Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Men jeg har iallefall merket at jeg blir mer sulten om jeg hele tiden tenker at jeg er på diett, enn når jeg tenker på å spise mye mat for å "bygge"

signerer den therese! Selvsagt er det veldig psykisk greie, men jeg mister all matlyst når jeg tenker "spis mer" hele tiden. Tenker jeg omvent derimot! haha, da kan jeg spise heile kjøkkenskuffa:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Men jeg har iallefall merket at jeg blir mer sulten om jeg hele tiden tenker at jeg er på diett, enn når jeg tenker på å spise mye mat for å "bygge"

Poenget med periodisk faste er jo at det ikke skal føles som noen diett, derfor 3 store måltider i stedet for 5 små. Min erfaring er at så lenge du sørger for å spise jevnt i kaloriunderskudd og variere inntaket litt opp/ned i forhold til treningsdager/fridager vil sultfølelsen styre matinntaket ditt. En god tommelfingerregel er: spis deg mett på protein, fyll deretter på med karbs (gjerne da i form av grønnsaker/frukt) til du blir mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med periodisk faste er jo at det ikke skal føles som noen diett, derfor 3 store måltider i stedet for 5 små. Min erfaring er at så lenge du sørger for å spise jevnt i kaloriunderskudd og variere inntaket litt opp/ned i forhold til treningsdager/fridager vil sultfølelsen styre matinntaket ditt. En god tommelfingerregel er: spis deg mett på protein, fyll deretter på med karbs (gjerne da i form av grønnsaker/frukt) til du blir mett.

Slik har jeg ikke følt det heller etter at jeg ble oppmerksom på at jeg faktisk spiste etter PFprinsippene uten å tenke over det. Det jeg nevnte ovenfor var bare et eksempel på hvordan jeg har følt det tidligere da matrutinene mine var "normale" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik har jeg ikke følt det heller etter at jeg ble oppmerksom på at jeg faktisk spiste etter PFprinsippene uten å tenke over det. Det jeg nevnte ovenfor var bare et eksempel på hvordan jeg har følt det tidligere da matrutinene mine var "normale" :)

Ok, misforstod deg tydeligvis litt der.. :p Men da høres det jo ut som du har skjønt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål angående alkohol og PF. Jeg er på min tredje dag idag, og det går veldig bra, så det at jeg skal drikke alkohol i morgen passer igrunn ganske dårlig Men finnes det noen måte å gjøre det på slik det ikke ødelegger for masse for meg? Har tenkt å drikke vikingfjord 40 % blandet med fun light saft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener klokken 7 om morgenen, tar da 30gr whey tech før trening og 30gr whey tech med 40gr carbo fuel etter.

Spiser første måltid klokken 13 og siste klokken 21. Ødelegger jeg fasten med carbo i shaken etter trening?

Har jo lissom lært at man bør ha litt carb til protein shaken etter trening for restitusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det slår meg etter å ha testet dette litt at det var slik jeg spiste før når jeg var syltynn uten å kjempe for det. Når jeg da startet på p-piller og skulle slanke bort 3-4 kilo som fjortiss og leste at frokost var det viktigste måltidet og 5-6 måltider var det ultimate. Det var da fokuset på mat kom og det var da jeg virkelig la på meg! Føler meg lurt.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål angående alkohol og PF. Jeg er på min tredje dag idag, og det går veldig bra, så det at jeg skal drikke alkohol i morgen passer igrunn ganske dårlig Men finnes det noen måte å gjøre det på slik det ikke ødelegger for masse for meg? Har tenkt å drikke vikingfjord 40 % blandet med fun light saft.

tren hardt, f.eks en tung styrkeøkt eller intervall tidlig på dagen. Hold deg til max 1.5 g/kg kroppsvekt karb og max 0.3 g/kg kroppsvekt fett, samtidig som du øker proteininntaket ditt. Drikk i moderate mengder og velg drinker med lite sukker/kalorier oppi, f.eks vodka, whiskey, cognac, tequila og tørr vin inneholder nesten ikke karb:) Og husk å ligg unna nattmaten (den som i 99 % av tilfellene ødelegger dietten, ikke alkoholen i seg selv) les denne artikkelen for mer info!

http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener klokken 7 om morgenen, tar da 30gr whey tech før trening og 30gr whey tech med 40gr carbo fuel etter.

Spiser første måltid klokken 13 og siste klokken 21. Ødelegger jeg fasten med carbo i shaken etter trening?

Har jo lissom lært at man bør ha litt carb til protein shaken etter trening for restitusjon.

Ja. Skal du trene tidlig på morgenen og ikke vil bryte fasten, kjøp deg BCAA. Først 5-10 g før trening, 5-10 g etter trening deretter 5-10 g annenhver time fram til du inntar første måltid, som også vil være dagens største. Slik holder du proteinsyntesen oppe og vil unngå unødvendig nedbrytning av musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å spise etter IF uten å ha et faste vindu? Altså holde lik makroprofil men dele de opp i mindre måltider, eller iallefall redusere lengden av fastevinduet? Personlig har jeg ikke noen problem å droppe frokosten, men blir fort uvell, å sulten ved 11-12 tiden, dessuten opplever jeg at jeg får en dårligere ånde når jeg ikke konsumerer mat over lang tid. Prinsippet er vel å holde høyprot, lavt fett å kun konsumere karbohydrater rundt tung fysisk aktivitet, vil en redusering av fastevinduet ha stor påvirkning av reduksjon av fett% ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...