Gå til innhold

Tunfisk, baby!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Plenty folk med seriøse issues her.

Beste bokstunfiskretten eg har spist er kald og laget på ~20 sekunder.

Ingredienser:

2 bokser tunfisk

1/2 beger laktosefri yogurt

1/2 glass tacosaus av eget ønske

1 knivsodd malt spisskumin

Pryl boksene med tunfisk opp i ei skål, hell på yogurt og tacosaus, rør som pokker, spisskumin strøs forsiktig oppå.

På dag 2 pryles boksene med tunfisk direkte oppi yogurten, ellers samme prosedyre.

Tynnjfolk eller wannabetynnjfolk kan nedskalere etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plenty folk med seriøse issues her.

Beste bokstunfiskretten eg har spist er kald og laget på ~20 sekunder.

Ingredienser:

2 bokser tunfisk

1/2 beger laktosefri yogurt

1/2 glass tacosaus av eget ønske

1 knivsodd malt spisskumin

Pryl boksene med tunfisk opp i ei skål, hell på yogurt og tacosaus, rør som pokker, spisskumin strøs forsiktig oppå.

På dag 2 pryles boksene med tunfisk direkte oppi yogurten, ellers samme prosedyre.

Tynnjfolk eller wannabetynnjfolk kan nedskalere etter behov.

Og du sier VI har issues? Yoghurt? :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg hadde vert BAWS og skrevet yogurt uten H.

Synes det er fasinerende at folk er mindre skeptisk til SJOKOLADEMELK OG TUNFISK enn til Yogurt, Tacosaus og Tunfisk.

I haz control! Thats y!

Yoghurt er mer hellig en Sjokolademelk, derfor nevnes den ikke her uten videre, du har vannæret yoghurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelt og greit:

-2 bokser tunfisk

-Hell over olivenolje og krydre med gurkemeie, hvitløk, salt, pepper, dill eller andre krydre du liker.

-Bland

-Kutt opp litt cherrytomater

-En god dæsj med sæterrømme oppå.

Ferdig på ca den tiden det tar å åpne to bokser tunfisk, krydre den, kutte opp litt tomater og tilsette rømme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager nesten alltid tunfiskrøre når jeg spiser tunfisk:

1 boks tunfisk i vann

2 ss Skyr naturell

1 ts karripasta (madras)

2 ts tomatpuré

saften av en halv lime

karri, cayennepepper, hakket koriander eller mynte og gjerne litt kanel etter smak

Røres sammen og klæsjes over en salat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en god oppskrift på tunfiskgryte som funker til middag? Tenker da ved siden av litt pasta.. Jeg husker jeg laget dette mye selv for en del år siden men jeg kommer ikke på hvordan jeg gjorde det, men mener å huske det da bare var tunfisk + litt matfløte/creme fracie/et eller annet og krydder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde tunfisk og most banan en gang!! Det smakte ikke godt så jeg tok litt syltetøy på! Fikk trykket det ned, men var kvalm i lang tid etterpå!! Det føltes bare veldig feil i magen min gitt. Slimete tunfisk, namnam :sick:

post-1219-14440823543084_thumb.jpg

Men noe som er *tommelopp* :

- Tunfiskomelett (bland tunfisken i omelettrøra). Syntes litt brokkoli er godt i også.

- Tunfisksalat lagd av lett majones, kesam, litt løk. Godt som pålegg med tomat eller agurk på

- Salat med tunfiskpesto! (salat, bønner, fetaost, tunfisk, pesto.osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...