Gå til innhold

Kjetils Bøse Burgerlaboratorium™


Keegil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Brukernavn007
Hvitløksbrødene er kjøpt på Bunnpris, men jeg tror Rema har samme typen. De kommer i pakker på to, og du finner dem stort sett sammen med hamburgerbrød, rundstykker, baguetter og den slags. Jeg er ikke helt sikker på om hvitløksbaguetter vil gjøre helt samme nytten, ettersom de enten vil bli veldig små (skåret på tvers) eller veldig smale (skåret på langs). Strengt tatt kan du bruke akkurat den typen brød du har lyst på, men det passet veldig godt med hvitløksbrød til denne burgeren, synes jeg. ;)

Da skal jeg sjekke på Bunnpris og rema ;) Jeg elsker hvitløk i alle former :p så denne burgeren jeg jo bare prøve! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lagde Bøse Meksikanere til typen og en kompis i helga, og det var mildt sagt en suksess :D Fikk to tomler opp :cool: Typen var egentlig mett etter en, men han tok en til og sa det var verdt å få vondt i magen :p Skulle egentlig ta bilde, men jeg glemte det, og plutselig var alle burgerne borte! Got no time for taking pictures, I'm eating bitch! Skal definitivt lage de igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjetils Svinegode Middelhavsburgere™

26.04.12

post-4-14440850098834_thumb.jpg

Jeg har lenge hatt lyst til å lage burgere av svinekjøtt, men jeg har liksom aldri turt å kaste meg i det. Hva hvis de ikke ble noe gode? Vel, i dag bestemte jeg meg for å kaste meg ut i det, og det angrer jeg ikke et sekund på.

Dette er kanskje de beste burgerne i burgerlaben hittil – prøv dem, jeg lover deg du aldri har smakt noe så saftig før!

Og ikke la deg skremme av auberginen heller; det gjorde seg utmerket på toppen sammen med pancettaen og manchegoen.

Til burgerne:

400g kjøttdeig av svin

100g chorizo

1/4 rødløk

1/4 rød paprika

1 fedd hvitløk

1 rød chili

En neve oliven

En neve soltørkede tomater

Salt

Pepper

Tilbehør:

Foccachia

Pancetta-bacon

Manchego-ost

Aubergine

Salat

Tomat

Rødløk

Oliven

Fetaost

Aioli

Chilisaus

Ha chorizo, rødløk, paprika, hvitløk, chili, oliven og soltørkede tomater i en food processor og la food processoren gjøre det food processorer gjør. Ha blandingen i en bolle sammen med kjøttdeig, salt og pepper, og bland godt sammen med hendene. Form til ønsket antall burgere. Ha litt olje, salt og pepper på begge sidene av burgerne.

Varm foccachia i ovnen. Varm opp stekepanna og stek burgerne godt på den ene siden. Snu dem, ha på manchego, og stek godt på andre siden. Deretter steker du pancettaen til den blir halvsprø (den blir helsprø når den kjølner). Legg burgere og pancetta til side. Kutt opp aubergine i skiver og stek dem litt på hver side så de blir myke og gode.

Kutt opp salat, rødløk og tomat, og ha på foccachiaen sammen med oliven, fetaost og aioli. Legg burgerne oppå, og topp med chilisaus, pancetta og aubergine.

post-4-14440850097729_thumb.jpg

Velbekomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...