Gå til innhold

Jenter, hvilke vekter bruker dere i baseøvelser til vanlig, ikke max-løft-bragging;)


ooo

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg er ny her inne...er 33 år,bor i Oslo,begynte denne uken med PSMF siden jeg har vært kjempedårlig på å styre kostholdet.Trening derimot er jeg helt avhengi av.Trener styrke 5 dager pr.uke og begynte med det for ca 1,5 år siden.

Har til tider syns det har vært vanskelig å vite hva jeg skal følge for å ha fremgang men pr dags dato trener jeg 5 splitt og syns det funker bra.

mine økter kan f.eks være:

Knebøy:60-80 kg

Strak mark:30 kg (litt forsiktig for den er ny for meg og jeg blir så sinnsykt støl)

Tåhev:80-100 kg

Lårcurl:25 kg

Benkpress:50 kg

Bicepscurl:11-13 kg

Fransk press:15-20 kg

Nedtrekk:55 kg

Sitt roing:50 kg

Nå som jeg er på diett er energinivået noe lavere så jeg kan nok ikke forvente å øke noe selv om det selvfølgelig er målet.

Syns fitnessbloggen er den beste nettsiden for trening jeg har vært inne på,så håper jeg kan dra med meg ny lærdom herfra :thumbsup:

Hei, hvordan går med PSMF?

Jeg har prøvd ungå karbo, men da blir jeg svak, ingen fremmgang med vekter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 28 :)

Så sterke dere er da!:p

Jeg ser det er mange som tar (i mine øyne) veldig mye i mark!! Jeg prøvde for første gang i dag, og visste ikke helt hvor jeg skulle starte. Så starta på 20:D Føler teknikken går greit. Kanskje greit å hoppe litt høyere neste gang.

Jeg er større enn de fleste her (i cm og kg altså) 173 og 85kg. Men er tydeligvis ganske svak, hehe.

Kjører 3 sett (etter oppvarmingssett) med 8-12 reps

Triceps: franskpress stang 20-30 kg

biceps: stang 20kg

Bryst: benkpress 30kg,

skuldre: sidehev med handtler 6kg

Knebøy: 45 kg

strak mark: 20 da, i dag :p

Markløft: ikke prøvd.

Handtelroing: gjør ikke :)

Det er svarte meg imponerende. Jeg kjører 30 kg i Frenchpress sjøl. Har aldri sett noen damer på senteret ta 20 engang hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og DER innså jeg at jeg kjører strake markløft og ikke markløft :p Burde jeg klare mer i ren mark?

Er 172 høy, veier ca 65.

Triceps: vet ikke

biceps: vet ikke

Bryst: kun stanga foreløpig, sliter med kragebein

skuldre: nedtrekk 30 kg

Knebøy: rundt 45 kg

strak rundt 40 kg

Markløft: ?

Handtelroing: 10 kg

Ikke lenge siden jeg begynte med øvelsene, men knebøyen har kommet seg raskt fra 20 til 45 i det minste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 165 høy og ca 88 kg. Ganske overvektig med andre ord. Jeg er rimelig ny på både treningsrommet, og i frivektsavdelingen, men jeg liker frivekter mye bedre enn de andre treningsformene jeg har vært innom, så kanskje jeg både blir sterkere og lettere etterhvert som tiden går ;)

Knebøy (smithmaskin): 22,5 kg + stanga (5 kg?). Sikkert lavest i denne tråden, men tidligere i år kom jeg ikke ned i posisjonen uten å falle, og å ta de store vektskivene (aka 10 kg), er et stort fremskritt for meg ;)

Markløft: Har bare prøvd det to ganger, tok 45 kg sist, kommer til å øke til 50 kg på neste treningsøkt.

Benkpress: 27,5 kg

Skråbenk (manualer): 10 kg

Nedtrekk (smalt grep): 45 kg

Skulderpress stående (manualer): 10 kg, kan snart ta 12 kg sittende

Roing (sittende i kabel): 45/35 kg Trener på to ulike treningsstudioer, på det ene tar jeg 35 og på det andre 45, er ikke sikker på hva som er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 år 169 cm vekt? no clue. mellom 63 og 65 tenker jeg

militærpress: 35-45 kg hantler: 12,5-20 kg (myo)

hantelroing: 17,5-22,5 (myo)

Smal nedtrekk: 45-50 kg (myo)

smal kabelro: 45-55 kg (myo)

sidehev: 6-8 kg hantler

facepull: 35-45 kg (myo)

frem sidehev: 7-9 kg hantler

stående roing: 45-55 kg

Markløft: 75-100 kg

strakmark: 60-67,5 kg

bulgarsk utfall: 30-40 kg

nordic hamstring, push ups, chins 3xmax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så veldig sterk. 33 år, 165 cm og altfor mange kilo.

Knebøy (zercher): 20 kg

Strakmark: 20 kg

Beinpress: 115 kg

Lårcurl: 25 kg

Leg extention: 45 kg

Nedtrekk (bredt grep): 40 kg

Sittende roing (smalt grep): 35 kg

Face pulls: 37 kg

Brystpress: 25 kg

Jeg venter på å lære meg teknikk i knebøy, markløft og benkpress. Kjører med små fastvektstenger nå og de greier jeg ikke ha bak på nakken. Prøvd en gang med skikkelig stang i squatrack, og det gikk veldig fint.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at jeg lårcurler helt feil, for den paddinga ruller og opp og ned på leggene mine. Så jeg må rett og slett se litt hva som skjer der. Har sett noen videoer, og kan ikke skjønne hva det er jeg gjør feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg skadet meg: (1,5 år siden)

Knebøy: 70-80kg 6-10 reps

Strakmark: 70-80kg 6-10 reps

Markløft: 70-80kg 6-8 reps

Rett før diettstart:

Benk: 45kg 6-8 reps

Skråbenk hantler: 18-20kg ca 6-8 reps

Skulderpress hantler:12-14kg 8-12 reps

Sittende ro 40-50kg 8-12 reps

Nedtrekk 35-45kg

Chins 3 stk

Aldri vært fan av verken markløft eller stående roing. Ryggen digger det ikke uansett teknikk. Jeg trener heller stort sett aldri armer og heller ikke dips. Armene har vokst jevnt og trutt med trening av resten av kroppen, og jeg har ikke noe behov for større armer egentlig. Får kanskje teste ut hva jeg klarer en dag :p Trener lite bryst også for så vidt, men gjorde det en del før. Prøver å opprettholde styrken noenlunde uten at kassa skal vokse, haha :D Må innrømme at fokuset er ganske estetisk fortiden (altså det siste året), da jeg jobber med symmetri ift hva jeg syns er penest. Dermed får jeg vel godta å være litt svakere i noen øvelser og også miste litt styrke. Vil bygge rygg, skuldre og rumpe, men IKKE bryst, traps og forside lår. Armene er care.. Nå følte jeg meg meget lite funksjonell og svært forfengelig. Jaja, det er jo en egosport det her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt: Aner ikke, ca 82kg? Hmm.. Høyde: 168 cm

Knebøy: 60kg

Markløft: 65kg

Hipthrust: 20kg. Litt usikker enda. Har nettopp begynt og holder på å prøve meg frem med vektene.

Gående utfall: 20kg ( 8 steg, begge ben)

Atm trener jeg ikke overkropp, men før jeg slutta hadde jeg:

Benkpress med hantler 12kg

Pullups med assist 38kg.

Skulderpress 15kg

Foroverbøyd stående roing: 35kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel hive meg med her jeg og da! 23 år, 162 cm og vekt: ingen anelse. Har trent styrke litt mer seriøst det siste 1,5 året:)

Knebøy: 60 kg. (1 stk dårlig kne så går litt sakte fremover på den fronten.. )

Benkpress: 55 kg

Glutebridge 90kg og hipthrust 60-70kg

Beinpress 140kg

Markløft 70kg

Nedtrekk 50kg

Bulgarsk utfall 30kg

Hantelroing 20kg

Skulderpress 12 kg

Bicepscurl 10kg

Planke/sideplanke 2*45 sek

Kjempe mange motiverende, sterke jenter her inne! Supert jobbet alle sammen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvordan går med PSMF?

Jeg har prøvd ungå karbo, men da blir jeg svak, ingen fremmgang med vekter.....

Hei:) Dietten har gått bra den..gikk ned 4 kg første uke.2,5 andre uke og 1,5 tredje uke.Så 8 kg de 3 første ukene.Nå har det nok stoppet opp litt da jeg har hatt noen dagers avbrekk pga københavnstur.Men treningen er på vedlikeholdsnivå..har ikke på langt nær like mye krutt som normalt.Kommer til å tillføre noe karbs til frokost etterhvert for å kunne yte mer på trening....Bortsett fra at jeg blir noe matlei og sikkert ikke er flink nok til å variere kostholdet på dietten syns jeg den er genial....Så jeg er fornøyd selv om jeg fortsatt har 10 kg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Dietten har gått bra den..gikk ned 4 kg første uke.2,5 andre uke og 1,5 tredje uke.Så 8 kg de 3 første ukene.Nå har det nok stoppet opp litt da jeg har hatt noen dagers avbrekk pga københavnstur.Men treningen er på vedlikeholdsnivå..har ikke på langt nær like mye krutt som normalt.Kommer til å tillføre noe karbs til frokost etterhvert for å kunne yte mer på trening....Bortsett fra at jeg blir noe matlei og sikkert ikke er flink nok til å variere kostholdet på dietten syns jeg den er genial....Så jeg er fornøyd selv om jeg fortsatt har 10 kg igjen :)

Utrolig, flink du er.

Skal på ferie i 1 uka august, kanskje må prøve :)

8 kg på 3 uke..hm...tror må prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Børste støvet av tråden, fordi det er håpløst å ha noe å sammenlikne seg med når man bare trener sammen med menn.

Jeg har bare trent i tre måneder da. Kjører vanligvis 24-25 reps, fordelt som 3x8, 4x6 eller 5x5 :p

Tricepspress: manual bak hodet, 8 kg. Er svak ja! Men dette er alltid etter benk :ninja:

Bicepscurl: manualer, 8 kg.

Benkpress: 25 kg stang (øver teknikk enda), eller 9 kg manualer.

Skulderpress: 9 kg manualer.

Knebøy: 39 kg :rofl: neida, la oss si 40. Ass to the grass.

Markløft: 50 kg.

Handtelroing: 14 kg.

Synes mange jenter er så vilt sterke! Men jeg er jo nybegynner da. Skal bli sterk jeg og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xxxxxx

Jeg har trent styrke på ordentlig i 6 uker nå. Har trent styrke tidligere også, men da med PT og litt uten mål og mening.

Nedtrekk 35 kg

Sittende roing 35 kg

skulderøvelser (haat) 6 kg

Skråbenk 10 kg

Beinpress 90 kg

Lårcurl 23 kg

Enarms preacher/hammer curl 9 kg

Rumenske markløft 45 kg

Planken 75 sekunder (Hvert sekund teller der!)

Ikke alle øvelsene mine, men de jeg husker:cool: Prøver å øke på de fleste hver uke, og dette er GØY! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har trent styrke nå i ca 1,5 måned og er fortsatt nybegynner. Er allikevel veldig fornøyd med progresjonen! Har alt å takke til Fitnessbloggen, og alle dere som er her, svarer på spørsmål og motiverer!!

Jeg er forresten 183 cm og 70 kg, her er mine tall;

Knebøy: 50 kg

Strak mark: 40-50 kg

Militærpress: 20-25 kg

Hipthrust: 50 kg

Bulgarske utfall: 8-9 kg handtler (en i hver hånd)

Mark: 40 kg

Nedtrekk: 40 kg

Brystpress: 25 kg, her skal det økes! Har nettopp begynt i stativet og må bare øve på teknikk..

Jeg gjør ikke alle øvelsene hver gang, bytter på hipthrust og bulgarske utfall, samt markløftene. Og kjører 5x5, dvs ca 25 løft pr øvelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybegynner i styrkesalen, alltid bare trent på pumptimer. Begynte for bare 2 uker siden..!

Jeg er 172 høy og 68kg.

Kjører 3 serier med 6-10 reps

Knebøy 40-55kg

Utfall 30kg

Mark 30kg (ser at jeg kanskje burde øke her?)

Strakmark 30kg (samme her.. vanskelig å håndtere så tunge stenger:P må begynne i stativet)

Benk 27,5kg stang

Skråbenk 8kg handtler

Arnoldpress 7kg

Stående ro 22,5kg

Biceps 12,5kg stang, 7kg handtler

Dips -20kg

Chins -40kg (litt usikker)

Ikke så sterk enda med andre ord, men det skal bli :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg er 28 :)

Så sterke dere er da!:p

Jeg ser det er mange som tar (i mine øyne) veldig mye i mark!! Jeg prøvde for første gang i dag, og visste ikke helt hvor jeg skulle starte. Så starta på 20:D Føler teknikken går greit. Kanskje greit å hoppe litt høyere neste gang.

Jeg er større enn de fleste her (i cm og kg altså) 173 og 85kg. Men er tydeligvis ganske svak, hehe.

Kjører 3 sett (etter oppvarmingssett) med 8-12 reps

Triceps: franskpress stang 20-30 kg 15kg

biceps: stang 20kg 20kg

Bryst: benkpress 30kg, 35kg

skuldre: sidehev med handtler 6kg 6kg

Knebøy: 45 kg 60kg

strak mark: 20 da, i dag :p 60kg

Markløft: ikke prøvd.

Handtelroing: gjør ikke :)

2mnd har gått, og jeg holder meg stort sett på samme sted.. ikke bra.:unsure:

Ny vekt i rødt.. Men nå kjører jeg 5x5 i baseøvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...