Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Eksempel på mitt sørgelige kosthold.

Måltid 1:

- 250 gram laks / 200-250 gram kylling / 300 gram storfekjøtt

- 100-150 gram brokkoli, 100 gram gulrot

-1 ss acivate lakseolje

Måltid 2:

- 200 gram kylling / laks / karbodeig / svin

- 100 gram ferdig potetmos eller couscous

- 100 gram cottage cheese

Måltid 3:

- 200-250 gram kylling / 300-400 gram storfekjøtt (treningsdager)

- 200-300 gram potet/søtpotet på treningsdager eller

- event: 2 dl havregrynsgrøt med 2 scup prottispulver oppi

tar en prottis shake enten til måltid 2 eller til måltid 3. Har siden august 2011 spist brødmat ca 10 ganger. Svakhet for banen og eple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan gikk det med dere i påska? jeg slet litt når jeg sto opp kl 10 og det var nystekt brød og alt mulig pålegg på bordet. I tilleg ble det pinnebrød og øl til langt på natt flere dager! :) Men er i gang igjen nå, har ikke spist siden marsipankaka med bestemor for 17 timer siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg ei halv uke fri fra PF for å spise det jeg ville selv. Bommet med litt mer en en time med frokosten, siste måltid kl 02.00 og frokost kl 10 00 blir litt mer :) men påske og hyttetur er til for å spise konstant :p

Høres bra ut :) Har gjort noe det samme selv. Er viktig å få lada opp igjen litt! Har spist veldig i grenseland i noen uker nå, så da er det fint å få lada opp litt :D Morgenvekta har 2kg mer nå enn før påske! Klar for å gi jernet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk veldig fint med meg i påska.. spiste hva jeg ville og når jeg ville ;) Håper ikke noen her sto over digg familiefrokost og deilig middag fordi det kom en time utenfor spisevinduet.. da har man misforstått!

Qft. Anbefaler alle å lese denne posten til det synker inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startet for under en måned siden på PF, faktisk rett etter jeg hadde mensen. Nå skal jeg egentlig få det rundt disse dager, så jeg kan komme tilbake til deg på det. Har du hatt problemer med det selv?

Jepp. Har bare hatt mensen 1 gang de siste to (kanskje tre, skal ha den i disse dager) syklusene. Har egentlig ikke gjort noe annet enn 1,5 mnd på periodisk faste så jeg er tilbøyelig til å tro at min totalt klokkeklare syklus er forstyrret av dette. Tenkte å høre om andre hadde likedan erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Har bare hatt mensen 1 gang de siste to (kanskje tre, skal ha den i disse dager) syklusene. Har egentlig ikke gjort noe annet enn 1,5 mnd på periodisk faste så jeg er tilbøyelig til å tro at min totalt klokkeklare syklus er forstyrret av dette. Tenkte å høre om andre hadde likedan erfaring.

Hmm, merkelig. Jeg får se hva som skjer :) Satser på at alt går greit, men det er kanskje uvant for kroppen med nytt spisemønster. Alikevel, rart at 4 timer om morgningen skal gjøre så stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Har bare hatt mensen 1 gang de siste to (kanskje tre, skal ha den i disse dager) syklusene. Har egentlig ikke gjort noe annet enn 1,5 mnd på periodisk faste så jeg er tilbøyelig til å tro at min totalt klokkeklare syklus er forstyrret av dette. Tenkte å høre om andre hadde likedan erfaring.

Interesant tema! Jeg har ikke tenkte det den veien, og tviler egentlig (høres veldig usannsynlig ut) men nå du sa det måtte jeg joo tenke litt. Og det var faktisk på den tiden at syklusen min og begynte å tulle litt! Nå skal det sies at det er andre elementer i bildet, som jeg allerede har gitt skylda, men vi får se rundt neste tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interesant tema! Jeg har ikke tenkte det den veien, og tviler egentlig (høres veldig usannsynlig ut) men nå du sa det måtte jeg joo tenke litt. Og det var faktisk på den tiden at syklusen min og begynte å tulle litt! Nå skal det sies at det er andre elementer i bildet, som jeg allerede har gitt skylda, men vi får se rundt neste tid!

Jeg har også ett par andre elementer jeg kunne lagt skylda på. Problemet er at jeg har retta på de og jeg sitter nå her fremdeles uten mens, mens jeg fremdeles har spist litt PFish med å slutte å spise rundt 21-22 og ikke spise før 8-9 igjen. Jeg lurer på hvem det var i denne tråden som sa det at dersom man opplevde kluss med syklusen så burde man slutte med PF. Lurer på om det var Pinglo!? Skulle gjerne visst bakgrunnen for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

beklager kjempemye, men orket ikke lete igjennom 29 sider etter mitt svar :) hvis jeg har 3 måltider etter trening på pf, skal det mest "fettete" måltidet være rett etter trening? eller hvordan blir oppdelingen da? Alle måltider er etter trening :D

I følge Lean-gains protokollen skal du holde fett-inntaket relativt lavt på styrketreningsdager(typ. 20-40g) og heller øke det på kardio/hviledager, så om du spiser 10g fett fordelt over 3 måltider eller 20g i et og 5g i de 2 andre whatever, tror jeg nesten er et fett(hoho, ordspill er så gøy) når anbefalt inntak er såpass lavt i utgangspunktet. Karbs derimot, er det veldig greit å få i seg og ha fokus på etter trening :) (Og selvfølgelig protein, men det tar jeg som en selvfølge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...