Gå til innhold

Jon A

Medlemmer
  • Innholdsteller

    167
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Jon A

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 10. sep. 1985

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jon A

    Tatoveringer

    Tok to tattoos og piercing i tunge og nipple da jeg var 18, angrer litt på dem i dag(straks 28 år). Piercingene er borte, tatoveringene består. Har en tribal på underarmen, og kinesiske tegn langs ryggraden fra nakken og ned ca midt mellom skulderbladene(ja, jeg vet det kan stå bæsj på ryggen min). Verst er vel egentlig at jeg fikk en skummel føflekk oppå tatoveringen på ryggen, så deler av den måtte kuttes bort. Ble et passe stort arr inni tattisen, vakkert
  2. Jeg bruker å finne ut av pensum, se på hva som har vært viktigst i innleveringer. Kommuniserer godt med lærere, da får man mye gratis. Ellers er det viktig å skrive mye for min del, ikke bare sitte og lese. Ellers må man slappe av kvelden før, ikke jobbe for sent utover natta. Nok søvn er alfa og omega for meg! Nest siste eksamen på lærerstudiet for min del i morgen! Norsk 2 skriftlig, spent! Siste eksamen på mandag, matematikk 2! Mandag er jeg forhåpentligvis ferdig utdannet adjunkt! Uæææ!
  3. Toppers! Trener med frivekter, romaskin og tredemølle. Har noen mnd binding igjen på Care, så det blir å trene der en stund til Trives godt på Care, men må planlegge veldig når man skal dra dit for å slippe det verste køjaget
  4. Spørs om kcal-underskuddet er for stort da. Jeg går ca 500 kcal i underskudd for å få bort litt flesk, men klarer fint å opprettholde styrken. Har faktisk opplevd framgang på styrke selv om vekta krymper.
  5. Hva med å ta negative dips? Senke seg saaaakte ned, hjelpe til med beina på tur opp, og gjenta.
  6. Dere som trener fullkroppsprogram: går du rundt med sjekkliste med de ulike aktivitetene og krysser av, merker av vekt osv? Har med et ark med øvelsene nedskrevet, og noterer vekt og reps for økta. Går du rundt og vasker av hvert apparat etter hver utførelse? Vasker dersom jeg har svettet ned apparatet, og har med et lite håndkle. Hva gjør du når det er kø på benken, feks, og det er den som står for tur på lista? Jeg tar en annen øvelse først til det blir ledig, evt bytter øvelse hvis det er mange i kø. Om f.eks benkpressen er opptatt i lang tid kan jo hantelpress, pushups ell
  7. Jeg trener stort sett kun med frivekter ja, i tillegg til egenvektstrening. Skogn er absolutt en mulighet, men bor på Levanger. Spørs om det blir å prøve Levanger Gym, hører det er et godt styrketreningsmiljø der. Takker for tips Om Andrea Rostad Halsan har noen formening om Levanger Gym ville det vært greit å høre det også
  8. Denne må prøves, digger dessverre Snickers! Hvilken type søtning bruker folk? Jeg har Natreen pulver, men syns det smaker kunstig. Er Stevia bedre? Hvor store scoops proteinpulver? Scoopene jeg har er 25g, men det vanlige er vel rundt 10g? Haha, dette ble mange spørsmål
  9. Hei! Lurer på om det er noen Nord-Trøndere her, mer spesifikt Levanger. Jeg trener for øyeblikket på Care i Levanger, men synes ikke det passer til mitt treningsbehov, i tillegg til at det alltid er kø (og sykt mange grupper av irriterende bro's som opptar både plass og ører). Har noen erfaring med Levanger Gym? Eller andre anbefalinger? Om en moderator synes denne tråden er feilplassert kan den gjerne flyttes til riktig gruppe
  10. En uke fri fra tung trening, og en deload? Bare kukerundt på senteret en ukes tid, ta litt isolasjonsøvelser og kose seg, deretter deload fra forrige SS-økt, og prøv med mindre vektøkninger som Oddis sier. 2,5kg opp hver gang er for mye for en såpass liten kropp.
  11. Har samme problem, men etter at vi begynte å handle bare én gang i uka ble det bedre. Handler stort på fredag eller lørdag, tar med noe lørdagskos som fortæres i løpet av helgen. Dermed finnes det ikke noe sånt i huset før neste helg. Funker ikke for meg å kutte helt ut, men må begrense inntaket. Normal mat i normale mengder, og null sjokolade og pottis i ukedager! Brus har jeg faktisk klart å kutte helt ut, vann er fantastisk godt med isbiter
  12. Mange syke dips her! Selv er min foreløpige maks BW(88kg) + 20kg 5 reps, 3 sett.
  13. Haaaater pullups, mest fordi jeg ikke får det skikkelig til. Kommer liksom ikke helt opp med haka til stanga, og klarer kanskje 5 reps første sett, 4 neste, og 2-3 på tredje. Er vel litt for feit enda
  14. Oi, spennende! Nå vet jeg at det finnes flere valgmuligheter for behandling
  15. Voltaren er reseptfri? Jeg masserer en gang daglig nå, men får prøve meg på å øke frekvensen litt Har helt løpefri trening nå, tar kardio på sykkel og romaskin. Merker lite til smertene under styrketrening, knebøy og slikt fungerer fint. Det er når jeg får slag fra hæl og oppover beina at smertene kommer. Massasje og betennelsesdempende salve prøves i første omgang, så får vi se om jeg må kontakte fysioterapeut.
×
×
  • Opprett ny...