Gå til innhold

Hvilken øvelse (som du faktisk gjør) hater du mest, og hvorfor?


larskr

Anbefalte innlegg

Do explain! Aldri fått pump i rumpa før, nå ble jeg nysjerrig på hvordan man kan få dette til! :D

Hohoho, vil du ikke heller være lykkelig uvitende:D?

10 reps minimum, tung vekt, men bare i den ene hånda! Den andre bruker du til å støtte deg(litt) med, for de skal gå i ett med hverandre uten stopp/pause, med litt tempo og uten hvil i bunn og topp, dypt bunn(minimum parallel) med et godt skvis av rumpa fra bunn til topp. Veldig viktig og stramme rumpa hele veien!

+ glutextension og alt av ettbeinsøvelser som bruker rumpa med 10+ rep gir meg rumpepump.

DERFOR er det hater jeg denne øvelsen mest... Til og med den "vanlige varianten", sikkert fordi jeg alltid kjører mer enn 6 reps på den og det er en tung øvelse.

Edit: nå leste jeg hele spørsmålsteksten.

Jeg har den med fordi:

Det er en ettbeinsøvelse og det trenger jeg visstnok som har et kranglete bekken fordi jeg har(eller hadde, merker ikke noe til det lengre) en kneskade.

Det utfordrer balansen, men er så lett og ha god teknikk i at jeg kan kjøre høyreps relativt tungt.

Den er "skånsom" for bekkenet, fordi du bare trener ett ben om gangen og derfor trenger mindre vekt for at det skal bli tungt.

Den tar ekstremt godt på rumpa kjenner jeg, og fremside lår.

Den strekker hofteleddsbøyerne, så den er super å ha før Hip Thrust, Glutebridge og andre rumpeøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Sidehevninger (prøv 8-10kgs hantler og ta 20 reps kontrollert og sakte..)
  • Rack-chins med 20kg's skive på, hater den (fisj)
  • Frontbøy (pga jeg er ikke mjuk nok i henda så jeg stabiliserer stanga med armene innover på brystet, slik at skuldrene får gjennomgå av stanga når det begynner å bli tungt)
  • Hack-squats!!! (føles helt unaturlig ut, men gjør jobben sin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Benkpress, hovedsaklig med manualer.... Klarer ikke å øke pga svake håndledd, så har ligget på det samme i evigheter. Mangler et manualsett der jeg trener, så jeg må opp to kilo pr arm, og det er litt mye. Har klart det med assistanse, men det har bare skjedd to ganger, siden jeg nesten alltid trener alene...

(Hmm, kanskje bare droppe øvelsen og gå over til kun stang....men det blir i smith :sour: fordi jeg er feiging når jeg trener benk alene.... Så uansett: en møkkaøvelse meg laaangsom fremgang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke markløft fordi det er så tungt og jeg er alltid nervøs for å ødelegge ryggen min.

Benkpress liker jeg heller ikke pga at jeg ble liggende med stanga over meg alene på gymmen for 2 uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulgarsk utfall-,-

- tar lang tid med en og en fot

- er mye tyngre enn jeg vil det skal være

- får alltid strekk/krampe ish greier under den foten som jeg legger på benken og må derfor avbryte og strekke ut tær og tøye under foten, dette skjer sikkert 5-6 ganger før jeg faktisk kan begynne på øvelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke markløft fordi det er så tungt og jeg er alltid nervøs for å ødelegge ryggen min.

Benkpress liker jeg heller ikke pga at jeg ble liggende med stanga over meg alene på gymmen for 2 uker siden.

Jeg har også sitti fast under stanga :D måtte skyve hele stanga nedover kroppen min og så skifte grep og bære den tilbake(to proud and stupid to ask for help) ..det gikk greit helt til stanga ble skjøvet over "musa" det var vondt(!! ..i flere dager), men tror jeg gjorde det fort nok til at ikke så mange så det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også sitti fast under stanga :D måtte skyve hele stanga nedover kroppen min og så skifte grep og bære den tilbake(to proud and stupid to ask for help) ..det gikk greit helt til stanga ble skjøvet over "musa" det var vondt(!! ..i flere dager), men tror jeg gjorde det fort nok til at ikke så mange så det ;)

måtte rulle stanga over kroppen jeg også, trener kl 6 om morran så var helt alene. men hadde nok ikke spurt om hjelp uansett for det hadde vært så flaut :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

måtte rulle stanga over kroppen jeg også, trener kl 6 om morran så var helt alene. men hadde nok ikke spurt om hjelp uansett for det hadde vært så flaut :p

I know, jeg spør aldri om hjelp, er for flaut og jeg er for sjenert, så da ruller jeg heller stanga over kroppen og har vondt i musa i noen dager, en myyye bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...