Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Bare et nysgjerrig spørsmål, til alle dere som sverger til PF. Kjører dere dette uansett? La oss si dere skal på ferie til Egypt, eller langweekend i Roma - dropper dere frokost+lunsj (f. eks) på hotellet da og går ut og spiser masse mat i spisevinduet deres og flyr rundt og spiser BCAA? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare et nysgjerrig spørsmål, til alle dere som sverger til PF. Kjører dere dette uansett? La oss si dere skal på ferie til Egypt, eller langweekend i Roma - dropper dere frokost+lunsj (f. eks) på hotellet da og går ut og spiser masse mat i spisevinduet deres og flyr rundt og spiser BCAA? :rolleyes:

Man spiser etter PF for å spise når det passer seg ;) Når du er på ferie i Egypt passer det seg å spise hvert sekund av hver time, og da gjør du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må dere virkelig kjøre PF hvis det medfører så mange problemer?

Spis når dere vil, det er ikke viktig.

De fleste vil følge PF fordi de vil være rippa hele tida... :D

Ontopic: Noen som har opplevd å helt miste sultfølelsen? Jeg må en gang i måneden spise gjennom to hele dager for å få tilbake en noenlunde sultfølelse. Er litt skummelt å gå i flere dager uten å føle at man trenger å spise :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil følge PF fordi de vil være rippa hele tida... :D

Ontopic: Noen som har opplevd å helt miste sultfølelsen? Jeg må en gang i måneden spise gjennom to hele dager for å få tilbake en noenlunde sultfølelse. Er litt skummelt å gå i flere dager uten å føle at man trenger å spise :eek:

Jeg har spist etter PF over 1 år nå, og jeg er ikke særlig rippa :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil følge PF fordi de vil være rippa hele tida... :D

Ontopic: Noen som har opplevd å helt miste sultfølelsen? Jeg må en gang i måneden spise gjennom to hele dager for å få tilbake en noenlunde sultfølelse. Er litt skummelt å gå i flere dager uten å føle at man trenger å spise :eek:

For kroppens del, så er 48 timer uten mat en god ting (Skal man tro brad Pilon) Så det ville jeg ikke vært redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil følge PF fordi de vil være rippa hele tida... :D

Ontopic: Noen som har opplevd å helt miste sultfølelsen? Jeg må en gang i måneden spise gjennom to hele dager for å få tilbake en noenlunde sultfølelse. Er litt skummelt å gå i flere dager uten å føle at man trenger å spise :eek:

Tror Kjetil Åmdal opplevde dette når han begynte på dietten sin etter å ha spist etter PF i evigheter. Mener han nevnte for meg at det var merkelig å plutselig bli sulten igjen.

Jeg for min del er sulten hver dag rett før lunsj ca, men ikke ellers på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Kjetil Åmdal opplevde dette når han begynte på dietten sin etter å ha spist etter PF i evigheter. Mener han nevnte for meg at det var merkelig å plutselig bli sulten igjen.

Jeg for min del er sulten hver dag rett før lunsj ca, men ikke ellers på dagen.

Akkurat den opplevde jeg ja. Når jeg spiste "vanlig" så kom sultfølelsen tilbake... :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste vil følge PF fordi de vil være rippa hele tida... :D

Ontopic: Noen som har opplevd å helt miste sultfølelsen? Jeg må en gang i måneden spise gjennom to hele dager for å få tilbake en noenlunde sultfølelse. Er litt skummelt å gå i flere dager uten å føle at man trenger å spise :eek:

Jepp! Har mistet sultfølelsen helt etter jeg begynte med PF. Egentlig helt greit! Den eneste ulempen er at jeg fort kan glemme å spise:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er anbefalt et spisevindu på 8 timer for menn og 10 timer for kvinner. Hvorfor anbefales det et lengre spisevindu for kvinner enn menn? :confused:

Det er utelukkende grunnet i empiri vedrørende etterlevelse til kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en hel bok om dette temaet?? Den handler vel mest om hva som skjer i kroppen eller? :confused: Jeg har spist etter PF i nesten en måned nå, første måltid 12.00 siste 20.00, synes det er ganske simpelt å følge og jeg kan bare komme med godord i forhold til å dråppe frokost:) Eller har jeg misforstått og trodd at dette er enklere enn det skal være? :huh:

Har ikke lest så grundig om dette ettersom jeg fort oppfatta at det er en måte å spise på og ikke en vidunderkur, men i gjengjeld spiser jeg nok mindre nå en på vanlig kosthold! Blir så fryktelig sultet ett par timer etter frokost, nesten så jeg tror jeg kommer til å dø hvis jeg ikke får dytta noe i trynet.. Nå er jeg kun sulten akkurat når jeg står opp, men det gir seg etter 5 min:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den er gull.

Men jeg tenkte jeg skulle stille et spørsmål, med nesten like mye tabu som burkabruk i skolen.

Jeg satt og lekte meg litt på diett.no, og det viser seg at jeg får i meg ca 2000kcals om dagen (Kalkulatoren til FB, sier jeg burde få i meg 3000. Så hvordan i helvete får dere i dere nok kcals? (Sikter på 150-180g med proteiner om dagen, uten om det har jeg aldri tenkt på hva annet jeg spiser)

Edit; Jeg er 185 høy, på rundt 78kg, trener 4-6 ganger i uka, og har for all del ingen spiseforstyrrelser eller lignende, jeg blir bare veldig fort mett. Så jeg lurer virkelig på hvordan jeg skal klare å presse inn de 1000-1300kcals, så jeg kan slenge på litt mer muskler.

Når jeg først er inne på dette, hva vil den optimale fordelingen på fett,karbs,proteiner være? Jeg har lyst til å ligge på ett lite overskudd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...