Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tren hardt, f.eks en tung styrkeøkt eller intervall tidlig på dagen. Hold deg til max 1.5 g/kg kroppsvekt karb og max 0.3 g/kg kroppsvekt fett, samtidig som du øker proteininntaket ditt. Drikk i moderate mengder og velg drinker med lite sukker/kalorier oppi, f.eks vodka, whiskey, cognac, tequila og tørr vin inneholder nesten ikke karb:) Og husk å ligg unna nattmaten (den som i 99 % av tilfellene ødelegger dietten, ikke alkoholen i seg selv) les denne artikkelen for mer info!

http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Jeg kan umulig tenke meg at det er fordelaktig å trene tung styrke eller intervaller samme dag som man skal på fylla. Hold det adskilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips til dere som skal prøve: IKKE drikk pepsi max. Død og pine. Trigger sult av en annen verden.

Har drukket Pepsi Max i maaaange år, hver eneste dag - og med perioder helt uten, og jeg har til gode å kjenne på noe som helst sultfølelse når jeg drikker det. Så det er nok - som ca. omtrent tusen andre ting - individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har veldig lyst til å teste ut periodisk faste de kommende ukene eller eventuelt etter jul, men jeg har noen spørsmål jeg håper jeg kan få svar på før jeg setter i gang:

- Jeg går på folkehøgskole og der er det faste måltider. Jeg er et utrolig frokostmenneske, ikke så kveldsmatmenneske. Hvordan blir det med PF hvis jeg spiser første måltid 8.00-08.30, andre måltid 11.30-12.00 og siste måltid 15.00-15.30? Det gir et spisevindu på 7 timer.

- Jeg driver aktivt med morgentrening, jogger 5 ganger i uka før frokost og svømmer 2. Hvordan vil det påvirke treningen at jeg ikke har spist siden 15.30 dagen før?

Har sett at de aller fleste spiser sent på dagen, men det er lettere for meg å spise mellom 8 og 15, siden det da er mer og bedre mat som blir satt frem (egg til frokost f.eks).

What to do, what to dooo?? :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du har tenkt nå. Om du er seriøs med treninga skaffer du deg BCAA som du tar en halvtime før du trener.

Altså, gjør som det passer deg.

Takk takk :)

Har et spørsmål til, hvordan er det med PSMF og Lavkarbo? jeg spiser mye fett og proteiner så skal det være noe problem? har ikke lyst til å spise mer karbo enn nødvendig bare fordi jeg skal gå på PSMF i 1-2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan umulig tenke meg at det er fordelaktig å trene tung styrke eller intervaller samme dag som man skal på fylla. Hold det adskilt :)

Fordelaktig eller ikke fordelaktig; spørsmålet her var hvordan man kan ta en kveld på byen uten å ødelegge for mye av dietten. Målet med treningsøkta er jo ikke å øke i styrke eller kondisjon, men å brenne mest mulig kalorier for å skape et kaloriunderskudd, som vil veie opp for alkoholinntaket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelaktig eller ikke fordelaktig; spørsmålet her var hvordan man kan ta en kveld på byen uten å ødelegge for mye av dietten. Målet med treningsøkta er jo ikke å øke i styrke eller kondisjon, men å brenne mest mulig kalorier for å skape et kaloriunderskudd, som vil veie opp for alkoholinntaket. :)

Om man holder fett- og karbohydratinntaket så lavt som i Berkhans oppskrift, så er det jo ikke noe poeng med ytterligere kaloriunderskudd - spesielt ikke gjennom å trene tung styrke.

Q: "Is it better to paint the town red on a rest day or a work out day?"

A: Rest day ideally.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man holder fett- og karbohydratinntaket så lavt som i Berkhans oppskrift, så er det jo ikke noe poeng med ytterligere kaloriunderskudd - spesielt ikke gjennom å trene tung styrke.

Akkurat, derfor jeg skrev det var en metode, ikke en fasit på hvordan man kan gjøre det! Å holde kaloriinntaket lavt tidligere på dagen er jo såklart det viktigste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...