensikten med dem.

Jeg ser poenget når man trener fastende, men hva er vitsen ellers? Jeg trener selv fastende, men kjører uten BCAA og tar heller en proteinshake. BCAA-tilskudd er litt mer optimalt ifbm. fastende trening, men jeg tror ikke det er så forbanna viktig.

BCAA i kylling og BCAA-tilskudd er strukturelt identisk og har samme effekt på proteinsyntesen. Tilskuddene koster mer og smaker ikke like bra, så hvorfor ikke heller spise proteinrik mat?

Jeg deler samme synspunkt, men jeg kjører også fastende trening dvs. jeg spiser ikke mat før 12-14 på formiddagen.

Om du kjører et vanlig kosthold dvs. du spiser når du føler for det, så er det lite hensikt i å ta produktet.

Hvorfor bruke mer penger, når du heller kan spare? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha lest denne tråden opp og ned, frem og tilbake, og litt sideveis...

forsatt like Uklok! :unsure:

Føler at noen mener at det ikke er behov for BCAA, noen sier 5 gram, noen sier 30 gram...

CONFUSED! :huh:

Dagen min utspeiler seg slik:

Står opp kl 06.00

Jobb frem til 16-17

Styrke Mandag, Onsdag, Fredag (litt kardio i ny og ne) etter jobb.

Første måltid rundt 18-19.

(mye protein, minst 2xKV og grønnsaker)

Har jeg behov for BCAA, hvor mye og evnt. hvor ofte burde jeg ta det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha lest denne tråden opp og ned, frem og tilbake, og litt sideveis...

forsatt like Uklok! :unsure:

Føler at noen mener at det ikke er behov for BCAA, noen sier 5 gram, noen sier 30 gram...

CONFUSED! :huh:

Dagen min utspeiler seg slik:

Står opp kl 06.00

Jobb frem til 16-17

Styrke Mandag, Onsdag, Fredag (litt kardio i ny og ne) etter jobb.

Første måltid rundt 18-19.

(mye protein, minst 2xKV og grønnsaker)

Har jeg behov for BCAA, hvor mye og evnt. hvor ofte burde jeg ta det?

Ifølge Berkhan skal du ta 10 gram rett før trening. Siden du spiser rett etter trening så er det ikke noe mer å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er det noen som har smakt de nye smakene til Scivation Xtend? De nye smakene er er ramset opp under. Selv om de har samme el. liknende navn, smaker de visst noe anderledes. Har f.eks hørt at den nye melon-smaken Watermelon Madness ikke er like god som den gamle Watermelon (søtere). Ut i fra ratingen nedenfor (tatt fra bodybuilding.com), så er jeg fristet til å velge Lemon Lime Sour, Green Apple Explosion eller Raspberry Blue... Frykter at de kanskje er litt vel søte på smak? Har hørt de smaker som Jolly Rancher-brus eller Cool-Aide, som egentlig ikke sier meg noenting! :p Noen som har smakt noen av de?

Grape Escape

7.6

In stock

Green Apple Explosion

8.2

In stock

Lemon Lime Sour

8.5

In stock

Orange Dream

6.9

In stock

Raspberry Blue

8.0

In stock

Watermelon Madness

7.8

In stock

image_26397_130_white.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...