Gå til innhold

Krsitoffer

Medlemmer
  • Innholdsteller

    165
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Krsitoffer

  • Rang
    Medlem

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Krsitoffer

    Hva har skjedd med treningsverdenen ?

    Haha, nå vrir du alt jeg skrev til hva du selv vil. Er helt greit å trene med 60 kg i benkpress, men, å gå bort til benken, ta ett sett 60kg i benkpress(viktig med de største bumperplatene (ikke noe oppvarming heller, eller mer enn det ene settet med 60kg), etterfulgt av ett sett knebøy med pussypad, alt for mye vekt på stanga, 20 cm ned med knær som vingler mer enn nyfødte rådyr, etterfulgt av ett sett bicepscurls. Og å fortsette sånn i 45min-1 time, uten mål eller mening. Denne typen karakterer ser jeg også somregel på alle gymmene jeg har vært på (dog mer vanlig på de større kjedene)
  2. Krsitoffer

    Hva har skjedd med treningsverdenen ?

    De med tilbaketrekkende hårlinje, tribal piggtrå tattis, treningshansker, de nyeste nike shox skoene til 2500,- gjerne tights etc. De som aldri har noe plan, som bare hopper mellom maskiner, ett sett med 60kg i benkpress, kvartbøy, bicepscurls osv. ?
  3. Krsitoffer

    Hva har skjedd med treningsverdenen ?

    Har bare trent siden 2011 men er uenig i at den kulturen du hyller så høgt er så døende som du vil ha det til. På samtlige små kjellergym/atletklubber jeg har trent på i lengre perioder har det fantes gamlinger som dytter og drar på tunge vekter, kledd i utvaskede adidas grilldresser, tennis-sokker og slippere, som gir velmente råd og som snakker sammen om gamle dager. Greit nok at EDM-Aesthetics-bro kulturen har eksplodert i løpet av de siste ti årene, så har også 5x5/Starting strength/sheiko/531 + joggebukse, hettegenser og notatblokk-kulturen også dukket opp. Det som i mine øyne er synd med nåtidens trenings-kultur er at den yngre garde så sjeldent trener med noen som er mer erfaren/mye sterkere enn seg selv, som igjen gjør at de stort sett enten trener med latterlig dårlig teknikk eller med alt for lite vekter, ikke spør de om råd heller, de bare skuler litt opp fra notatblokka/mobiltelefonen mellom sett.
  4. Krsitoffer

    Hva har du spist i dag?

    pregym: 1 hjemmelaget gainer med havregryn&myseisolat postgym: 500ml ben & jerrys cookie dough middag: 1stk meal-prep pizza.
  5. Krsitoffer

    Jason Blaha/Blahino/ICF/Juggernaut Fitness, synspunkt?

    Hadde egentlig ingenting imot han før han lagde den "fuck simon" videoen som respons til en instagram kommentar. Klarer ikke ta han seriøst lengre med alt det der ptsd etter lang karriere med black ops for cia/rekruttert av cia som tenåring pga. han var en så dyktig jeger snakket osv, stemmer jo ikke engang med hva han har nevnt tidligere som at han var ekstremt overvektig til han var 20. For ikke å snakke om hvor løssluppet han slenger rundt dødstrusler til gud og hverman. Men, er derimot hele online-personligheten hans en gigantisk meta-trolling-operasjon som han har jobbet med de siste 15+ årene og han egentlig driver og planlegger noe stort som vil få alt til å virke logisk, da heier jeg på han.
  6. Krsitoffer

    Jason Blaha/Blahino/ICF/Juggernaut Fitness, synspunkt?

    Er barnemat i forhold til hva han har postet de siste månenene Og ha i bakhodet at han er 175cm, han har også sagt at han har mer muskelmasse enn serge nubet
  7. Synes netthetsen/IRL hetsen han opplever er i overkant av hva som er akseptabelt men samtidig, Greit nok om han bare hadde vært en selvutnevnt ekspert som ga råd basert på egne erfaringer/ting han har lest seg opp på. Men har startet å slite med å ta han seriøst angående trening/kosthold når han lyger så mye som han gjør om personlige oppnåelser CIA assasin, Mercenary, Black ops, hadde 5% kroppsfett en gang men alle bildene forsvant i en brann og så videre i det uendelige. og det eneste alle forsøkene på benekting/redde ansikt ender opp med er å fyre mer under alle trollene. Har begynt å følge med på fitmisc/kanalen hans hver dag som hotel cæsar i det siste, er blitt ganske grei underholdning med en liten bismak av hets og trakkasering.
  8. Har nå snart fem måneder med bra trening under beltet etter to-tre labre år ( Førstegangstjeneste, jobb, varierende motivasjon osv.) Har dog ikke planer om å stille i 120kg+ klassen i styrkeløft så det å fortsette med moderat bulk med mine 93kg fordelt på 178cm blir definitivt ikke bærekraftig for alltid. Det jeg vegrer meg for er rett og slett tre-fire måneder med ganske tungt kcaloriunderskudd med lite energi og lite/ingen framgang på løftinga. Løsningen jeg flørter med for tiden er 4 uker 1000kcal underskudd daglig etterfulgt av 6 uker lavt overskudd etterfulgt av 4 uker underskudd osv.. så kan jeg teoretisk fortsette framgangen i 5/3/1 samtidig som jeg skreller av litt fett over tid mot at "dietten" varer totalt kanskje opp mot ti måneder istedefor 3-4. Tanker/innspill?
  9. Krsitoffer

    Signaturer i forumet - Forespørsler og forklaring

    - Sertifisert Treningsveileder, AFPT Vet det bare er snakk om tredagerskurs men fikk jo diplom og greier. Vil definitivt påstå at jeg har kommet med iallefall 2-3 gode råd iløpet av mine fire år her Om dette kan kalles økning av kunnskapsnivå her på bloggen over tid er jeg dog mer usikker på.
  10. Krsitoffer

    Overdrevent støl nakke?

    Har for det første aldri hadd noe særlig problemer med nakken, har vært støl i et par dager en håndfull ganger iløpet av de siste årene på grunn av litt slapp teknikk i markløft osv. men det har alltid gått over fort. Nå derimot har jeg slitt noe veldig de siste par ukene, stølheten kom også sakte men sikkert over flere dager og nå bruker jeg minutter på å komme meg ut av senga (uansett hvor nøytral nakkeposisjon jeg har sovd i) Er også værre når jeg vokner enn når jeg går og legger meg som også er ett første. Klarer forøvrig og få tilbake 95% av nakkemobilitet med hjelp av selvmassasje med trigger baller, rumble roller tøyning osv. iløpet av sirka ti-femten minutter, men sitter/ligger jeg i ro i mer enn ett par minutter er helvette løs igjen. Prøvde å trene på tirsdagskvelden og på onsdagen etter som hittil har vært den verste dagen brukte jeg typ 20 min ekstra på og stå opp/ skrape av bil osv. om morgenen kun pga. den j*vla nakken. Er støl i hele trapezius men verst der trapezius går oppover nakken/hals og mellom trapezius og skuldrene.
  11. Krsitoffer

    Rate my workout!

    Hvordan ser støtteøvelser osv. ut? er stort sett 531 med hovedsakelig myoreps som støtteøvelser Målet er vel egentlig 65% bygging og 35% styrke Er forøvrig på solid kcaloverskudd fortiden
  12. Krsitoffer

    Random tanker, innspill og andre rariteter

    http://www.peta.org/living/food/accidentally-vegan/ Fullt mulig å bli kjempetjukk som veganer
  13. Krsitoffer

    Restutisjon

    Trener kun styrke og liker å trene tungt, har funnet ut at fire dager i uken er den eneste muligheten om jeg skal trene nært failure på baseløft hver treningsøkt, mer enn 4 økter så må jeg begynne enten splitte det opp for mye eller begynne legge in "lette" økter, føler ikke det er verdt den lille gevinsten det kanskje kunne gi. Gjør dog endel mobilitetsøvelser, ruller på rumbleroller, tøyer ut og gjør strikkøvelser for skulderhelse på fridagene for å være klar til neste treningsøkt på alle fridagene og tar lett en eller to ekstra fridager når kroppen sier ifra. Tar forøvrig og heller en uke treningsfri etter endt syklus i programmet om kroppen begynner å dette fra hverandre, pleide deloade med lette vekter før men føler igjen at de ekstra fire turene til gym1 ikke er verdt det.
  14. Har du ett eksempel på riktig protokoll?, har selv større lat på venstre side og større ryggstrekker på høyre.
×

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her