Gå til innhold

Tunfisk, baby!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fy fader hva gjør man ikke for helsa....?

Måtte selvfølgelig teste ut tunfisk og sjokomelk og dette er dommen to minutter etterpå: Helt kurant!

Altså, det er ikke direkte digg og det er som om du blander tunfisk med sjokomelk, det gir smak av begge deler, det blir ikke en fantastisk symbiose av søtt salt og syrlig. Men det var overraskende lettdrikkelig og ga lite ettersmak, den ble kvalt av melka.

Fremgangsmåte episode 1: Tunfisk i vann oppi et stort glass. Helte på melk, ca 0,5 liter, blandet med Oboy. Rørte litt rundt for å mose de verste bitene og ut på badet for å drikke (ref advarselen). Ikke noe vits i å filme dette her, det går smertefritt om du ikke titter for mye oppi glasset, for utseende er ikke akkurat appetittelig. Karakter sterk firrer.

Episode 2 - kjør det i blender eller mos det mer først.

Avateren min viser hvordan jeg fikk tak i tunfisken....Søster på fem blir lite fornøyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Fy fader hva gjør man ikke for helsa....?

Måtte selvfølgelig teste ut tunfisk og sjokomelk og dette er dommen to minutter etterpå: Helt kurant!

Altså, det er ikke direkte digg og det er som om du blander tunfisk med sjokomelk, det gir smak av begge deler, det blir ikke en fantastisk symbiose av søtt salt og syrlig. Men det var overraskende lettdrikkelig og ga lite ettersmak, den ble kvalt av melka.

Fremgangsmåte episode 1: Tunfisk i vann oppi et stort glass. Helte på melk, ca 0,5 liter, blandet med Oboy. Rørte litt rundt for å mose de verste bitene og ut på badet for å drikke (ref advarselen). Ikke noe vits i å filme dette her, det går smertefritt om du ikke titter for mye oppi glasset, for utseende er ikke akkurat appetittelig. Karakter sterk firrer.

Episode 2 - kjør det i blender eller mos det mer først.

Avateren min viser hvordan jeg fikk tak i tunfisken....Søster på fem blir lite fornøyd...

Jeg ler meg ihjel anngående din søster!

Liker framgansmåten din. Orginalt testet jeg med Litago Sjokolademelk blandet samme nmed tunfsk i Olje...

Lurer noen ganger på hvorfor jeg har sluttet å spise tunfisk!

Men mange av de andre forslagene her (spesielt det med krydderblandinger) er genialt spør du meg. Og skal testes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk utenfor oppland (deler av hedemark) har såååååå mye å lære om lefse og lompe!!:p:D

Hæ? Jeg er fra Oppland, og bruker definitivt lefsa til alt mulig annet enn smør, sukker og kanel. Det er jo tjukklefsa som skal ha slikt på seg, selv om det smaker godt på gjøviklefsa også. Ribbe, medisterkaker, ost ... you name it og vi spiser det i lefse. Vet ikke hvilke Opplendinger du har vært borti. Hedmarkinger er kanskje sære når det gjelder lefser, de bor jo på feil side ta Mjøsa. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har en god oppskrift på tunfiskgryte som funker til middag? Tenker da ved siden av litt pasta.. Jeg husker jeg laget dette mye selv for en del år siden men jeg kommer ikke på hvordan jeg gjorde det, men mener å huske det da bare var tunfisk + litt matfløte/creme fracie/et eller annet og krydder..

Jeg satt nettopp og tenkte på tunfiskgryte som middagsrett selv :) Jeg smakte en for mange år siden som var KJEMPEGOD, men husker desverre ikke eksakt oppskrift. Det jeg husker av ingredienser i tillegg til tunfisken er: løk (mye!), paprika, bønner i tomatsaus og cayennepepper (tror det var sistnevnte som gjorde susen på denne retten! :)). Tror jeg skal eksperimentere litt med dette som basis:thumbsup:

Tror ikke det var fløte/creme fraische i akkurat denne, men tror sannelig det ville løftet gryteretten til nye høyder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satt nettopp og tenkte på tunfiskgryte som middagsrett selv :) Jeg smakte en for mange år siden som var KJEMPEGOD, men husker desverre ikke eksakt oppskrift. Det jeg husker av ingredienser i tillegg til tunfisken er: løk (mye!), paprika, bønner i tomatsaus og cayennepepper (tror det var sistnevnte som gjorde susen på denne retten! :)). Tror jeg skal eksperimentere litt med dette som basis:thumbsup:

Tror ikke det var fløte/creme fraische i akkurat denne, men tror sannelig det ville løftet gryteretten til nye høyder ;)

Du får legge ut oppskrift dersom du kommer over en ny god oppskift :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lagde tunfiskpizza i går. Knallgodt! Det kommer jeg til å lage maaaaange ganger, ny favoritt!

...men det må sies at jeg fikk hele pizzaen for meg selv. Jeg liker tunfisk sånn halvveis, men kjenner ikke smaken av det i pizzaen. De to andre liker ikke tunfisk, og klarte ikke å få ned pizzaen. Kan ikke forstå meg på dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å spise tunfisk i vann med en tomat skjært i terninger, et eller to knekkebrød som er blitt knekt opp til mindre biter, olivenolje, salt og pepper! Så enkelt, så godt :D Du kan også tilsette agurk og gjerne litt sitron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...