Gå til innhold

SteffenAJensen

Medlemmer
  • Innholdsteller

    67
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SteffenAJensen

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 16. mai 1988
  1. Jeg tenkte bare på å muligens å rette opp før det skulle oppstå en eventuell skade/smerte pga denne måten løfting. Men som Therese sier og som du sier, bare fortsett siden det oppstår 0 smerter og ubehag per dags dato
  2. Blitt en vane å racke vektene tilbake slik ja. Kanskje prøve å fokusere bare på å slippe begge samtidig rett bak, bare for å se om det har noe å si i lengden fremover. Jeg overanalyserer kanskje, men jeg vil bare finne ut om det kan ligge noe bak det at jeg løfter skjeivt Men ja, skal se fremover hvordan progresjon blir og om det oppstår noe smerter. Takker for tilbakemelding!
  3. Jeg tror ikke den er lengre, ser ikke sånn ut, men kan selvfølgelig være snakk om noen mm som jeg ikke legger merke til. Når jeg ser videoen igjen så legger jeg merke til at jeg re-racker vektene alltid med venstrearm først, for så å sette på plass med høyre etterpå. Kan dette ha noe å si? Om jeg har gjort dette over lang lang tid? Stivhet i venstreside vs høyreside elns, pga måten jeg re-racker på? Jeg spør kanskje dumt men var bare noe jeg la merke til i videoen når jeg så den flere ganger
  4. Ingen smerter, eneste jeg legger merke til er at høyre håndledd kan få litt juling av og til pga den blir vridd litt mer bakover når det kommer opp i tunge vekter. Kliper alt jeg har men fortsatt så vipper den litt bakover, kun på høyre, ikke på venstre.
  5. Lagde en benkpresstråd her tidligere angående smerter i albuen i benkpress, men fant ut det kom i fra tunge lowbar knebøy, som jeg da har fikset opp i. Uansett, Jeg har alltid benket slik som dette, men når jeg har filmet teknikk og ser på videoene nå i etterkant så løfter jeg skjeivt. Ene albuen er mer inn enn den andre, jeg har litt "gaywrist" på den ene hånda forhold til den andre, og jeg løfter på en måte skjeivt. Videoen viser løft på mellom 80-105kg osv. På vei ned går stanga nedover og fremover på venstresiden, mens den går ned og bakover på høyresiden. Bare legg merke t
  6. Du har kanskje noe lignende som dette? Spol til 3:16 for å se knebøy "Har tatt noen dype knebøy i det siste med 60 kg som maks, etter maks kjenner jeg en sånn ømhet i nedre del av ryggen. Så det er vel noe jeg gjør feil? Eller bruker jeg nedre del av ryggen mer på en dyp knebøy?" Garantert at du svaier ryggen din så mye at vekta havner på korsryggen din, ha en nøytral rygg hele veien, så langt som mulig. Pust inn, stram magen, stram rumpa, spesielt før du går ned, hold spennet hele veien, pust ut igjen når du er så si nesten ferdig med løftet oppover, og gjenta på nytt. Om du starte
  7. Hei, Lurer på hvordan jeg klarer å finne ut av hva som er BEST teknikk for MIN egen kropp på egenhånd. Er det fullt mulig? Nå er det slik at jeg lurer på hvor mye jeg skal ha albuene inn, hvor mye jeg skal ha albuene ut, hvor bredt, hvor bred/smalt grep er lov i benkpress, og hvordan det hele burde utføres. Jeg har forstått at skuldrene skal trykkes bak, ned og holdes i spenn der under hele øvelsen, samtidig som å stramme glutes, quads, hamstrings, abs og lats. Så dette er jeg inneforstått med. Så, her er en video av en benkpress med stopp (stopper litt over brystet for å unngå
  8. Hofta for lavt? Syns hofta er i ganske bra høyde jeg
  9. Han får bekkentilt (vepserumpe) på 10:10 ja pga han skyter rumpa bakover og lener seg fryktelig mye fremover før han så si har startet løftet. Dette gjør jo at hamstring og alt blir ekstra stramt som da bidrar til å dra rumpa under på det strammeste punktet. Vet ikke hvordan man kan si dette på fagspråk, men uansett, ser jo hvorfor han har vepserumpe på videoen. Hadde han satt seg rett ned derimot, hadde han unngått vepserumpa, i hvert fall mye av den. Skyt meg om jeg tar feil!
  10. Hadde ikke bilde av løftetryne fra nyeste maksløft i markløft, så får slenge inn en fra fjorårets rekord. Liker å stramme leppa, haha.
  11. Signerer dette. Det er ikke dumt å bruke vekta, men for guds skyld bruk den riktig! Jeg spiste lite og trente MYE før det gikk opp for meg at jeg trengte mye mer mat for å få tilbake fra all treningen. 1,5 år senere med mat som for eksempel: litago, lasagne, hjemmelagde burgere, hjemmelagde pizzaer, mye kjøttdeig, mye laks, mye ris, mye alt, mye kalorier rett og slett.. så hadde jeg plutselig lagt på meg 14 kg og jeg legger ved bilde her for å vise hvordan de 14 kg ser ut på bilde. Bytt ut riskakene dine med noe mer kaloririkt, bare spis!!!!!!! Venstre 63 kg, høyre 77 kg
  12. Alle foreslår Starting Strength, hvorfor?
  13. Kjøp Adidas Power Perfect II, uten tvil et godt kjøp! Har nå brukt dem i godt over 1 år, men har nylig fått meg et par Nike Romaleos 2 også
×
×
  • Opprett ny...